Triumph Thruxton-tråden

Jag skulle ju kunna dra in original mappen då jag byter dämparna för besitnkngen men det är ju lite pill med det och mappa om den.

Frågan är ju hur hojen går, är ju inte så kul att åka 20 mil med en hoj som går som hej kom och hjälp.
 
Besikta du med TOR. Har funkat varje gång för mig. Senast beslutade jag med BC Predators, som låter bra mycket mer än TOR, utan problem.

Skickat från min Z2 Plus via Tapatalk
 
Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.
 
Ja men det känns ju dumt att chansa och riskera att få åka 20 mil igen, har väl max 10 min att byta dämparna.

Om man mappar om så behöver man väl inte backa upp mappen som sitter i utan bara skicka över den nya och sen köra hojen till TPS lyser grönt på datorn? Det verkar ju gå betydligt fortare att skicka till ECU:n än att ta emot från den.
Korrekt. Skrivning går bra mycket snabbare än läsning. Om du har en Android-enhet så kan du till och med göra det via telefon eller tablet; finns en betalversion av TuneECU i Google Play Store.
 
Man kanske skulle byta dämpare och testköra en kortare sväng och kolla hur den går. I värta fall får jag väl mappa om till original mappen.

Min telefon är så dåligt och sankar minne så nu kan jag inte ens se bilderna i den. Annars måste det ju vara smidigt att mappa om med telefon om man tex är på en längre sväng och vill ändra mellan en ekonomimapp och en effektmapp.
 
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
 
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten
Snyggt. Något liknande har jag funderat på att göra i flera år. :)
 
Jag har också besiktigat med TOR - flera gånger. Aldrig haft något annat på.
Originalpiporna ligger oanvända på vinden. :)
 
Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå :) Hur är den att köra på bana?
Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.
 
Jag är på inget sätt en ban-räv men kör ett antal ban-dagar per år på min Thruxton R. Jag tycker att den fungerar väldigt bra på bana, grymt chassi, bra bromsar och gott med det maffiga vridet långt ner i registret.

My two cents.
 
Dagens övningar var att få dit en reflex bak som diskret som möjligt införs besiktningen och det fick blir en rostfri plåt bakom nummerplåten och sen monterades den röda reflexen i den, blev hyfsat diskret så den kan nog få sitta kvar.

Dock gjorde jag en första plåt som jag inte var nöjd med som slutade i nedre kanten av nummerplåten så reflexens baksida hamnade där plåten slutade, detta gjorde att reflexen "stod ut" från nummerplåten och fångade blicken så en ny plåt tillverkades så reflexen "drogs in" under plåten och framsida hamnar där plåten slutar vilket faktiskt gjorde stor skillnad på att lägga märke till reflexen. Funktionen bore dock vara den samma då reflexen inte hamnar bakom plåten.

En ny nummerplåt är dock beställd för den som sitter på hade inte fästskruvarna symmertiskt borrade och då hade jag fått ha en ännu bredare plåt för att få dit reflexen.

Så är ser det ut bakifrån


Detta är vad jag menade med att "dra in" reflexen under plåten

Det där såg riktigt bra ut. Jag ska göra något liknande. Jag fick min nya skylt på posten häromdagen. 90kr. Ganska billigt. Trodde det kostade ett par tre hundra minst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
 
Original så går det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall :)
 
Vad snackar vi om för årsmodell? Vätskekyld 1200 från -16 och framåt är ensitsig som standard och reggad för 0 passagerare, men dubbelsadel och passagerarfotpinnar är originaltillbehör så man ska nog ha ruggig otur om man åker dit på något sånt.
 
Har jag missat något, sitter där extra fotpinnar redan original?
Har aldrig provat eller suittit på en men vad det ser ut på bilder så ser den enkelsittig ut fast jag kanske har fel även där? Stort plus i så fall :)

Min är från -04 och är reggad för en passagerare. Det är möjligt att det har ändrats på senare modeller. Jag har ingen riktig koll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Från att inte gillat Thruxton tidigare så har jag börjat inse att den är rätt cool ändå :) Hur är den att köra på bana?
Det är ju en retro sporthoj så den borde väl funka ok?
Är på jakt efter en smidig hoj för pendling och kortare turer med möjlighet till ett par bandagar om året.

Körde bana i år, förutom att jag garanterat var långsammast runt var det görskoj!
 
Kan man ha med en passagerare på en Thruxton?
Jag förstår ju att man behöver en extra sadel och sätta dit fotpinnar men är det frittfram sen eller den behöver reggas om också?
Bara plocka bort kursen. Sitter i två skruvar.

Skickat från min ZUK Z2131 via Tapatalk
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top