Idag är jag förbannad därför att...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu vet jag inte hur de har det på pappersfronten, jag hoppas att hon tänkt på allt det där... Grejen är ju att detta inte är något spontangiftermål med uppenbar agenda hon råkat ut för, de har varit tillsammans sedan gymnasiet, har barn ihop, dyr våning i Stockholms innerstad etc etc... Har han haft en agenda redan från början så har han varit tålmodig, kan tänka mig att i och med allt detta så har hon väl kanske inte direkt känt ett behov av att vidta skyddsåtgärder... Som hon sa till mig, de har ju trots allt ett helt liv ihop, det kändes jävligt oväntat att han plötsligt skulle vilja skiljas...

Det kan ju vara något han bara säger oxå. Vissa människor är ju hellre ett annat kind of asshole än ett otroget kind of asshole som hittat någon annan på sidan av.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jobbar hon då? Ligger hon på soffan hela dagarna kan jag förstå att man tröttnar
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det kan ju vara något han bara säger oxå. Vissa människor är ju hellre ett annat kind of asshole än ett otroget kind of asshole som hittat någon annan på sidan av.

Kan vara så, ingen aning.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jobbar hon då? Ligger hon på soffan hela dagarna kan jag förstå att man tröttnar

Hon driver föräldrarnas fastighetsföretag och tjänar betydligt mer än vad han gör, så om han tror att han ska hitta någon som kan ge honom ett mer bekvämt lyxmannaliv än vad hon redan gör så tror jag att han tror fel.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tycker som vanligt att könet är tämligen irrelevant och att det hade varit lika illa om det varit en kvinna som gift sig med en man för hans pengar och sen försökt komma åt dem genom skilsmässa.

Sant. Dock en jävligt tråkig lögn att behöva ha levt i alls... :(

- - - Updated - - -


Förlåt, men jag kunde inte låta bli att referera till tråden där det tjatades om hur sjukt privilegierade kvinnor var som kunde gifta sig rikt. När jag påstod att män hade samma möjlighet var jag tramsig.
:lol

Det är klart en tråkig soppa, men hon lär sig vilka ingredienser hon ska ha och inte ha i nästa :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förlåt, men jag kunde inte låta bli att referera till tråden där det tjatades om hur sjukt privilegierade kvinnor var som kunde gifta sig rikt. När jag påstod att män hade samma möjlighet var jag tramsig.
:lol

Jag är fortfarande rätt skeptisk till detta. :va

Gubbfan måste va felsvängd eller nått, stor kuk liten hjärna. :3freak
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag är fortfarande rätt skeptisk till detta. :va

Gubbfan måste va felsvängd eller nått, stor kuk liten hjärna. :3freak

Möjligheten finns, uppenbarligen :såjaponken
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Förlåt, men jag kunde inte låta bli att referera till tråden där det tjatades om hur sjukt privilegierade kvinnor var som kunde gifta sig rikt. När jag påstod att män hade samma möjlighet var jag tramsig.
:lol

Det är klart en tråkig soppa, men hon lär sig vilka ingredienser hon ska ha och inte ha i nästa :)

Fast ett undantag betyder ju inte mer än att det är just ett undantag. :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förlåt, men jag kunde inte låta bli att referera till tråden där det tjatades om hur sjukt privilegierade kvinnor var som kunde gifta sig rikt. När jag påstod att män hade samma möjlighet var jag tramsig.
:lol

Det är klart en tråkig soppa, men hon lär sig vilka ingredienser hon ska ha och inte ha i nästa :)
Möjlighet absolut, men jag tror i ärlighetens namn inte att det sker ens i närheten av lika frekvent...

Så är det.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Fast ett undantag betyder ju inte mer än att det är just ett undantag. :D

Möjlighet absolut, men jag tror i ärlighetens namn inte att det sker ens i närheten av lika frekvent...

Så är det.

Å ja Skäggot. Det handlade om huruvida det är enbart för kvinnor eller inte. Det är det inte.
Att det sen är ett undantag att denne fjöne vill utnyttja möjligheten är något helt annat.


Hon går starkare ur, Busken. Jag lovar :banana

- - - Updated - - -

Nånå, han kan ju gå ur skilsmässan tomhänt också, fattig & blåst. Då gick det ju inte alls vägen. :fakta

Det är det vanliga om man inte hänger kvar :tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Möjlighet absolut, men jag tror i ärlighetens namn inte att det sker ens i närheten av lika frekvent...

Så är det.

Det finns faktiskt statistik på det. Och jo, kvinnor har, och vill ha, en partner som är mer ekonomiskt välbeställd än sig själva i en lngt större utsträckning än män.
Det är faktiskt lite samma med utseende. Kvinnor har mycket oftare en partner som är högre på "snygg"-skalan än män har.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Oj oj... vad ni är snabba med att döma mannen, och det utan att ha någon som helst kännedom om bakgrunden/anledningen! "bara" antaganden, hörsägen och vad ni tror etc etc etc.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns faktiskt statistik på det. Och jo, kvinnor har, och vill ha, en partner som är mer ekonomiskt välbeställd än sig själva i en lngt större utsträckning än män.
Det är faktiskt lite samma med utseende. Kvinnor har mycket oftare en partner som är högre på "snygg"-skalan än män har.

Låter ju tämligen problematiskt att få ihop det rätt matematiskt? :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Låter ju tämligen problematiskt att få ihop det rätt matematiskt? :va

Nej?
Om det är vanligare att kvinnor har en partner med större inkomst/bättre utseende så ger det ju i sig att det är tvärtom för män (om man ignorerar förhållanden med många mot en).
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej?
Om det är vanligare att kvinnor har en partner med större inkomst/bättre utseende så ger det ju i sig att det är tvärtom för män (om man ignorerar förhållanden med många mot en).

Förutom att det ju finns i stort ungefär lika mycket män som kvinnor, och då måste ju de rika & söta pojkarna sitta på många kvinnor isf.
Sen gnäller de på män som är otrogna? Klart fan, det går ju inte ihop annars. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förutom att det ju finns i stort ungefär lika mycket män som kvinnor, och då måste ju de rika & söta pojkarna sitta på många kvinnor isf.
Sen gnäller de på män som är otrogna? Klart fan, det går ju inte ihop annars. :hihi

Jag tror du har otur när du tänker nu.
Om majoriteten av kvinnor har gift upp sig ekonomiskt och sexuellt, så har en majoritet av männen gift ner sig. Jag ser inte var problemet ligger?
Skulle både män och kvinnor ha gift upp sig samtidigt är det ju ett motsatsförhållande, men det har jag inte sagt?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror du har otur när du tänker nu.
Om majoriteten av kvinnor har gift upp sig ekonomiskt och sexuellt, så har en majoritet av männen gift ner sig. Jag ser inte var problemet ligger?
Skulle både män och kvinnor ha gift upp sig samtidigt är det ju ett motsatsförhållande, men det har jag inte sagt?

Ponera att du har 100 personer, 1-50 är män och 51-100 är kvinnor och helt perfekt sorterade utseendemässigt. Om var och en tar sin jämbördige partner så ska man nummer 1 vara med kvinna nr 51 osv. upp till man 50 tillsammans med kvinna 100.

Om istället alla män ska byta ner sig ett snäpp så måste den fulaste kvinnan nr 51 vara med man nr 2, vidare till den snyggaste mannen som får kvinna nr 99. Och man nr 1 samt kvinna nr 100 blir över.

Man kan iofs tänka sig att dessa två tar varandra och då har vi undantaget som bekräftar regeln. :D
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top