Ska man vara orolig för Ryssland?

Det kan bli så, så därför delas inte vapnen ut förän dom inkallade står vid Ukrainas gräns och har en liten men vältränad putlertrogen styrka bakom sig som skjuter dom som vänder om
Ja, fast ett och annat gevär lär väl finnas i garderoberna både i Moskva och i Leningrad, lika som det gör i vilken annan storstad som helst.
Och de borde plockas fram innan KGB står vid dörren.

Ja, fast ett och annat gevär lär väl finnas i garderoberna både i Moskva och i Leningrad, lika som det gör i vilken annan storstad som helst.
Och de borde plockas fram innan KGB står vid dörren.

Revolutioner har gjorts med högafflar och facklor förut.

Men då vill det till att HELA folket vänder sig samtidigt.

Ja, det var ju ungefär det jag sade att det är dags för?
Det är en stund kvar tills befolkningen har motivation nog att börja titta efter någon att hänga från närmaste bro. Men det verkar ju börja osa lite bränt där i Ryssland.

Men även utan överraskning så är 1 miljon man, om det nu blir så, ett jefla hot. :(
Risken är att de kommer under den börjande vintern med sommaruniformer, dåliga tanks/vapen och har illa fungerande försörjningsled.
Fler än 1 fältherre som gjort det misstaget där.

Tror Ryssland skulle ha större chans om de invaderade Afghanistan just nu.

Ska vi tro att ryssland har bombat kärnkraftverket i dag?

Ukrainas krismyndighet är uppe och flyger, med påslagen transponder

Opera Snapshot_2022-09-23_131705_www.flightradar24.com.png

beror på va du menar med barn, unga ryska soldater som har blivit torterat o mördade.
men du är så enögt att du bara ser va rysland gör.

Tja, jag menade gruppvåldtäkt av nioåringar framför deras mördade föräldrar, och annat sån't där mysigt som ryssdjävlarna utsätter civilbefolkningen för.

Att Ukraina kanske har behandlat vissa av inkräktarna i affekt kan vi nog anta, men inga sådana uppgifter har kommit fram än heller.

Tvärtom har jag sett Ukrainarna behandla krigsfångar med mer medkänsla än vad jag skulle kunna uppbåda, dom har blivit omplåstrade fått mat oc vatten direkt och fått ringa hem (för första gången på månader) och tala om att dom lever men är tillfångatagna.

beror på va du menar med barn, unga ryska soldater som har blivit torterat o mördade.
Det tror jag alla gånger på.

Det är ändå skillnad på vad du gör mot barn i en by du invaderar, och vad du gör mot soldater som invaderar din by.

......
Vanliga ryssar skiter i om Ukraina är ryskt eller fristående, dom skiter dock inte i att ryssland kastas tillbaka 20-40 bakåt i tiden till ett sanktionerat land bakom en järnridå.
Dom vill ha starbucks och iPhones som alla andra
iPhones (och för ekonomer Androids) har gett USA placeringen av tex rysska generaler.
Ja av stora delar av rysska krigsmakten.
När kriget bröt ut åkte många frivilliga till Ukraina. Många frivillga vände när dom upptäckte att de blivande kamraterna tänkte ta med sig sina mobiler till slagfältet.

Men folk i gemen saknar självbevarelsedrift.

Har du någon länk till den nyheten? Du antyder ju att det är ganska vanligt vad jag förstår.
Så vi kan kolla upp källor och sånt tänkte jag.

Sen tror jag absolut att Ukrainska soldater har skjutit ihjäl ryssar som inte borde skjutits ihjäl. Krig blir gärna rörigt och enskilda övergrepp sker på båda sidor.
Men jag har nog missat ukrainare som skurit könsdelar av motståndaren, skurit av öron av fångar, våldtagit folk de hållit fånga, inrättat tortyrcenter i ockuperade delar, osv.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman