Tackar!Schysst video och grymt fin hoj![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tackar!Schysst video och grymt fin hoj![]()
Såg ju fin ut! Kan vara värt att leta reda på en nos okapad bakskärm och originalblinkers, såhöjer du värdet med 50000. ?Länk till en film min lillebror gjorde med min polka-R1. Sen får väl tråden rulla vidare
Det är gjort och originaldämparen har jag liggandes.Såg ju fin ut! Kan vara värt att leta reda på en nos okapad bakskärm och originalblinkers, såhöjer du värdet med 50000. ?
Satan va fint skick på denDet är gjort och originaldämparen har jag liggandes.

Finns skavanker jag stör mig på men gör så gott jag kanSatan va fint skick på den![]()
Originalet har väl inte stålomspunna bromsslangar...Det är gjort och originaldämparen har jag liggandes.

Haha jappOriginalet har väl inte stålomspunna bromsslangar...
-5 poäng på nästa Concours d'Elegance
?
Var faktiskt jag själv som bytte till stålomspunna. Vill kunna köra med den, men min Triumph Daytona 675 utklassar ärligt talat R1an körmässigt. Slår dock inte R1ans silkeslena gång med hur mycket kraft som helst Är det verkligen torrkopplingen som gör att den låter härligt?Denna var lite udda.
Med bland annat filmen på kraschen med hojen i slow motion.
Priset var också bra, så den lär gå fort.
"just denna hoj var med i Folksams tester av mc-räcke, se"
Nej det ger mest en känsla av speedway. V-twinnen däremot!Är det verkligen torrkopplingen som gör att den låter härligt?
Är det verkligen torrkopplingen som gör att den låter härligt?
Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...Det är väl en jäkligt snygg, snabb och revolutionerande hoj helt enkelt. Just den röd-vita av första årsmodellen är ansedd som mer eftertraktad än den blå. Personligen tycker jag den röd-vita är snyggare än den blå eftersom den har mer tanke bakom de olika färgerna än den blå som är enfärgad. Färgerna påminner ju även om deras Marlboro-lackade GP500-hoj. Den var svår att få tag på när den var ny pga efterfrågan och idag är ju dom flesta krashade och dom som finns kvar är ej i originalskick.
Introduktion på auktionssidan jag länkade tidigare:
The 1990s were defined by three sportbikes – the Honda CBR900RR, the Ducati 916, and the Yamaha R1. Honda’s CBR900RR started the revolution by being 76 pounds lighter than its lightest competition. Soon after, Ducati released the 916. It was technically competent with fuel injection and even an adjustable steering head angle, but it’s best remembered just for being one of the most beautiful motorcycles of all time. In 1998, Yamaha released the R1 and wiped the floor with everyone else – it was the lightest and most powerful literbike available and you had to work hard to find a dealer with one in stock.
För mig som är en lagom luttrad man så låter det som att de dyraste modellerna är de med flest barnsjukdomar och lägst grad av förfining.Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...

Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådärHar lite svårt för skylten på framstänkan, men annars såg den här rätt clean ut. Verkar dessutom vara färdig och fungerande vilket är rätt bra med tanke på alla halvfärdiga byggen där ute.
DR600 Scrambler
View attachment 474692

Jag har svårt att se om det är bandage eller om det bara är dåligt skarvade bitar i kröken, men oavsett så håller jag med om att det förstör helhetsintrycket.Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådär![]()

Jag gillar att han målat dit lite extra ramdelar ?Jag kanske är gammaldags, men jag tycker att man kan skriva vad det är man säljer. https://www.blocket.se/annons/vastmanland/motorcykel_125_veteran/102706461
View attachment 474705
NS125 om nån inte ser det.
Jag kanske är gammaldags, men jag tycker att man kan skriva vad det är man säljer. https://www.blocket.se/annons/vastmanland/motorcykel_125_veteran/102706461
View attachment 474705
NS125 om nån inte ser det.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |