Idag är jag förbannad därför att...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Mäns nivåer sjunker stadigt genom livet, absolut tycker jag att män skall få möjlighet till välbefinnande.

Men inte får du det på recept så länge nivåerna ligger någonstans där man förväntar sig på en person i given ålder, helt avhängigt personliga variationer.

Men visst borde kvinnor lika gärna kunna få begära recept?

- - - Updated - - -



Till en viss gräns.:hihi

Diskussionen från början gällde väl dopingpreparat i och med träning och bygga muskler inte stigande åldersproblem och dylikt?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Diskussionen från början gällde väl dopingpreparat i och med träning och bygga muskler inte stigande åldersproblem och dylikt?

Diskussionen, eller vad du nu vill kalla det, började med att jag påpekade orättvisan mellan hanteringen av könshormoner.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nej, ppiller är inte manligt könshormoner.

Trodde faktiskt Follimin innehöll det, men det var nog min dåvarande läkare som var dåligt påläst.
Ett pissigt piller som det säkert finns en vettig anledning till att det försvunnit.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Trodde faktiskt Follimin innehöll det, men det var nog min dåvarande läkare som var dåligt påläst.
Ett pissigt piller som det säkert finns en vettig anledning till att det försvunnit.

Jag hörde liknande förr, så det är inte ett så ovanligt misstag.:)

Annars skulle det ju finnas en gigantisk marknad för tjejer att sälja till gym.:D
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Men visst borde kvinnor lika gärna kunna få begära recept?

Det får de ju. Är väl i princip bara krämer för utvärtes bruk som säljs receptfritt. Och jag tror nog du ser anledningar till varför det ena är mindre lämpligt att säljas receptfritt än det andra, med tanke på nedanstående uttalande. :)

Annars skulle det ju finnas en gigantisk marknad för tjejer att sälja till gym.:D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det får de ju. Är väl i princip bara krämer för utvärtes bruk som säljs receptfritt. Och jag tror nog du ser anledningar till varför det ena är mindre lämpligt att säljas receptfritt än det andra, med tanke på nedanstående uttalande. :)

Vilket isf återkopplar till varför önskan att bli manligare skall straffas?

Men ämnet är fortfarande inte receptbelagt, eller kriminellt att inneha utan recept, knappast så att det finns kutant testosteron att köpa över disk.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vilket isf återkopplar till varför önskan att bli manligare skall straffas?

Men ämnet är fortfarande inte receptbelagt, eller kriminellt att inneha utan recept, knappast så att det finns kutant testosteron att köpa över disk.

Man äter ju dock inte P-piller för att bli kvinnligare. Vi får väl se hur många män som vill trycka manliga P-piller den dag det kommer. Hade jag valet hade jag ju hellre sluppit hormoner, men eftersom jag blev extremt dålig av mensen (och då menar jag inte lite smärta) och fick äta en hög dos järnersättning och blodstoppningstabletter mm så föredrar jag hormonspiral så att jag kan jobba istället för att vara sängliggande en gång i månaden pga blodbrist som orsakade svimmmingar mm.

EDIT: och jo P-piller, P-spruta, P-piller och dylikt är receptbelagt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Man äter ju dock inte P-piller för att bli kvinnligare. Vi får väl se hur många män som vill trycka manliga P-piller den dag det kommer. Hade jag valet hade jag ju hellre sluppit hormoner, men eftersom jag blev extremt dålig av mensen (och då menar jag inte lite smärta) och fick äta en hög dos järnersättning och blodstoppningstabletter mm så föredrar jag hormonspiral så att jag kan jobba istället för att vara sängliggande en gång i månaden pga blodbrist som orsakade svimmmingar mm.

EDIT: och jo P-piller, P-spruta, P-piller och dylikt är receptbelagt.

Nu hamnade du på ett rejält sidospår. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo men du har all rätt att beskriva hur du upplever problemen personligen utan tillskott av manliga hormoner så kanske vi förstår dig bättre. ;)

Tänkte mer på att du blandade in ppiller igen, när det är fittkladd som innehåller östrogen.

Skulle du däremot börja använda det i unga år blir det en positiv effekt på just kvinnlighet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi ger ju strafflättnader till folk som inte begriper bättre...

Jo, men om det borde vara så är ju lite av en fråga om vilken ideologisk övertygelse man har.
Personligen ser jag nog mer fängelsestraff mer som en semester för samhället i stort, där förövaren hindras från att ställa till skit under en tidsrymd. Någon förbättring blir det ju i en enorm majoritet av återfallsförbrytare inte, oavsett hur mycket straff (eller vård) de får.
Och som sådan borde någon form av logaritmisk funktion appliceras på påföljder på brott. Sysslar man med mycket små skitbrott kommer man till slut sitta på livstid för skitbrott, helt enkelt därför att man bara är en kostnad för samhället även när man inte aktivt sitter i fängelse och kostar pengar.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag hörde liknande förr, så det är inte ett så ovanligt misstag.:)

Annars skulle det ju finnas en gigantisk marknad för tjejer att sälja till gym.:D

När jag kollade lite i fass så var väl det ena ämnet hämmande för östrogen. Nån typ av förstadie till flera olika typer av hormoner.

Detta har jag för mig var en anledning till att man drabbades av kraftig acne.
Pillrena gjorde en också helt dum i huvudet.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Men du menar väl inte att skattesänkningar på 140 miljarder är en orsak?

Trots att Nya Karolinska är en samling "vackra" glasbyggnader verkar det inte som att det är kö för att få jobba där.
Däremot en kö av patienter...

http://www.dn.se/sthlm/personalbrist-stoppar-operationer/

View attachment 434424

Du menar att det är den enda anledningen.

Tror du folk blir mer eller mindre benägna att vilja betala skatt när vissa grundläggande förutsättningar försämras?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top