Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ni som inte gillar kvinnor har det verkligen förspänt! :hihi
Så jävla smidigt det hade varit om man bara vore bög. Flytta ihop med bästa polaren, leva som vanligt och spänna på varandra när man blir lite kåt. Säger som Andreas Nilsson: "Varför var just jag tvungen att bli heterosexuell??":
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag var jag uppe med tuppen, förberedd på att jaga beslagspersonalen till vägs ände om så krävs. självklart svarar de då direkt och löser bokandet av upphämtning hur smidigt som helst.

Värre då med försäkringsbolaget och deras jävla bärgare som ska hämta bilen... Ett haveri i världsklass.

Började med att ringa försäkringsbolagets skadeavdelning för att boka bärgningen. Först ska man gå igenom deras röststyrda vägval, ungefär:

- Säg vad du vill ha hjälp med.
"Bärgning"
- Frågor om bärgning, stämmer det?
"Ja."
- Gäller det ett skadeärende?
"Ja".
- Gäller det privat eller företag?
"Privat"
- För att kunna hjälpa dig behöver vi veta vem du är. Knappa in personnummer och avsluta med #. Starta din Bank-ID-app och följ instruktionerna. Tack, då ska vi hjälpa dig.

Sen är det självfallet lång telefonkö. Väl framme:

"Hej, min stulna bil finns hos polisens beslag och nu behöver jag boka en bärgning för att få den fraktad till verkstad."
- Jajjamen, inga problem, jag kopplar dig varsågod!

Om jag nu ska gå igenom de jävla vägvalen i början av samtalet, kan ni då inte koppla mig rätt redan från början!? Återigen placerad i telefonkö. Efter ett par minuters väntetid lyfts luren, men det är inte bärgningen utan skadeavdelningshandläggaren jag pratade med tidigare:

- Hej igen! Du jag ser här att din bil inte har en giltig trafikförsäkring, det måste den ha innan du kan boka bärgningen.
"Eh, va?? Den är ju avställd och obesiktigad??"
- Ja, men om vi ska bärga den så räknas det som att den är ute i trafiken och då måste den vara försäkrad. Men du har ju en avställningsförsäkring hos oss så det lättaste är om du ringer försäkringsavdelningen och ber dem att aktivera den!
"Jahadu, är det lättast det... Jaja, jag får väl göra det då även om jag tycker att det låter konstigt."

Avslutar samtalet och ringer försäkringsavdelningen istället. Går igenom deras röststyrda vägval igen, därefter 20 minuter telefonkö ytterligare. Väl framme:

"Hej, jag har min bil avställningsförsäkrad hos er. Kan ni aktivera trafikdelen på den tack?"
- Självklart! Men... Du har ju inte ställt på bilen?
"Nej, den är avställd och obesiktigad"
- För att vi ska kunna aktivera trafikförsäkringen så måste du ställa på bilen.
"Jaha? Alltså, jag ska inte köra med bilen. Jag vill bara ha den trafikförsäkrad så att skadeavdelningen kan boka bärgning av bilen"
- Eeeeh... Va?
"Ja, jag pratade med er skadeavdelning nyss. De påstod att bilen måste ha en giltig trafikförsäkring för att kunna bärgas."
- Det låter väldigt märkligt... Jag ska prata med skadeavdelningen, ett ögonblick.

*Ytterligare ett par minuters väntan*

- Hej igen. Du har nog fått fel information från handläggaren på skador, vi har tyvärr ett antal helt nyutbildade medarbetare där och de verkar inte ha fått riktigt rätt info. Men jag har pratat med dem så de ska åtgärda problemet.
"Ok, så kan jag boka bärgningen nu?"
- Absolut, jag kopplar dig till skadeavdelningen så ordnar de det och jag följer dig här på linjen så jag ser att allt går bra.

Hon kopplar mig och jag placeras återigen i lång telefonkö. Väl framme:

"Hej, min bil ska bärgas, koppla mig tack"
- Jadå, vi ska se här... *plong!* Samtalet avslutas.

Men för i helvete!!!!! :mad: :huvet :4skrika

Ringer upp, röststyrda vägval, BÄRGNING FÖR HELVETE, JA, JA, JA, PRIVAT, JA, KOPPLA MIG DÅÅÅÅÅÅ!!!! Telefonkö igen. Äntligen framme:

- Jag ser här att din försäkring inte täcker bärgning så jag kan inte boka den.
"Menvaf... Jag har fått brev från er plus en skriftlig bekräftelse i mina meddelanden angående skadeärendet på mina sidor och båda säger att ni står för bärgningen."
- Jamen bärgning ingår inte i din försäkring.
"Jag har en avställningsförsäkring med stöldskydd, bilen blev stulen, rimligtvis täcker försäkringen de omkostnader som uppstår i samband med detta?? Dessutom har jag som sagt redan fått bekräftat att ni står för bärgningen."
- Jaha, vad heter din handläggare då?
"Jadu, bra fråga. Meddelandena på mina sidor är anonyma, men gå in och läs själv vad där står så ser du."
- För att kunna boka bärgning, vilket jag kan men bara om skadeavdelningen godkänt det, så måste jag veta vem handläggaren är och fråga denne. Din försäkring täcker inte bärgningen så jag kan bara boka en bärgning efter handläggarens godkännande, annars får du själv bekosta bärgaren.

Till slut tröttnade jag på denna fullständigt ohjälpsamma telefonist och la helt sonika på. Ringde därefter upp skadeavdelningen igen, återigen röststyrda vägval som jag både skrek och svor åt och därefter telefonkö... Till slut fick jag tag i en handläggare som kunde tänka sig att koppla mig till bärgningsavdelningen. Telefonkö. Väl där får jag lämna mina uppgifter om bilen, var den finns, vart den ska, har jag fått bekräftat att bärgaren kan hämta bilen, vem har jag pratat med på polisens beslag etc. Slutligen vill de ha ett telefonnummer till polisens beslags personal ifall att bärgaren behöver kontakta dem. Jag har inte numret till just den individ som jag pratat med utan bara det generella numret till polisens beslag, det som jag fick i kallelsen och som tydligen bara har telefontid fram till 12. När jag uppger detta utbrister handläggaren:
- Och varför ringer du strax efter 12 då!?

Klockan har nu hunnit bli 12.20. Jag började jaga Trygghansas bärgning lite innan 11... Vid det här laget höll jag på att brisera fullständigt då det knappast är mitt fel att det tagit en sån jävla tid att komma hit, men jag lyckades på något magiskt vis sansa mig och sakligt informera handläggaren om hur min morgon utspelat sig varpå han mumlade något om att han skulle försöka lösa det åt mig. Tackar för hjälpen och avslutar samtalet.

Ett par minuter senare blir jag uppringd. Handläggaren på bärgning:

- Jag hittar inte din verkstad.
"Men alltså för i... Hur menar du?"
- Den verkstad som du uppgett att bilen ska till, jag hittar den inte. Jag sökte på det och fick inga resultat.

Det är trygghansa själva som meddelat mig att bilen ska till denna verkstad, det är inget jag valt själv. Jag har redan ringt verkstaden på det nummer jag fått av trygghansa och bekräftat att bilen ska till dem så de vet att den är på väg, så rimligtvis existerar det en verkstad som åtminstone har detta telefonnummer. Jag är dessutom ganska säker på att telefonisten uppgav det namn jag fått av Trygghansa när hon svarade... Saksamma, verkstan finns bevisligen. Jag googlar verkstadens namn och det visar sig att den bytt namn. I oktober förra året... Jag ger det nya namnet till handläggaren som till slut lyckas lokalisera verkstaden. Han bokar bärgningen, bärgaren ringer upp och bekräftar att de ska hämta bilen. ÄNTLIGEN.

Känns som om jag blivit ett par år äldre bara av denna förmiddag. Nu ska jag ringa trygghansa och låta dem veta vad jag tycker och tänker om deras kundtjänst... JÄVLA BLOCKMONGON!!! :4skrika :huvet :mad: :finger
Låter precis som när Lf slarvade bort min påkörda bil 3 månader gick innan dom visste var den tagit vägen o innan dom kunde konstatera att den var skrot och betala ut ersättning.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag är trött och förbannad på mig själv för att jag inte har fixat bilen än. :mad:

Toppackningen som gått (trots att tidigare ägare sa att han bytt knappt 100 mil innan jag köpte bilen, och han jobbar som bilmekaniker). Har haft alla nya delar ett tag nu. Men med stressigt jobb och cykelpendling till och från jobbet fem dagar i veckan (40-90min enkel väg beroende på snömängd och 120 höjdmeter) finns det inte energi för mycket annat än att sova när väl helgen kommer.

Och sedan börjar allt om igen. Och senast 31/5 ska skrotet besiktas. :huvet
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kula! Ska dom inte hålla längre än 9-10 år? Jag tycker det är dåligt.

Nu e f-n utsikten snäppet suddigare än insikten.

20210421-090427.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm kollegan berätta precis om två av sina knoddar varav den ena skulle få eagle eye glasses och den andra byta styrka, 4 veckor senare fortfarande inte ett ljud om leverans.

Du kanske inte är helt fel ut.. fan.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Någon snilrik operation blir det säkert, nödbrillor kan jag hämta ut med en reka från jobbet men att sitta o glo hos optikern är ingen favoritsyssla så får se när jag får arslet ur vagnen.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Skulle flytta bilen några hundra meter pga. att det är gatsopning idag. Börjar köra och märker snart att det börjar lukta bränt och höras ett svagt skrapande ljud, sedan ser jag i backspegeln hur det bolmar rök bakom bilen. Får in bilen i en parkeringsficka där det inte är P-förbud. Står med motorn igång och lyssnar och luktar, men inget speciellt hörs eller syns och röken är borta, även om det ligger en doft liknande bränd olja i hela grannskapet.

Sen ser jag att framvagnen sjunkit ihop på vänster sida. Fjädern som har gett sig och skrapar mot däcket. Märkligt att det kan ge upphov till sån rök vid körning några hundra meter i uppskattningsvis 15-20 km/tim på gatorna i bostadsområdet.

Lyckligtvis fanns en verkstad bara ett par hundra meter därifrån så jag knallar dit. De ber mig köra dit bilen och jag gör ett försök, men så fort jag börjar rulla bilen låter det nu fruktansvärt och jag vågar inte köra en meter till så det blir att ringa bärgare och jaga försäkringsbolag.

Med bilen väl på verkstan uppstår nästa problem. Jag har en bokad matleverans som jag skall hämta på ICA en viss tid. Funkar mindre bra utan bil. Blir till att fixa hyrbil för att lösa det.

Hoppas på en smidigare upplevelse nästa gång det är gatsopning, men samtidigt glad att inte fjädern pajade när jag körde i högre fart.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Facebook alltså.
Hur kan ett av världens största företag vara så jävla lata?
Inte nog med att de skiter i att fixa pinsamma buggar på sidan, de väljer aktivt att ge sitt stöd till spambots.

I stort sett varje dag får jag vänförfrågningar från spambotar. Profilen är alltid nyreggad och med bild på lättklädd tjej. I det enda inlägget på profilen finns en "sexlänk". Att det är en falsk profil är uppenbart.
Jag gör då min medborgerliga plikt och anmäler profilen via Facebooks rapporteringsverktyg. Min tanke är ju att ju snabbare sån här skit försvinner desto bättre, till slut tröttnar väl spammarna.
Facebook däremot tycker annorlunda. Efter några timmar brukar jag få en vänlig notis om att de kontrollerat profilen och funnit att den inte på något sätt bryter mot sidans regler...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Facebook alltså.
Nu var det 15 år sedan jag var med i tre dagar innan jag packade ihop. Sökte och fann:
"Go to Account Settings » Under Privacy. Set "Who can send me friend requests" to Friends of Friends so the "Add Friend" button won't appear on people who don't have any friends from your own friends list."
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Nu var det 15 år sedan jag var med i tre dagar innan jag packade ihop. Sökte och fann:
"Go to Account Settings » Under Privacy. Set "Who can send me friend requests" to Friends of Friends so the "Add Friend" button won't appear on people who don't have any friends from your own friends list."
Tyvärr funkar inte deras skit, blockade personer, sidor mm kommer fortfarande upp i flödet trots att kontot står i paranoidmode, enda som funkade var stenhård block i brandväggen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Facebook alltså.
Hur kan ett av världens största företag vara så jävla lata?
Inte nog.....

Ja, krasst så går det ju bra ändå? Ett nettoresultat (iofs inte korsrefererat källa, för jag är lika lat själv) på ~$29M kan ju ha något med saken att göra.

För att citera min chef, "kundservice är överskattat om man vill tjäna PENGAR".
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Facebook alltså.
Hur kan ett av världens största företag vara så jävla lata?
Inte nog med att de skiter i att fixa pinsamma buggar på sidan, de väljer aktivt att ge sitt stöd till spambots.

I stort sett varje dag får jag vänförfrågningar från spambotar. Profilen är alltid nyreggad och med bild på lättklädd tjej. I det enda inlägget på profilen finns en "sexlänk". Att det är en falsk profil är uppenbart.
Jag gör då min medborgerliga plikt och anmäler profilen via Facebooks rapporteringsverktyg. Min tanke är ju att ju snabbare sån här skit försvinner desto bättre, till slut tröttnar väl spammarna.
Facebook däremot tycker annorlunda. Efter några timmar brukar jag få en vänlig notis om att de kontrollerat profilen och funnit att den inte på något sätt bryter mot sidans regler...

Spamkontona skapas av program och farmer i indien/kina som svarar på mess och klickar sig igenom CAPTCHAs, så de tröttnar inte.
Vad gäller farceberk, alla borde bara sluta logga in på den skiten, och blocker alla utgående och inkommande anslutningar i routern till deras system. Må de dö pestdöden.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Spamkontona skapas av program och farmer i indien/kina som svarar på mess och klickar sig igenom CAPTCHAs, så de tröttnar inte.
Vad gäller farceberk, alla borde bara sluta logga in på den skiten, och blocker alla utgående och inkommande anslutningar i routern till deras system. Må de dö pestdöden.
Jag gillar tanken med Facebook, att ha alla kontakter samlade på ett ställe.
Däremot är det nog på väg att dö ut. Typ ingen under 30 som använder det och Facebook har sej själva att skylla.
Både sidan och appen verkar dessutom vara kodade av en pensionär som ett projekt under en "introduktion till data"-kurs.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Köpte biltemas dyraste Starthjälp den 27/2 för nästan 1500 kronor.
Använt den kanske 10 ggr och nu pyste det till i den och så kom det rök ur elektroniken.
Fick ett SMS dagen efter jag lämnat in den att reparationen var klar.
Biltema har kommit fram till att den fungerar och jag ska ha tillbaka samma.
Inte fan vill väl jag ha något som pyser och kommer rök ur menade jag, ni får ge mig en annan.
Ni känner ju för fan när ni luktar på den att det luktar bränt.
-"Är du inte nöjd hur vi hanterat reklamationen får du kontakta ARN":huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top