Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag hade bilen parkerad när jag var ute på en promenad runt en vandringsled strax utanför stan. När jag kommer tillbaka så sitter en man och en kvinna i 40-årsåldern och ser sura ut, alldeles intill parkeringen. När jag hoppar in i bilen reser sig kärringen upp och går fram och ställer sig framför min bil och ser sur ut och stirrar på mig. Jag rullar ner rutan för att se om hon vill något.

Kärring: ”Var du tvungen att parkera så nära? Jag kommer inte in i bilen.”
Tydligen är det alltså deras bil som står bredvid min. Min förardörr är bredvid deras passagerardörr och det var lite tajt när jag parkerade då det är en grusad parkering utan linjer.
Jag : ”Jag tror inte det är så farligt, jag kom ju in utan några problem.”
K: ”Ja, det hoppas jag. Men du borde ha ställt dig längre ifrån.”
J: ”Vill du gå fram och kolla så att allt gått bra, och att jag inte gjort några märken på er bil innan jag åker?”
K: ”Nej, det behövs inte. Men parkera inte så nära nästa gång.”

Jag orkade inte tjafsa med henne då jag verkligen inte var på humör och kände att situationen lätt skulle eskalera om jag inte bet mig i läppen, så jag rullade bara upp rutan och backade ut och åkte hem. Men på vägen hem blev jag mer och mer förbannad, för jag förstår inte riktigt varför hon ens gnällde. Även om hon kände att hon inte kunde klämma sig in i bilen på passagerarsidan så borde de rimligen kunnat backa ut från parkeringsplatsen så att hon kunde hoppa in, men det dög alltså inte.

Så här i efterhand kan jag känna att jag borde frågat henne vad fan problemet var, men jag har känt mig rätt instabil på sistone så det var nog ändå bra att jag behärskade mig. Men egentligen skulle jag vilja söka upp hennes föräldrar och skälla ut dem för att de uppfostrat en jävla surkärring.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det finns två typer av människor. De som är otrevliga mot servicepersonal och de du vill vara vän med.

Nåt säger mig att kvinnan i fråga tillhör den första typen. Parkeringsplatser är utmärkta ställen att locka fram det värsta i en del. Sist en individ tjafsade med mig var utanför ett sjukhus. Jag hade blåställ pga jobb där. Min fråga till denne löd, -Här är entrén till psykakuten, jag har en kniv på mig. Hur långt vill du ta det här?! Då sa människans partner -Kom nu, vi går.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det finns två typer av människor. De som är otrevliga mot servicepersonal och de du vill vara vän med.

Nåt säger mig att kvinnan i fråga tillhör den första typen. Parkeringsplatser är utmärkta ställen att locka fram det värsta i en del. Sist en individ tjafsade med mig var utanför ett sjukhus. Jag hade blåställ pga jobb där. Min fråga till denne löd, -Här är entrén till psykakuten, jag har en kniv på mig. Hur långt vill du ta det här?! Då sa människans partner -Kom nu, vi går.
Jo, rätt som det är gör man väl ett ”Falling Down” och går bananer på hela omgivningen.
Att den här typen av människor inte verkar fatta att det kan gå riktigt snett om man käftar med fel person är för mig helt obegripligt.

Jag fattar heller inte vad det är för jävla skitliv man har om man går och känner att man hela tiden måste ta strid om varje liten jävla skitgrej som går en emot. Släpp det och gå vidare, ingen har dött och ni hade inte behövt sitta och sura bredvid bilen för att berätta för mig att ni tycker att jag försatt er i en situation som gått att lösa med minimal ansträngning.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag hade bilen parkerad när jag var ute på en promenad runt en vandringsled strax utanför stan. När jag kommer tillbaka så sitter en man och en kvinna i 40-årsåldern och ser sura ut, alldeles intill parkeringen. När jag hoppar in i bilen reser sig kärringen upp och går fram och ställer sig framför min bil och ser sur ut och stirrar på mig. Jag rullar ner rutan för att se om hon vill något.

Kärring: ”Var du tvungen att parkera så nära? Jag kommer inte in i bilen.”
Tydligen är det alltså deras bil som står bredvid min. Min förardörr är bredvid deras passagerardörr och det var lite tajt när jag parkerade då det är en grusad parkering utan linjer.
Jag : ”Jag tror inte det är så farligt, jag kom ju in utan några problem.”
K: ”Ja, det hoppas jag. Men du borde ha ställt dig längre ifrån.”
J: ”Vill du gå fram och kolla så att allt gått bra, och att jag inte gjort några märken på er bil innan jag åker?”
K: ”Nej, det behövs inte. Men parkera inte så nära nästa gång.”

Jag orkade inte tjafsa med henne då jag verkligen inte var på humör och kände att situationen lätt skulle eskalera om jag inte bet mig i läppen, så jag rullade bara upp rutan och backade ut och åkte hem. Men på vägen hem blev jag mer och mer förbannad, för jag förstår inte riktigt varför hon ens gnällde. Även om hon kände att hon inte kunde klämma sig in i bilen på passagerarsidan så borde de rimligen kunnat backa ut från parkeringsplatsen så att hon kunde hoppa in, men det dög alltså inte.

Så här i efterhand kan jag känna att jag borde frågat henne vad fan problemet var, men jag har känt mig rätt instabil på sistone så det var nog ändå bra att jag behärskade mig. Men egentligen skulle jag vilja söka upp hennes föräldrar och skälla ut dem för att de uppfostrat en jävla surkärring.
Hade jag varit på mitt uslaste humör där så hade jag svarat "åh, förlåt, det tänkte jag inte på", sen hade jag parkerat ännu närmare och helt sonika bara gått därifrån, sådant har hänt.
Priceless :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade bilen parkerad när jag var ute på en promenad runt en vandringsled strax utanför stan. När jag kommer tillbaka så sitter en man och en kvinna i 40-årsåldern och ser sura ut, alldeles intill parkeringen. När jag hoppar in i bilen reser sig kärringen upp och går fram och ställer sig framför min bil och ser sur ut och stirrar på mig. Jag rullar ner rutan för att se om hon vill något.

Kärring: ”Var du tvungen att parkera så nära? Jag kommer inte in i bilen.”
Tydligen är det alltså deras bil som står bredvid min. Min förardörr är bredvid deras passagerardörr och det var lite tajt när jag parkerade då det är en grusad parkering utan linjer.
Jag : ”Jag tror inte det är så farligt, jag kom ju in utan några problem.”
K: ”Ja, det hoppas jag. Men du borde ha ställt dig längre ifrån.”
J: ”Vill du gå fram och kolla så att allt gått bra, och att jag inte gjort några märken på er bil innan jag åker?”
K: ”Nej, det behövs inte. Men parkera inte så nära nästa gång.”

Jag orkade inte tjafsa med henne då jag verkligen inte var på humör och kände att situationen lätt skulle eskalera om jag inte bet mig i läppen, så jag rullade bara upp rutan och backade ut och åkte hem. Men på vägen hem blev jag mer och mer förbannad, för jag förstår inte riktigt varför hon ens gnällde. Även om hon kände att hon inte kunde klämma sig in i bilen på passagerarsidan så borde de rimligen kunnat backa ut från parkeringsplatsen så att hon kunde hoppa in, men det dög alltså inte.

Så här i efterhand kan jag känna att jag borde frågat henne vad fan problemet var, men jag har känt mig rätt instabil på sistone så det var nog ändå bra att jag behärskade mig. Men egentligen skulle jag vilja söka upp hennes föräldrar och skälla ut dem för att de uppfostrat en jävla surkärring.
Skälla ut och skälla ut.
Skulle vart mycket mer humor att banka på hos ett par pensionärer med ett paket durex och en abortinformationsbroshyr från kliniken.
:hihi
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hade jag varit på mitt uslaste humör där så hade jag svarat "åh, förlåt, det tänkte jag inte på", sen hade jag parkerat ännu närmare och helt sonika bara gått därifrån, sådant har hänt.
Priceless :tummenupp
Tanken slog mig, men jag befann mig 15 km utanför stan, jag var hungrig som satan och jag hade precis gått en vandringsled på ca två timmar så det var inte riktigt läge. Annars hade det varit kul att parkera rakt bakom dem och verkligen ge dem ett problem att lösa.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Annars hade det varit kul att parkera rakt bakom dem och verkligen ge dem ett problem att lösa.
Det finns en anledning till att min Firebird har dragkrok. Inparkerad otalet gånger (1-1/2 meters långa dörrar) och fått krypa genom skuffen gör en äldre korpulent gube sur och purken. Dörrarna är av komposit så det ger bara lite färgavskrap (har bättringsfärg i skuffen) men rejäla uppslag på "grannarna". Gott råd, håll avstånd till en mörkröd Firebird med flagnad klarlack. :7peta
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Låter som mej.
Mötte en bil som inte hade o göra på våran enskilda väg, fanskapet stannar inte vid mötesplatsen så vi möts på en strecka med krondiken på dryga 2 meter per sida,

Säger till mannen att han skall backa till mötesplatsen, men det tänkte han inte alls göra. Gick till bilen stängde av den drog handbromsen+växeln i, låser bilen går förbi mannen med orden du får ha en trevlig dag.

1 timme senare kommer gubben o förklarar att han har backat så om jag skulle vilja hämta bilen så går det bra.

Den gubben har aldrig kört in på våran väg efter detta?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Låter som mej.
Mötte en bil som inte hade o göra på våran enskilda väg, fanskapet stannar inte vid mötesplatsen så vi möts på en strecka med krondiken på dryga 2 meter per sida,

Säger till mannen att han skall backa till mötesplatsen, men det tänkte han inte alls göra. Gick till bilen stängde av den drog handbromsen+växeln i, låser bilen går förbi mannen med orden du får ha en trevlig dag.

1 timme senare kommer gubben o förklarar att han har backat så om jag skulle vilja hämta bilen så går det bra.

Den gubben har aldrig kört in på våran väg efter detta?
Vanligt i Sverige med devisen DU flyttar dig när JAG kommer! Har alltid undrat vad som händer när två sådana möts! :hihi:hihi:hihi


 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Så annars är du den ödmjuke som vanligtvis flyttar sig alltså. :hihi:krama
Absolut möter jag en eminent person som du går jag dessutom ur bilen och bugar djupt för att visa vördnad o aktning inför min absoluta överman?

Helt ärligt så är det en vägförening innan våran enskilda väg börjar så där stannar alla för alla då den vägen uppbär statligt stöd och räknas då som allmän väg.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Cyklister !!
Cyklister som siktar på mig och skriker "CYKELBANA" när jag går på en gemensam gång och cykelbana, givetvis så långt åt sidan jag kan.
I stort sett dagligen, på samma sträcka som är kanske 50 meter.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Absolut möter jag en eminent person som du går jag dessutom ur bilen och bugar djupt för att visa vördnad o aktning inför min absoluta överman?

Helt ärligt så är det en vägförening innan våran enskilda väg börjar så där stannar alla för alla då den vägen uppbär statligt stöd och räknas då som allmän väg.
Nu får min bäste herre ta och kamma sig! :krama

Helt ärligt så brukar jag förvänta mig att det brukar vara "den andre" som flyttar sig och som icke normalsvensk så är jag "den andre" som flyttar sig... :hej

Cyklister !!
Cyklister som siktar på mig och skriker "CYKELBANA" när jag går på en gemensam gång och cykelbana, givetvis så långt åt sidan jag kan.
I stort sett dagligen, på samma sträcka som är kanske 50 meter.
Som normalsvensk håller du väl till höger när du enligt trafikreglerna ska gå till vänster som fotgängare! :hihi

Om du inte vore normalsvensk skulle du kunna skrika "GEMENSAM GÅNG- OCH CYKELBANA. FOTGÄNGARE TILL VÄNSTER, CYKLISTER TILL HÖGER" men det är lite våghalsigt att prata med okända. ;)
Ett annat, väldigt mycket mer våghalsigt, är att använda nästan utrotade ord som förlåt och ursäkta, då kommer cyklisten bli alldeles förstummad. Dessa ord hörs sällan i Sverige idag... :hihi

:hej
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja då var det dags för att brinna av igen på jobbet.

Miljöpartiet de gröna och svetsarens gäng har tydligen smugit igenom en miljölag som tvingar företag att källsortera i en mängd framentationer.
Som Ex skall plast avfall nu mer sorteras i 5 olika fragment.

Att skicka en blandkontainer går inte så länge till man måste ansöka om tillstånd från miljöverket att få ett undantag för att få köra en blandad kontainer med skräp, dessutom skall det bli svin dyrt om man nu skulle få dispens.

Om man ändå blandar? Tja då får lastbilen helt enkelt inte ta med kontainer innan den är sorterad.

5 sorters plast
Metall
Trä
Fyllnads massor
Farligt avfall
Gipps
Övrigt.
Är vad som gäller på vårat bygge från o med mondag.

Tja 20 Pers skall ha 7 olika kärl, lågt räknat tar det 5 minuter per kärl att byta ut dessa en gång per dag= 7*20=140 kärl

140*5min=11,6 tim per dag= 58 Tim i veckan= 232 Tim i månaden*6 månader= 1392 timmar

1392*430;- = 598560:-

Beräkna då att vi är 240 personer på våran avdelning? = tiotals miljoner kronor för att sortera skräp om året.


Vem fan betalar detta??

Brann av helt som sagt o vred ur mej.

Kan en ateist starta en kristen jihad mot miljöpartister??

Jallall våran mycket kompetenta muslimska snickare höll på att dö av skratt.

Jallall svarade att jihad mot vad man ansåg otrogna är tillåtet oavsett om dessa är miljöpartister??
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ja då var det dags för att brinna av igen på jobbet.

Miljöpartiet de gröna och svetsarens gäng har tydligen smugit igenom en miljölag som tvingar företag att källsortera i en mängd framentationer.
Som Ex skall plast avfall nu mer sorteras i 5 olika fragment.

Att skicka en blandkontainer går inte så länge till man måste ansöka om tillstånd från miljöverket att få ett undantag för att få köra en blandad kontainer med skräp, dessutom skall det bli svin dyrt om man nu skulle få dispens.

Om man ändå blandar? Tja då får lastbilen helt enkelt inte ta med kontainer innan den är sorterad.

5 sorters plast
Metall
Trä
Fyllnads massor
Farligt avfall
Gipps
Övrigt.
Är vad som gäller på vårat bygge från o med mondag.

Tja 20 Pers skall ha 7 olika kärl, lågt räknat tar det 5 minuter per kärl att byta ut dessa en gång per dag= 7*20=140 kärl

140*5min=11,6 tim per dag= 58 Tim i veckan= 232 Tim i månaden*6 månader= 1392 timmar

1392*430;- = 598560:-

Beräkna då att vi är 240 personer på våran avdelning? = tiotals miljoner kronor för att sortera skräp om året.


Vem fan betalar detta??

Brann av helt som sagt o vred ur mej.

Kan en ateist starta en kristen jihad mot miljöpartister??

Jallall våran mycket kompetenta muslimska snickare höll på att dö av skratt.

Jallall svarade att jihad mot vad man ansåg otrogna är tillåtet oavsett om dessa är miljöpartister??
Du har rätt, vi borde lägga allt på tipp eller dumpa det i sjön genom att ställa det på isen som vi gjorde förr. Skit i miljön, vad är den värd satt emot tiotalsmiljoner... :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ikeahelvetet..
Ok dom har lampor där, ni vet sånt man kan hänga i taket etc. och jag behöver en bunt plafonder till renoveringen. Vit, rund eller fyrkantigt utan krusiduller som jag värderar till ungefär 2:50:- även om jag insett att dom kostar mer fast ha svårt o begripa hur olika plastblåsare kan ta 300-2000 pengar för just lite plast och kinaelektronik..

Sladdar dit på vardagseftermiddan för att slippa försöka bryta mig in på helgen så kö slapp jag åtminstone. Väl där fanns det en "nyhet" med kallt och bra ljus, duglig storlek och 400:- st har jag insett att dom kostar. Plockar på mig en liten hög men läser som tur är typ den enda informationen på kartongen (X28 språk).. men kula!

Här framgår det att dom endast kan styras med deras egna trådlösa system.. Eftersom jag letat runt ett tag vill jag inte tro det när jag tillslut ska göra slak i saken, läser igenom bruksanvisningen och 8 dokument på deras hemsida irrelevant för plafonden men just systemet. Kanske ingenstans står det att dom endast kan styras med deras egna puck förutom på kartongen då när man väl släpat sig dit. Frågar tillslut en i personalen om dom inte gick att varva med en vanlig dimmer och personalen kunde naturligtvis inte mer än att det inte skulle fungera o börja svamla om glödlampor så jag gav upp.

Hur hål i huvet är det här då? Dom är alltså inte gjorda för batteridrift eller Ikeaspecifik trafo, nej ojordat lamputtag som vanligt för att passa överallt men sen då? Detta är väl rel. nytt för dom och vad kommer kreti o pleti göra då i samma sits? Jo dom ska renovera sin kvart och får pris på 10 000:- för dimmers och dra om någon sladd och så hittar dom det här..

Elektrikern:
-Hur vill ni göra med befintliga strömbrytare då?
-Äh det ska ju se snyggt ut och vad ska vi med dom till nu, bygg igen hålen så tapetserar vi över sen.

Ridå.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top