Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Last edited:
Dähne har rekord med RC30 för 20.832 meters banlängd (officiellt rekord) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times#Motorcycles

De olika banlängderna tror jag är såhär:
20.832 = hela Nordslingan
22.835 = Nordslingan + nya banan
19.100= Nordslingan minus den hastighetsbegränsade delen före och efter påsläppet
Bra info! :tummenupp

Men BtG då, hur långt är det varvet? Och ska man lägga till tjugo sekunder på varvtiden?

Yamaha har aldrig släppt en R1 "first edition" vad jag vet
och skulle dom göra det, så hade "plattan" suttit på styrkronan och inte på sidan av ramen

kan det vara hemmagjort & dölja en repa eller bula kanske ? fälgarna ser ju inte ut att vara i mint condition direkt... men sedan har den rullat 8000 mil också

Ahh, en falskskyltare!

Eller ville du bara upplysa om att du yammar till den norska gruppen Aha när du är ute och kör?
Tänkte att det skulle varit riktigt taskigt av polisen att bötfälla mig för den korta seansen jag ville köra under årets event ”majrundan”.
Folk måste ju få se den, och klämma på den.
Det gick i alla fall bra i år, så får vi se om den någonsin kommer i trafik igen ?

Tänkte att det skulle varit riktigt taskigt av polisen att bötfälla mig för den korta seansen jag ville köra under årets event ”majrundan”.
Det gick i alla fall bra i år, så får vi se om den någonsin kommer i trafik igen ?

Ja, det skulle måsta till en synnerligen humorbefriad polis för det.
Man kan ju bara helt enkelt dra på munnen och glömma att slå på regnumret.

Men din var väl reggad på riktigt? Och skulle du sälja din om jag bjöd 80 lax?

Men din var väl reggad på riktigt? Och skulle du sälja din om jag bjöd 80 lax?
Ja, om just du vill ha den så är inte pengarna viktiga.
Jag misstänker att ett besök bland dina juveler gör att jag tänker att den skulle passa bra där, av någon som verkligen kan njuta av den, och visa upp den ??

Hela annonsen är lite provocerande/irriterande. 435.000kr för en 33 år gammal hoj som rullat över 2000mil. Plus krav på namn, adress och andra kontaktuppgifter för att man ens ska komma ifråga som spekulant.
Sen är det en hojtyp jag inte förstås mig på, är det nåt bara "finsmakare" kan uppskatta? Vad kan denna som inte en vanlig R1a för en tiondel av pengarna kan?
Efter att ha läst det här inlägget förstår jag Stenmark så mycket bättre.
Giv mig styrka!

Här vill han sälja en krockad hoj och hänvisar till "vad delarna (som går att använda) kostar" i sin prissättning.
Med det resonomanget skulle alla hojar kosta tre gånger så mycket eftersom de kan säljas i delar och då "är värda mycket mer"
Huruvida denna hoj är värd 45.000:- eller ej låter jag vara osagt.....

Här vill han sälja en krockad hoj och hänvisar till "vad delarna (som går att använda) kostar" i sin prissättning.
Med det resonomanget skulle alla hojar kosta tre gånger så mycket eftersom de kan säljas i delar och då "är värda mycket mer"
Huruvida denna hoj är värd 45.000:- eller ej låter jag vara osagt.....
Det är han som försöker dubbla pengarna!

Då är ju frågan varför inte han plockar isär den och säljer den i delar?

Jasså är det inte så lätt att sälja hojen i delar?

Riskerar man att stå kvar med 90% osålt och 10 annonser på blocket som ingen ringer på?

Har blocket börjat ta betalt per bildstorlek eller?..
Kan bli lite provocerad över de som vill ha sjukt bra betalt men de orkar inte bemöda sig med att ta några ordentliga bilder.

Jag kan förstå säljaren lite. Det är jättejobbigt med alla svar man kan få på en annons. Rent praktiskt är det komplicerat. Som att snacka i telefon med 4/5pers samtidigt som undrar olika saker. Plus, hur många får man inte som vill byta! Pruta utan att ställa frågor om hojen.

Han har säkert mycket bra info om hojen, och fantastiska bilder på den. Det är ju bara att sända ett svar till honom så får ni ju kontakt. Priset är ju där, en bra början. Provocerad, blir du lite arg på en annons utformning. Med vänlig hälsning Tony

Bra info! :tummenupp

Men BtG då, hur långt är det varvet? Och ska man lägga till tjugo sekunder på varvtiden?
Svårt att säga - vet ingen riktig mätning, men jag skulle tippa på någonstans runt 20.000 meter, att lägga till x antal sekunder för att jämföra med officiella banrekordet är ganska meningslöst eftersom banrekordet är "flygande" - det kan du inte göra idag pga in o utfart. F.ö. så är tyvärr Ringen - precis som alla andra sevärdheter på vårt klot - fullsmockad av snabba bilar, långsamma bilar, bra o dåliga (och hänsynslösa) förare. Har kört ca 200 varv sedan -96 men har inte kört hoj efter 2000. 2015 var jag nere igen med bil, men det var som att köra enkelfiligt i rusningstid - få platser för säkra omkörningar (pga vimsiga förare) och alldeles för många vassa bilar med totalt hänsynslösa förare som körde (fel, skall vara: trängde sig) om överallt. Egentligen borde Ringen ha en egen tråd......

Jag kan förstå säljaren lite. Det är jättejobbigt med alla svar man kan få på en annons. Rent praktiskt är det komplicerat. Som att snacka i telefon med 4/5pers samtidigt som undrar olika saker. Plus, hur många får man inte som vill byta! Pruta utan att ställa frågor om hojen.

Han har säkert mycket bra info om hojen, och fantastiska bilder på den. Det är ju bara att sända ett svar till honom så får ni ju kontakt. Priset är ju där, en bra början. Provocerad, blir du lite arg på en annons utformning. Med vänlig hälsning Tony
Har en annan åsikt, ju bättre/tydliga annonser med bra bilder jag skrivit desto mindre frågor och oseriösa köpare.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back