Ser ut som att du inte har tryckt ut däcket tillräckligt att det inte "poppat" ut. Kan behövas ganska mycket tryck och ibland slå lite på sidan med en gummiklubba eller studsa hjulet på golvet innan montera det på cykeln.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Enklast för mig är ha hojen på sidostödet och lyfta bakhjulet på något stabilt som t.ex. "hundbenen" med en garagedomkraft. Då kan man anpassa höjden så att man bara behöver rulla in hjulet vid monteringen. På ena sidan kör du in axeln medans du har en en 3/8 eller 1/2 förlängnings sitter som styrning på andra sidan som trycks ut av axeln du pressar igenom.Är det ett 3-mansjobb?
Möjligen om det är 30-sträcka och polisen lagt ut spikmatta. Är det en aluminiumfälg skulle jag aldrig pumpa mer än 4 kg - och då stå på bakom ett skydd. En dragracepolare i USA trasade sönder och slog av armen när hans framfälg exploderade vid ett däckbyte."Poppar" däcket om jag kör upp hojen i 100 kmh några minuter tro?

Och 57psi är 3,93 Bar som det troligen står på mätaren.4 kg är 57 psi. Handpumpens långsamma förlopp motverkar monteringspastans halka-lätt-egenskaper.

På med släpskor och lär dig ta kurvorna à la "motard"!om jag kommer i högre fart in i en kurva och behöver lägga ner hojen lite extra, då kan däcket "vika sig", sa Däckskotten.

Om det är den jag tänker på så vet jag. Såg den första gången jag provkörde hojen hos handlare. Tänkte att den där grejen sitter illa.Neutral-sensorn 13151 sitter externt.
![]()
SWITCH-COMP,NEUTRAL for Kawasaki - order at CMSNL
✓ Good to order: SWITCH-COMP,NEUTRAL ✓ Manufacturer Part Number: 13151-1080 ✓ OEM Kawasaki partwww.cmsnl.com
![]()
Jag köpte precis en gammal tjeckisk truck från sjuttio/åttiotal på nätauktion. Vilken rishög. Så nu vet jag det. Nätauktioner är skit. Men kanske kanske kan jag få den att gå riktigt om jag rensar ur all gammal bensin och rengör bränslesystemet på partikelnivå. Man gör dumheter hela tiden i livet... Så är det bara.Som Elmhult säger "läropeng", det är riktigt bra läxor det här. Jag är faktiskt glad att få uppleva det på egen hand, det sitter kvar i tankarna på ett djupare sätt.
Den kanske glappar. Hojen är en månad gammal och har gått hela nio mil. Garantin borde gälla ännu. Spelar egentligen ingen roll. Man känner ju om det är neutral eller inte.Tackar Anders. Här är den på rätt motor också, jag har en illustrerad reservdelsförteckning på KLX230 med svenska priser >här< , delen kostar 189 kr (sid 10).
Om det nu är den som är paj. Kan ju vara glappande kontakt bara. Eller själva lampan/LEDen inuti displaymodulen. Hur som helst måste väl garantin fortfarande gälla?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |