Vad fick dig att le idag?

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Märkligt vad covid ställt till med. Nu äter jag pesto och oliver med sällan skådad aptit. Något jag inte ens ville släppa i närheten av min matlagning innan genomgången sjukdom.

Men surströmming är fortfarande inte tjänligt som föda anser jag.
Min fru frågade igår om jag kunde hjälpa henne med att identifiera om det var ogräsättika i en tryckspruta här hemma.
Man är rätt knepig i doftsinnet om man inte kan känna lukten av ogräsättika.

Nästan lika illa som folk som äter surströmming...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns ingen som helst logik bakom att äta surströmming, vi har lärt oss konservera fisk på vettigare vis, så vi behöver inte äta jäst fisk.
Men det är en sån där grej som ska göras en gång om året oavsett om man tycker om det eller inte.

Samma sak med att äta kräftor, det finns ingen vettig anledning till att äta såna när det finns riktig mat, men det är en social grej folk gör.
Man sitter och pillar med skiten hos dom som bjuder på det i flera timmar, och sen när man åker hem svänger man förbi och köper en hamburgare för att bli mätt.

Oliver har jag aldrig tyckt om, varken konsistens eller smak, men jag har IOFS inte provat efter covid, vem vet, jag kanske byter ut ostbågarna mot oliver i fortsättningen.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Samma sak med att äta kräftor, det finns ingen vettig anledning till att äta såna när det finns riktig mat, men det är en social grej folk gör.
Man sitter och pillar med skiten hos dom som bjuder på det i flera timmar, och sen när man åker hem svänger man förbi och köper en hamburgare för att bli mätt.
Gör som jag. Handla en hink kräftstjärtar, aioli och bröd. Mindre pillande och hånad initialt men efter 10 minuter avundad. ?

Valfri dricka till. Jag väljer cava i de flesta fall.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gör som jag. Handla en hink kräftstjärtar, aioli och bröd. Mindre pillande och hånad initialt men efter 10 minuter avundad. ?

Valfri dricka till. Jag väljer cava i de flesta fall.

Jag köper inga kräftor alls, det är bara om jag bjuds på det på en tillställning jag inte kan avboka jag tvingas sitta och pilla med det.
Samma med Surströmmingen för övrigt.

Det finns ju riktig mat på landlevande djur istället.

Häromdagen åt jag rådjur, till helgen blir det kanske vildsvin.

I dag åt jag en Karins Lasagne, jag vet inte om det var den som innehöll häst, men gott var det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kräftor smakar saltvatten med dill i.
Vitlöksbröd är gott, lika gott utan kräftor.
Vad fan är kosso?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Surströmming tror jag att det kan finnas en biologisk/genetisk anledning till att folk tycker om. Typ som yoghurt, filmjölk och ost och annat skit som är fermenterat/jäst.
Vitamin K2 och nyttiga bakterier antar jag det kan vara som kroppen eftersträvar, skrotet som vi fick i oss naturligt när vi hittade en död gnu som legat och dragit sig ett par veckor.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kräftor smakar saltvatten med dill i.
Vitlöksbröd är gott, lika gott utan kräftor.
Vad fan är kosso?
Koskenkorva%2060%25%201%20l.jpg
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Surströmming är bland det bästa jag vet. :hjarta
Finns ingenting som får igång snålvattnet som det. :)
Sommarjobbade med att lägga in strömming när jag var ung.
Jag luktade nog lite surströmming hela somrarna.
Hade inte så många flickvänner då...?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag körde precis förbi en bil med problem som stod parkerad i vägrenen. Bilen var prydligt stripad med Mekonomen bilverkstad - lånebil. Men dom har säkert bättre koll på andras bilar än sina egna :D

Skomakarens barn har sämsta skorna....
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Buda hem en replika på ZLatans näsa.

Man slutar aldrig att förvånas. Uppe i 8000 spänn nu.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Buda hem en replika på ZLatans näsa.

Man slutar aldrig att förvånas. Uppe i 8000 spänn nu.
Det är ju ett kap, 2 kr/m2 :fyllisar
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att jag besiktade hojen på tisdagen och inte onsdagen. Satan vad det öste ner.

Och bilen vi fick ta bärgare hem funkar igen. Ska nog skaffa den där täckpanelen så ingen råkar pilla loss en kontakt igen på CEM med tårna...

Instrumentpanelen började blinka disko med felkoder, torkarna gick igång på full fart (fortsatte även med nyckeln ur) och motorn gick bara på tomgång. Efter att jag stängt av den var startspärren aktiverad och man kunde inte starta igen.

1653561058237.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag läste någonstans på Twitter att Elon Musk hade tweetat en Meme om att finlands statsminister Sanna Marin hade varit ute och festat på nattklubb till klockan 4 på natten, och började söka på Sanna Marin Memes...

Det var ett djupt hål att trilla ner i, på den finska motsvarigheten till 4chan finns ett underforum som fotoshoppar Sanna till en "cat-girl" och försöker lansera det som en sanning, att Sanna själv tar på sig kattöron, halsband och svans på fritiden.

Sanna själv skrattar åt det och inser att om hon går ut och dementerar så får dom bara mera ved på brasan, så hon låter dom hållas.

Hon fotoshoppas också in som Ninja, Fembot, och diverse badass Anime figurer, någon bild på något japanskt tjejpopband påstås vara Finlands regering....

Den kända bilden på Sanna i skinnjacka har fotoshoppats in i varenda metallbands skivomslag och lite till.
Hon har fått alla möjliga väst-patchar på jackan (oftast NATO) osv....
Sanna bara skrattar åt det.

Hon la upp en bild på när hon ammade sitt barn, och ja... den har memats.

När jag slutligen trodde att jag hade sett allt och läst allt, sant och påhittat, om Sanna, så dök det upp en uppgift om att hon hade två lesbiska mammor, och det var inte påhittat...

Tänk er henne som politisk kandidat i andra länder...

En bild på Sanna på väg till jobbet: (Det kan vara någon helt annan person också)

Sanna.jpg
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag läste någonstans på Twitter att Elon Musk hade tweetat en Meme om att finlands statsminister Sanna Marin hade varit ute och festat på nattklubb till klockan 4 på natten, och började söka på Sanna Marin Memes...

Det var ett djupt hål att trilla ner i, på den finska motsvarigheten till 4chan finns ett underforum som fotoshoppar Sanna till en "cat-girl" och försöker lansera det som en sanning, att Sanna själv tar på sig kattöron, halsband och svans på fritiden.

Sanna själv skrattar åt det och inser att om hon går ut och dementerar så får dom bara mera ved på brasan, så hon låter dom hållas.

Hon fotoshoppas också in som Ninja, Fembot, och diverse badass Anime figurer, någon bild på något japanskt tjejpopband påstås vara Finlands regering....

Den kända bilden på Sanna i skinnjacka har fotoshoppats in i varenda metallbands skivomslag och lite till.
Hon har fått alla möjliga väst-patchar på jackan (oftast NATO) osv....
Sanna bara skrattar åt det.

Hon la upp en bild på när hon ammade sitt barn, och ja... den har memats.

När jag slutligen trodde att jag hade sett allt och läst allt, sant och påhittat, om Sanna, så dök det upp en uppgift om att hon hade två lesbiska mammor, och det var inte påhittat...

Tänk er henne som politisk kandidat i andra länder...

En bild på Sanna på väg till jobbet: (Det kan vara någon helt annan person också)

View attachment 472316
Verkar vara en cool cat den där Sanna! ??
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag satt och fikade med dottern i dag och i något sammanhang sa hon "Pengar kan inte köpa lycka, men dom kan köpa motorcyklar och det är nästan samma sak"

En stund senare brappade någon förbi (lät som en bakhjulsåkning, vi såg inte) på en cross/enduro (det körs mycket cross på den byavägen) och hon sa "Han satt garanterat inte och grät"

Hon har ingen motorcykel själv, men hon har åkt med mig tidigare och nu har hennes snubbe ett par motorcyklar, så effekterna av motorcykelåkning är kända....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top