Covid-19 viktig information!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Stigmatiseringen har redan börjat skära i relationer, ivrigt pådrivet av Wold och andra. Folk som skiljer sig över divergerande uppfattning, vägrar träffas, barn mot föräldrar och vice versa, mor/farföräldrar missar barnbarn och mer. Det gick fort att ödelägga människovärdet. Nya normala och det lär inte återupprättas om så allt annat skulle fixas genom ett trollslag.
Staten är experter på detta med att ställa grupp mot grupp.
Det är bra för deras del att ha en splittrad befolkning. Folkets uppror mot staten, att vi skulle enas och kräva ansvar? Never gonna happen, vi är för upptagna med att tjafsa om huruvida det ska få stå "negerkung" i en pippibok eller saker som detta:
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Well, det finns ju länder där staten kapitulerat. Tex Afghanistan och Somalia.

Folk verkar verkligen trivas där.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Well, det finns ju länder där staten kapitulerat. Tex Afghanistan och Somalia.

Folk verkar verkligen trivas där.
Haha wut? Menar du regeringen? Styrande organ saknas menar du? Talibanerna tycker nog annorlunda. .
Definiera staten och visa på hur dessa länder inte har en stat.

Spelar det någon roll vad man kallar det? Från ett våldsmonopol till ett annat. Same shit different name. Att du inte gillar de som med våld styr just nu i dessa länder betyder inte att det inte är någon som med våld styr.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Testa att flytta till Somalia eller Afghanistan och se om våldsmonopolet är "same sitt".
Nej tack.
Jag har inte sagt att alla som styr styr åt samma håll, men de styr med våld. Så de har samma förutsättningar, de styr med våld oavsett om de vill kalla sig socialdemokrater, HA eller talibaner och oavsett hur de tillsätts.
Det är samma skit - våld.

Fö utropade talibanerna formationen av Islamiska emiratet Afghanistan den 19 augusti.
Statschef: Hibatullah Akhundzada.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej tack.
Jag har inte sagt att alla som styr styr på samma sätt. De har samma förutsättningar, de styr med våld oavsett om de vill kalla sig socialdemokrater, HA eller talibaner och oavsett hur de tillsätts.
Det är samma skit - våld.
...
Det är en jävla skillnad på våld och våld.
Förstår du inte det så föreslår jag återigen att du testar, tex Afghanistan, några år.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det verkar ju som att afghanerna vill bli styrda av is.

Jag vet inte riktigt om det är att definiera som att staten ger upp när det är folket som överlämnar sig till den nya staten.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det verkar ju som att afghanerna vill bli styrda av is.
Jag har ingen vidare koll på kalaset där nere.

Vet du om is & talibanerna köra samma version och tolkning av Koranen?
De verkar ju kunna slåss för minsta lilla tolkningsskillnad 'ven om det är inom samma religion sas.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Alltså våld är våld. Och ja, i många fall behöver t ex staten "slå hårt mot hårt" med polis och militär, men då är det med mestadels enat folk och en lag bakom. I u-länder, eller som Trump kallar dom "asshole countries" styr man med våld bara för att man inte kan annat, dvs man är inte tillräckligt bildad, eller civiliserad.

Som här i sverige med skjutningarna mellan snorisarna, man tar till våld för att man inte vet annat. Som djuren använder man fysiken, inte intelektet. Och det är lite synd då det också förstör väldigt mycket omkring allt dödande i övrig, typ med bomber och sånt. Hade man endast ställt man mot man i en ring och avgjort saken som i typ boxning eller brottning, hade det inte blivit lika mycket 'collateral damage'.

Sen finns det faktiskt människor som gillar våld helt enkelt. Jag förstår dom, våld kan vara kul, men en regering kan, eller bör, inte styra med våld då detta förtrycker stora grupper som har annars bra ideer men inte får komma till tals för just hotet av våld.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det verkar ju som att afghanerna vill bli styrda av is.

Jag vet inte riktigt om det är att definiera som att staten ger upp när det är folket som överlämnar sig till den nya staten.
Nu är ju IS och talibaner definitivt inte "vänner".
Talibaner är afghanska nationalister medan IS vill skapa sitt "gränslösa" kalifat.
Dom strider inbördes.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Den här kan säker roa någon. Angående rimligheten i antalet vaccinerade.
Beräknat utifrån officiella siffror. Ingen konstig matematisk hokuspokus heller.

Man undrar ju om siffertrixande, som väl är folkohälsomyndighetens kanske främsta signum, förutom tvåhandsnysningen.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top