Idag är jag förbannad därför att...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du menar att det är den enda anledningen.

Tror du folk blir mer eller mindre benägna att vilja betala skatt när vissa grundläggande förutsättningar försämras?

Nej, jag menar inte att det är den enda anledningen.

Jag tror inte folk är benägna att vilja ta långsiktigt kloka beslut när det kortsiktigt betyder mindre i plånboken.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, jag menar inte att det är den enda anledningen.

Jag tror inte folk är benägna att vilja ta långsiktigt kloka beslut när det kortsiktigt betyder mindre i plånboken.

Så människor är så dumma så någon måste göra detta åt dem? Jag stöter iaf på ganska många människor som tänker långsiktigt, även om det innebär att de måste snåla.

Vika är i din mening övriga faktorer som påverkar vårdens utveckling negativt?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Så människor är så dumma så någon måste göra detta åt dem? Jag stöter iaf på ganska många människor som tänker långsiktigt, även om det innebär att de måste snåla.

Vika är i din mening övriga faktorer som påverkar vårdens utveckling negativt?

Nu har vi nog lämnat ämnet för detta gör mig inte förbannad... :)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Något som gör mig förbannad är att folk sitter klistrade vid telifånerna hela dagarna men jävlar i helvet att de svarar om du måste ringa dem :4skrika
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
För att jag precis fått veta att min bästa väninnas man begärt skilsmässa för att hon inte drar in tillräckligt med deg åt honom...:mad: :huvet Karln har med andra ord gift sig med henne för att han är ute efter hennes pengar (hennes föräldrar äger ett fastighetsföretag så hon är rätt tät), och när hon nu inte levererar det lyxliv han tänkt sig vill han skiljas... Jag skulle fan kunna göra mig olycklig över aset om jag hade honom här, fy fan säger jag bara!! :mad:
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
För att jag precis fått veta att min bästa väninnas man begärt skilsmässa för att hon inte drar in tillräckligt med deg åt honom...:mad: :huvet Karln har med andra ord gift sig med henne för att han är ute efter hennes pengar (hennes föräldrar äger ett fastighetsföretag så hon är rätt tät), och när hon nu inte levererar det lyxliv han tänkt sig vill han skiljas... Jag skulle fan kunna göra mig olycklig över aset om jag hade honom här, fy fan säger jag bara!! :mad:

Det är väl skönt att få bevisat att män har samma privilegier som kvinnor :smasha

Skämt åsido. Hon har det bättre utan honom och ska vara glad att hon slipper leva i en lögn. :krama
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att jag precis fått veta att min bästa väninnas man begärt skilsmässa för att hon inte drar in tillräckligt med deg åt honom...:mad: :huvet Karln har med andra ord gift sig med henne för att han är ute efter hennes pengar (hennes föräldrar äger ett fastighetsföretag så hon är rätt tät), och när hon nu inte levererar det lyxliv han tänkt sig vill han skiljas... Jag skulle fan kunna göra mig olycklig över aset om jag hade honom här, fy fan säger jag bara!! :mad:
Det är en sida av händelsen.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är väl skönt att få bevisat att män har samma privilegier som kvinnor :smasha

Skämt åsido. Hon har det bättre utan honom och ska vara glad att hon slipper leva i en lögn. :krama

Jag tycker som vanligt att könet är tämligen irrelevant och att det hade varit lika illa om det varit en kvinna som gift sig med en man för hans pengar och sen försökt komma åt dem genom skilsmässa.

Sant. Dock en jävligt tråkig lögn att behöva ha levt i alls... :(

- - - Updated - - -

Det är en sida av händelsen.

Det är den anledningen han själv givit henne som officiellt skäl för begäran av skilsmässa. Om det ligger mer i grunden vet jag inte.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker som vanligt att könet är tämligen irrelevant och att det hade varit lika illa om det varit en kvinna som gift sig med en man för hans pengar och sen försökt komma åt dem genom skilsmässa.

Därför skriver man alltid samboavtal och äktenskapsförord, så slipper det bli ett lika dyrt misstag i efterskott iaf.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Därför skriver man alltid samboavtal och äktenskapsförord, så slipper det bli ett lika dyrt misstag i efterskott iaf.

Nu vet jag inte hur de har det på pappersfronten, jag hoppas att hon tänkt på allt det där... Grejen är ju att detta inte är något spontangiftermål med uppenbar agenda hon råkat ut för, de har varit tillsammans sedan gymnasiet, har barn ihop, dyr våning i Stockholms innerstad etc etc... Har han haft en agenda redan från början så har han varit tålmodig, kan tänka mig att i och med allt detta så har hon väl kanske inte direkt känt ett behov av att vidta skyddsåtgärder... Som hon sa till mig, de har ju trots allt ett helt liv ihop, det kändes jävligt oväntat att han plötsligt skulle vilja skiljas...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top