Dagens Blocket! (mc-relaterat)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Ja, vilken som är dröm-125:an beror väl på vilket år man fyllde 16,. ? Teknikutvecklingen på 2-taktare var snabb på 80-talet och det kom nya vassare modeller nästan varje år.
Fram till 1981 var Zündapp KS-125 ohotad etta på kungatronen. Japanerna ängnade sig fram till dess åt underliga experiment i form av klena 2-cylindriga motorer och trött 4-takt. Inget dom coola killarna ville ha.
Allt ändrades 1982 när Yamaha lanserade encylindriga RD125LC med ny tvåtaktsteknik i form av bla expansionskammare. ?
Tyvärr var motorn så dåligt balansead att ramarna sprack på löpande band av de elaka vibrationerna.
Det är väl ungefär det jag minns av 125or. ?
Hmmm källa på det?
Jag kan säga att min vibrerade då inte speciellt mycket och detsamma gällde kompisarnas. Spruckna ramar har jag aldrig hört talas om
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ja, vilken som är dröm-125:an beror väl på vilket år man fyllde 16,. ? Teknikutvecklingen på 2-taktare var snabb på 80-talet och det kom nya vassare modeller nästan varje år.
Fram till 1981 var Zündapp KS-125 ohotad etta på kungatronen. Japanerna ängnade sig fram till dess åt underliga experiment i form av klena 2-cylindriga motorer och trött 4-takt. Inget dom coola killarna ville ha.
Allt ändrades 1982 när Yamaha lanserade encylindriga RD125LC med ny tvåtaktsteknik i form av bla expansionskammare. ?
Tyvärr var motorn så dåligt balansead att ramarna sprack på löpande band av de elaka vibrationerna.
Det är väl ungefär det jag minns av 125or. ?
Hade själv en KS125 -71. Året därpå kom den beryktade -73:an med en motor från Zundapps tävlingshojar och gav 17hk, som gav hojen kraft i stil med en 250cc. Fick själv köra den, ett riktigt krutpaket.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Streetride…?
Typ rat-caferacer…?
Unik ratbike…?

Många nya uttryck…och jag tippar att samtliga ”bara” behöver färdigställa några små detaljer i elsystemet och en förgasarrengöring…
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag kan se charm i en hoj som är märkt av tidens tand och har lösningar som tillkommit av nödvändighet, men att avsiktligt få en mc att se ut som skit är bortanför mitt tycke och smak.
Med andra ord tänker jag inte köpa nämnda ratbike.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Snyggt med tanken och sadeln. Verkligen.

Det är ju sedan tidigare konstaterat att det går inte att bygga någonting snyggt med det utgångsmaterialet.

Dels tanken med den konstiga formen mot sadeln, dels dom fyrkantiga ramrören, och sedan en del andra konstiga lösninger.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Möjligtvis en avklippt bit från någon arbetsmaskin med ruta som en lagårdsdörr…

Men det går säkert att få till något lika snyggt med ett sånt där covid-19 visir som vårdpersonalen har…
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Möjligtvis en avklippt bit från någon arbetsmaskin med ruta som en lagårdsdörr…

Men det går säkert att få till något lika snyggt med ett sånt där covid-19 visir som vårdpersonalen har…
Men, bristerna/fulheterna på den är ju lätt fixade, bort med skiten bara och dit med annat.
Och så en prislapp på 7500, som någon tidigare hade. Kan ha varit i stånk o stöntråden. Ynf.
Värre med rosthögen tidigare i tråden, den kan ju bara tilltala en elvaåring med någon bokstavskombination ännu okänd.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top