Nya Kawasaki H2.

Frågan är ju vart effekten hamnar på gatmodellen?
Vad jag förstod så var inte den siffran släppt än? :va

Edit: 50% så är vi ju nere på 150hk vilket känns bra klent.

200 hästar, 210 med luffarturbo...

Håller med till viss del.

Har aldrig gillat Kawasakis formspråk!

Men denna börjar bli bättre och bättre ju mer man ser den.

Men ser den inte riktigt som en knivskarp sporthoj. Utan mer som en "hotrodifierad" variant utav en sporthoj. Lite som KTM RC8 eller liknande.

200 hästar, 210 med luffarturbo...

Den är lixom kompressor matad..konstant trycksatt således finns ingen effekt från något luffarturbo system att tillgå.

måste även säga att trots jag alltid hålt suzuki o kawazaki som den sämsta skiten japan skeppat ut. Så är jag my imponerad av att kawazaki vågar ta detta steget med kompressor. Ingen ny teknik för kawa då dom haft den typen av kompressor matning i sina 1400cc waveruners i ett gäng år.
Men att därifrån sätta ihopa denna sporthoj med en unik motor konstruktion. Tja my imponerande..

Tror några har fastnat i tänket från turbomotorer med wastegate, men så länge inte nån dumpventil öppnar så kommer ökat insugstryck ge ökad fyllnadsgrad.

Säg att en kompressorn ökar laddtrycket med en faktor 1.3. Med atmosfärstrycket 1.00 bar blir insugstrycket alltså 1.3 bar. Ökar "atmosfärstrycket" till 1.03 bar så har insugstrycket ökat till 1.34 bar.

Den är lixom kompressor matad..konstant trycksatt således finns ingen effekt från något luffarturbo system att tillgå.

Jo, det gör det tydligen...

- - - Updated - - -

Bra artikel om H2R. Läs specifikt om ljudnivå, garantier och service... :)

http://www.cycleworld.com/2014/11/12/official-guidelines-for-2015-kawasaki-ninja-h2r-supercharged-track-only-bike/

Frågan är ju vart effekten hamnar på gatmodellen?
Vad jag förstod så var inte den siffran släppt än? :va

Edit: 50% så är vi ju nere på 150hk vilket känns bra klent.

Ja, det var en överdrift... 33,33% minskning är väl mer rätt... Men fortfarande väldigt stor skillnad för att bara handla om ett byte av kammar och en mapp.

Service var 15:e drifttimma över 8000 rpm måste ändå anses som OK med tanke på hur lång tid det ändå tar att uppnå. Inget man jobbpendlar på ju...

Vad är det för lack på hojen? Svartkrom? Går det att få tag på färgkoden?

Måste säga att AD koncept gjort en grym streetfighter av H2R:n som ja gillar, gillade inte de ja såg av H2:an eller H2R:n (även om den var snyggare än H2:an). Men denna hoj skulle ja kunna tänka mig, speciellt med 300 kompressor hästar.

h2r_streetfighter_2.jpg

Kawasaki H2R Steetfighter

Last edited:
Vad är det för lack på hojen? Svartkrom? Går det att få tag på färgkoden?

Ett lager silver under lackningnen.

- - - Updated - - -

Måste säga att AD koncept gjort en grym streetfighter av H2R:n som ja gillar, gillade inte de ja såg av H2:an eller H2R:n (även om den var snyggare än H2:an). Men denna hoj skulle ja kunnan tänka mig, speciellt med 300 kompressor hästar.

View attachment 415457

Kawasaki H2R Steetfighter

:kär Mycket snyggare än originalet. :tummenupp

Idag provkörs det både H2 och H2R på bana i Qatar. Finns ett Ninja H2 forum där man kan läsa om allt som har med modellen att göra. Pressen verkar vara mycket imponerade av H2an så här lång.

http://www.ninjah2.org/forum/ninja-h2-general-discussion/

Lite uppvärmning
https://www.youtube.com/watch?v=Tx4St_hysmI

H2R
https://www.youtube.com/watch?v=fYGt3BEDzcI

10505435_10152945367088855_7935641176138239199_n.jpg

11021127_10152944668063855_4239541819378568853_n.jpg

Kommer troligen aldrig ha råd med denna maskin men det stoppar inte mig från att vilja känna på den.

Någon som vet en firma som kommer skaffa ett demoex?:Bugar

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...