Silver Fang
Medlem
- Gick med
- 2 Jul 2021
- Hoj
- har ingen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej du ska ha API SL eller högre samt JASO MA2. 10w-40. Så länge som alla de specifikationerna finns på flaskan så är det ok.Det står så här på motoroljan "Uppfyller API SL / JASO MA2 specifikationer".
Så klarar Er6-n motoroljan då det inte står JASO MA2?
Vill bara vara säker innan jag köper, så jag inte köper fel motorolja.
Tack på förhand
Ok, tack för svaren.
Kan någon hjälpa mig att länka en motorolja som passar min hoj?
Vill bara ha en dunke för att byta en gång, inte 20 liter eller liknande.
Tack på förhand
Jag kör med denna men alla med samma klassning funkar. https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-oljor/4-taktsoljor/mc-olja-racing-10w-40-2000022967![]()
10w-40 Api Sl Jaso Ma2
For those who think it's easier to annoy you than to Google '10w-40 api sl jaso ma2' themselves.letmegooglethat.com
Ja med den oljan blir det bra och dessutom helsyntet vilket inte är fel. Jag har haft den i 15 års tid och aldrig någe bekymmer och jag är inte ensam.Jag kör med denna men alla med samma klassning funkar. https://www.biltema.se/bil---mc/mc/mc-oljor/4-taktsoljor/mc-olja-racing-10w-40-2000022967
MA2 är nästa version, dvs den uppfyller MA plus lite till, så det funkar fint med Biltemas eller likvärdiga. Till din gamla harv så funkar det nog med nästan vad som helst i och för sig.Förstår inte nu, det står utan nummer 2 på min bok, JASO MA bara och allt annat, men du googlar på JASO MA2.
Så vad behöver jag?
Tack på förhand
Båda oljorna går lika bra. Det är ingen praktisk skillnad mellan dem.Är det nån skillnad på denna A9 Racing och Biltemas?
För visst funkar båda till hojen?
xlmoto
www.xlmoto.se
![]()
MC-olja, Racing 10W–40, 1 liter
Helsyntetisk motorolja för alla 4-takts MC-motorer. Ger bra slitageskydd vid hård körning under tävling etc. Anpassad för koppling och växellåda. Mö...www.biltema.se
Tack på förhand
Är det en Esterolja som xlmoto säljer så suger den åt sig vatten som en svamp och bör bytas ofta eftersom extrar sönderdelas i organiska syror och alkoholer.Är det nån skillnad på denna A9 Racing och Biltemas?
För visst funkar båda till hojen?
xlmoto
www.xlmoto.se
![]()
MC-olja, Racing 10W–40, 1 liter
Helsyntetisk motorolja för alla 4-takts MC-motorer. Ger bra slitageskydd vid hård körning under tävling etc. Anpassad för koppling och växellåda. Mö...www.biltema.se
Tack på förhand
Är det en Esterolja som xlmoto säljer så suger den åt sig vatten som en svamp och bör bytas ofta eftersom extrar sönderdelas i organiska syror och alkoholer.
Inga problem, gör som i racing, byt olja efter varje dag på banan.
Erfarenhet från kylbranchen när esteroljorna kom och ersatte mineraloljorna.
Gummipackningar drog ihop sig, äldre gummipackningar som förlorat sin elastcitet höll inte längre tätt.
Så i samband med byte från mineralolja och "freon" till HFC och esterolja byttes alla gummipackningar i kylsystemet till nya gummipackningar / O-ringar.
Ett antal kyltekniker fick eksem av esteroljan och fick lämna arbetet ute hos kunderna, börja på kontoret eller byta yrke.
Usch för Esterolja.
Du har väl en länk till Motuls Säkerhetsdatablad ?Motul tex har haft esteroljor länge och de orsakar noll problem...
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |