Gamla enstånkor

Det jobbiga är när folk lyckas sälja för det priset sen.. :crash
Det verkar ha kommit in en ny kategori köpare på marknaden. Folk med rejäl plånbok och noll koll på priser. Det tycks ha blivit inne att ha en motorcykel i garaget, vare sig man åker eller inte. Som vi tidigare har konstaterat är det 125cc och stora offroad från 80-90-tal som är speciellt intressanta, varför man kan misstänka att det är äldre välbeställda farbröder som vill skaffa en ny image eller återuppleva ungdomsåren. Förhoppningsvis kommer det nyvaknade intresset för tvåhjulingar att försvinna lika snabbt som det dök upp.

Aldrig provat någon tricker men skulle hellre köpa en äkta tr

Eller en trial som nog är betydligt bättre för det ändamålet den marknadsförts.
Håller med.
Har lite svårt att se användningsområdet, liten tank också?
Men, gissar på att den lever på att den är ovanlig, och att någon samlare vill köpa den, för köra den är ju inte så jul :va

Jag sålde nyligen en KTM 660 från 2004 med endurofälgar och en del tillbehör för 31k. Den var lättsåld och det var flera spekulanter. Dom flesta var ute efter en A2 hoj att åka på.
Dom nya A2-reglerna gynnar den här typen av hoj. En A2-hoj får ha max 24kW och max det dubbla original. Då går mao inte att strypa en Hayabusa till A2 med dagens regler.

Såg också den där. Hojen ser ut att vara i ett hyfsat orginalskick, men 5.000 mil o 30.000 lax - nej tack!
Inte? Alla såna här hojar försvinner på ett par dagar. Det finns gamla gubbar, uppenbarligen mångmiljonärer, som köper upp sånt här. "Grymt att ha en gammal offroad-stånka i garaget - pengar är inget problem". Samma sak med rätt sorts 125cc från 70-talet.

Inte? Alla såna här hojar försvinner på ett par dagar. Det finns gamla gubbar, uppenbarligen mångmiljonärer, som köper upp sånt här. "Grymt att ha en gammal offroad-stånka i garaget - pengar är inget problem". Samma sak med rätt sorts 125cc från 70-talet.
Visst är det så, en hoj är värd så mycket nån vill betala. Oavsett om det är gubbskitar som mig, eller yngre som betalar.
Jag sitter inte på pottkanten ekonomiskt, men jag betalar inte vad som helst.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back