Gamla enstånkor

Fast inte så många tycker som du. Yamahan är såld sedan länge, men Zundappen är kvar...
Jag är säker att de är fler som är intresserade av Zündappen än Yaman, men pris summan som avgör.. Billigt skit behöver inte vara mer eftertraktat för att folk köper de...

Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…

Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…
Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....

Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....

Fast var det så många som hade "årets modell"?
Jag kände en enda som hade ny 125'a (samma med moppar)
Många av dom som minns Zyndapen körde den nog i början på 80 talet ändå.

Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?

Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?
Det undrar jag också egentligen.
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.

Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.
Fasen det är rätt mycket gräs som skall langas till och med, 50 lök.

Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.

Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.
Va inte bitter för de... Mina kompisars föräldrar sponsrade me både de ena å andra... Själv fick man tjäna ihop å spara till både moppe, 125 me körkort å även bil samt körkort till den.. Å jag känner inte att de va orättvist då..

Va inte bitter för de... Mina kompisars föräldrar sponsrade me både de ena å andra... Själv fick man tjäna ihop å spara till både moppe, 125 me körkort å även bil samt körkort till den.. Å jag känner inte att de va orättvist då..
Jag tyckte inte det var orättvist då, det var liksom naturligt att det fanns skillnader. Men nu, på "äldre dar", har man blivit mer uppmärksam på sådana skillnader. Vissa har det mer förspänt redan från födseln, och glider genom livet på en räkmacka.

Jag tyckte inte det var orättvist då, det var liksom naturligt att det fanns skillnader. Men nu, på "äldre dar", har man blivit mer uppmärksam på sådana skillnader. Vissa har det mer förspänt redan från födseln, och glider genom livet på en räkmacka.
Skit va andra har å konsentrera på dina egna mål istället.. Att snegla på va andra har å har råd me skapar bara bitterhet som man själv mår sämst av själv..

Vi är många som har noterat det….att du inte fattar :)
Och ingen kan förklara heller...men skälet att köpa en kanske framgår an annonsen. "...ha nåt som grannen inte har". Sen vill det till att man har en rejäl plånbok om man ska köpa en tämligen oanvändbar leksak för 50 papp bara för att bräcka grannen.

Och ingen kan förklara heller...men skälet att köpa en kanske framgår an annonsen. "...ha nåt som grannen inte har". Sen vill det till att man har en rejäl plånbok om man ska köpa en tämligen oanvändbar leksak för 50 papp bara för att bräcka grannen.
Men du, att folk är beredda att slanta upp pengar för något man själv tycker är totalt obegripligt händer ju överallt och med allt.

Det finns ju så många saker man inte behöver men ändå har, av olika orsaker...

För ögonblicket hade jag hellre investerat pengar i denna hoj än i de fonder pengar sitter i, för där är det bara minus nu.

Pengarna på nollräntekonto äts ju upp av inflationen och riskerar minska ännu mer vid nästa skatteändring...

Jag överlever utan dessa pengar så vad är bäst, att staten och ekonomin tar dem eller investera i något kul som gör lika lite nytta som en guldklimp i kassaskåpet? ?

Fast jag tvivlar på att någon av mina grannar bryr sig nämnvärt om vad jag har i garaget, så den teorin tror jag inte mycket på. De flesta av oss köper nog det vi vill, för att vi själva vill ha det, oavsett vad grannar eller anhöriga tycker eller tänker.

Fast jag tvivlar på att någon av mina grannar bryr sig nämnvärt om vad jag har i garaget, så den teorin tror jag inte mycket på. De flesta av oss köper nog det vi vill, för att vi själva vill ha det, oavsett vad grannar eller anhöriga tycker eller tänker.
Hahaha, ibland även TROTS vad de tycker...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D