Covid-19 viktig information!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
M

Edit. Jag tror som ni, dvs att det är fel. Men till skillnad från er håller jag käften eftersom jag inte har någon data som visar på att det just är fel, vilket ni inte heller verkar ha.

Nej. Du fortsätter ju posta dessa dumheter, det är väl inte att "hålla käft"? Vad finns det för anledning att fortsätta posta sådant om det inte är så att du faktiskt vill sprida dessa uppfattningar? Om du nu tror att de är fel, vilket är en högst rimlig slutsats, så sprider man väl inte skiten?

Allt går ju att ta reda på i offentliga källor. Gör det istället för att bli sådär lättledd i din misstänksamhet. Sverige är inte en korrupt stat (än så länge) utan har trots sina fel och brister en ganska robust konstruktion, ffa statsförvaltningen. Detta är inget jag sitter och hittar på utan sådant finns det också data på, exempelvis https://www.theglobaleconomy.com/Sweden/wb_government_effectiveness/
Det finns också andra mått under samma länk och man kan jämföra med andra länder om man vill.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jo.
Du bestämmer inte vad som är dumheter.

Jag tycker att det är intressant, kanske gör någon annan det också. Ibland är det givande att ta in vad andra tycker och tänker. Du borde pröva, det är inget man behöver bli hysterisk övet.
Vad jag tror eller känner i någon fråga förändrar inte sanningshalten i frågan.
Herregud, du låter som en statskramande censurapparat. Bara tysta ner allt obekvämt. Sant eller ej.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jo.
Du bestämmer inte vad som är dumheter.

Jag tycker att det är intressant. Vad jag tror eller känner i någon fråga förändrar inte sanningshalten i frågan.
Herregud, du låter som en statskramande censurapparat. Bara tysta ner allt obekvämt. Sant eller ej.
Sorry, men jag tycker bara inte att man stillatigande skall se på när konspirationer frodas.

Man har absolut ingenting att tjäna på att göra sig själv till nyttig idiot i spridandet av sådant.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Lämpligt att vaccinera unga(pojkar)?
For boys 12-15 without medical comorbidities receiving their second mRNA vaccination dose, the rate of CAE is 3.7 to 6.1 times higher than their 120-day COVID-19 hospitalization risk as of August 21, 2021 (7-day hospitalizations 1.5/100k population) and 2.6-4.3-fold higher at times of high weekly hospitalization risk (7-day hospitalizations 2.1/100k), such as during January 2021.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, det är inte alls rimligt.

Man skall inte blanda ihop Neurosedyn med vaccin mot influensa.

Här finns långtidsstudier ända sedan 1940-talet, vaccin i sig ända från slutet av 1700-talet.

Drar man paralleller mellan dessa är man ute och cyklar tycker jag.

Utvecklingen går framåt, det är ju inte så att inga studier gjorts vad gäller vaccin mot covid-19…

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nej, det är inte alls rimligt.

Man skall inte blanda ihop Neurosedyn med vaccin mot influensa.

Här finns långtidsstudier ända sedan 1940-talet, vaccin i sig ända från slutet av 1700-talet.

Drar man paralleller mellan dessa är man ute och cyklar tycker jag.

Utvecklingen går framåt, det är ju inte så att inga studier gjorts vad gäller vaccin mot covid-19…


Poängen är att biologin behöver många gånger tid på sig. Jag säger inte att det är samma sak.
I maskinlabbet kan man accelerera test till en viss grad men inte ens där låter det sig göras fullt ut och än mindre kan det göras inom biologin.

För övrigt handlar det som du vet inte om ett vanligt vaccin den här gången så om man drar paralleller med vanligt vaccin är man lite ute och cyklar tycker jag.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nej, det är inte alls rimligt.

Man skall inte blanda ihop Neurosedyn med vaccin mot influensa.

Här finns långtidsstudier ända sedan 1940-talet, vaccin i sig ända från slutet av 1700-talet.

Drar man paralleller mellan dessa är man ute och cyklar tycker jag.

Utvecklingen går framåt, det är ju inte så att inga studier gjorts vad gäller vaccin mot covid-19…

Om det hade varit ett vaccin i "vanlig" bemärkelse men det hävdar väl inte ens upphovsmakarna.

Spikprotein koncentrerat till testiklar, äggstockar och vad vet vi om påverkan på foster? Ökade graviditetsproblem och fosterdöd syns väl redan men det tror jag knappast våra "icke korrupta" styrande släpper till oss.

Du låter alltmer religiöst fanatisk. Never go full Arnstad, (eller NilsAT56).
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Så vi har data på vad som händer om x år?
Hur länge sa du att mrna-vaccin funnits på marknade? När kom de första vaccinen med mrna-teknik?
Den här snubben kanske vet?


Förresten, har någon kunnat svara på varför folk med förvärvad immunitet måste vaccineras och på vilket sätt ovaccinerade utgör ett hot mot vaccinerade, (som kan bära smitta ovetande)?

Såg nån bild. "My glasses only work if you put yours on..."
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
mRNA-vaccin har funnits och använts sedan 2011.

Det finns dom som hoppas att det skall kunna stoppa/bota cancer (hittar inte korta klippet men finns i långa nedanför).
Här ett Lex Friedman clip med Vincent Racaniello där man ganska balanserat tar upp farhågor och möjligheter med mRNA-vaccin.
Här är hela avsnittet med massa matnyttigt som rör covid .
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
mRNA-vaccin har funnits och använts sedan 2011.
Och ända inget vaccin fören nu? Varför inte, om tekniken uppenbarligen fungerar?
Kan det ha hänt något e senaste åren som accelererat utveckligen, att det gått fort sas de senaste åren och skett en del innovationer?

Om jag botar en sjukdom du har med ett läkemedel så fungerar det. Du förlorar benet också men mot sjukdomen fungerar läkemedlet.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Och ända inget vaccin fören nu? Varför inte, om tekniken uppenbarligen fungerar?
Kan det ha hänt något e senaste åren som accelererat utveckligen, att det gått fort sas de senaste åren och skett en del innovationer?

Om jag botar en sjukdom du har med ett läkemedel så fungerar det. Du förlorar benet också men mot sjukdomen fungerar läkemedlet.
Det enkla svaret är väl att det inte har funnits ett globalt hot där tekniken kunnat utnyttjas.
Man har, om jag nu förstått det rätt, istället jobbat med tekniken/plattformen då man sett stora fördelar med den.
Inte minst snabbheten med att ta fram nya vaccin.
Sen hjälpte nog Trumps miljarder, och att bolagen såg vinstmöjligheter, till.

När det började pratas om att ta fram ett vaccin så var det ju många som framförde i olika media att det var tur att mRNA-plattformen fanns att tillgå.

Så just nu känns det ju bra att vi slapp vänta 50år med öppna upp.
Och att det, om man nu tror på officiell statistik, redan räddat många liv.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ålderfördelningen på smittspridningen har nämnts både angående spridning bland vaccinerade/ovaccinerade och så tror jag skolstarten nämnts.

Det här är från FoHM vecka 35.
 

Bifogat

  • V35.png
    V35.png
    128.9 KB · Visningar: 13
  • V35_2.png
    V35_2.png
    103.1 KB · Visningar: 12

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Lämpligt att vaccinera unga(pojkar)?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Dagsgammal nyhet från GD, citat: "Sedan sommaren har bara ovaccinerade personer intensivvårdats på sjukhus för covid-19 i Gävleborg. Även de som behövt annan slags sjukhusvård för covid-19 har också varit ovaccinerade eller haft ett nedsatt immunförsvar, meddelar Region Gävleborg på sin Facebooksida."
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top