Gamla enstånkor

Vad då "nej"? Det är ju uppenbarligen jag som har rätt, eftersom SR250 säljs snabbt oavsett priset. Alla gubbar vill ju ha en sån vid sommarstugan.
Alla vill inte ha en sån hoj då... Jag skulle inte ta imot en sån om jag fick den ens... Jag hade bättre prestanda på min Zündapp ks 125 från 1971 än den å fick jag välja mellan dom så hade jag gärna betala flera gånger mer för en sån än va sr 250 va ut annonserad för..
 
Alla vill inte ha en sån hoj då... Jag skulle inte ta imot en sån om jag fick den ens... Jag hade bättre prestanda på min Zündapp ks 125 från 1971 än den å fick jag välja mellan dom så hade jag gärna betala flera gånger mer för en sån än va sr 250 va ut annonserad för..

Håller med dig en sådan ful slö hoj är totalt ointressant för mig. Skulle mycket hellre ha en moped eller cykel om jag skulle behöva välja.
 
Håller med dig en sådan ful slö hoj är totalt ointressant för mig. Skulle mycket hellre ha en moped eller cykel om jag skulle behöva välja.
Håller me dig totalt.. Lättare å acceptera en hoj om den är snygg å slö då...
 
Alla vill inte ha en sån hoj då... Jag skulle inte ta imot en sån om jag fick den ens... Jag hade bättre prestanda på min Zündapp ks 125 från 1971 än den å fick jag välja mellan dom så hade jag gärna betala flera gånger mer för en sån än va sr 250 va ut annonserad för..
Alla kör ju inte med knäskrap i kurvorna, det är säkert många som gillar att puttra fram i 70-80 km/t i lugn och ro. Då är en sr250 perfekt. Den där smattrande tvåtaktaren från -71 är bara plågsam att åka på. Jag vet, för jag hade en själv. Röd med kromad tank.
 
Alla kör ju inte med knäskrap i kurvorna, det är säkert många som gillar att puttra fram i 70-80 km/t i lugn och ro. Då är en sr250 perfekt. Den där smattrande tvåtaktaren från -71 är bara plågsam att åka på. Jag vet, för jag hade en själv. Röd med kromad tank.
Jag är inte alls intresserad av knäskrap då samt min ks 125 va inget smattrande lik direkt utan klart nice å köra... Din kanske va gammal å sliten sak då...
 
Jag är inte alls intresserad av knäskrap då samt min ks 125 va inget smattrande lik direkt utan klart nice å köra... Din kanske va gammal å sliten sak då...
Jag minns den som en riktig skrammelburk, den enda som lät värre var polarens -73a. Den var hårt trimmad och drog ifrån allt annat på marknaden. 17hk, men kändes som 25hk.
 
Säkert? "Dappen" är en ikon, ett samlarobjekt. En sr 250 däremot är nåt man köper för att åka med. Om man kör omkring med en Zündapp KS125 från den tiden är man antingen väldigt rik eller väldigt galen...
Jag skulle defenitivt köra me en sån, troligen när de är fint väder iaf... Inte en SR 250 då utan Zündappen. .
 
Fast inte så många tycker som du. Yamahan är såld sedan länge, men Zundappen är kvar...
Jag är säker att de är fler som är intresserade av Zündappen än Yaman, men pris summan som avgör.. Billigt skit behöver inte vara mer eftertraktat för att folk köper de...
 
Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…
 
Eller så har de som tycker att en Zündapp 125 är häftig helt enkelt hamnat på demensboendet allihop.

Tillochmed Honda 250 har ju bättre prestanda såatte…
Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....
 
Ja det ska väl börja bli så snart. Om man var 16 i början av 70-talet, ja, då måste man ju vara lastgammal nu.

Själv tycker jag dock att rätt mycket som var "före min tid" är häftigt.
Men det är väl där man ser vad som är häftigt på riktigt, och vad som bara är nostalgi....

Fast var det så många som hade "årets modell"?
Jag kände en enda som hade ny 125'a (samma med moppar)
Många av dom som minns Zyndapen körde den nog i början på 80 talet ändå.

Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?
 
Men då kvarstår ju frågan vem fan som köpte ut 125'orna nya?

Eller umgicks jag bara med fattighjon på bruksorten där jag bodde?
Det undrar jag också egentligen.
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.
 
Det undrar jag också egentligen.
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.
Fasen det är rätt mycket gräs som skall langas till och med, 50 lök.
 
Det undrar jag också egentligen.
Vilken niondeklassare kan slanta upp 50 lök i skattade pengar för en ny 125'a? Förvisso så var de kanske billigare 1971, men det är ändå rätt många gräsmattor som ska klippas.

Det börjar vara ganska länge sedan jag körde 125'a men fortfarande har de flesta motorcyklar och bilar jag ägt varit ungefär lika gamla som jag själv, eller äldre.
Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.
 
Hade många polare med rika föräldrar, vilket jag själv inte hade. Bästa kompisen fick en ny 125cc när han fyllde 16år, och en ny bil när han blev 18år. Livet är orättvist ibland.
Va inte bitter för de... Mina kompisars föräldrar sponsrade me både de ena å andra... Själv fick man tjäna ihop å spara till både moppe, 125 me körkort å även bil samt körkort till den.. Å jag känner inte att de va orättvist då..
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top