Nya Kawasaki H2.

Att ställa laddtrycket på en kompressormatad maskin gör man ju genom att byta utväxlingen på drivningen till kompressorn. Jag vet inte vad denna Boost Controller är för något, men att den skulle funka på en H2 har jag svårt att förstå.
 
Att ställa laddtrycket på en kompressormatad maskin gör man ju genom att byta utväxlingen på drivningen till kompressorn. Jag vet inte vad denna Boost Controller är för något, men att den skulle funka på en H2 har jag svårt att förstå.
Bilderna är slumpmässigt utvalda. Men det är ingen högoddsare att eBay snart kommer svämma över av olika gizmos för att enkelt öka laddrycket/effekten i en Kawasaki H2.
 
Bilderna är slumpmässigt utvalda. Men det är ingen högoddsare att eBay snart kommer svämma över av olika gizmos för att enkelt öka laddrycket/effekten i en Kawasaki H2.

Ja, ebay är ju redan ganska översvämmat av diverse "effekthöjande" prylar man kan köpa som har exakt noll i reell effekt, så det tvivlar jag inte ett dugg på.
 
Måste har varvstopp en bra bit över 11000rpm om den ska göra 300km/h med den utväxlingen
 
Den där Jay är en kul typ "Bästa med hojen är att den har en kuts så man inte åker av"... mmm det måste ju va det mest innovativa på hojen :rofl
 
"Kawasaki says that the only difference between the H2 and H2R engines are the camshafts, head gasket, and clutch."
Intressant. I så fall kan man klämma 300 hästar ur sin gatlegala H2 med andra kammar och en ny mapp!
 
"Kawasaki says that the only difference between the H2 and H2R engines are the camshafts, head gasket, and clutch."
Intressant. I så fall kan man klämma 300 hästar ur sin gatlegala H2 med andra kammar och en ny mapp!
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta
 
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta

Känns rimligt tycker jag.
Dyrt att utveckla två helt olika motorer i onödan.

Edit: 300 ponnys i en kompakt hoj känns dock som ett ypperligt sätt att färga om kalsipperna.
 
Skulle de förvåna dig ?
De som skulle förvåna mig är de tilltänkta priset möjligen !!! :7peta

Ja, det förvånar mig lite. Jag hade förväntat mig större skillnader när det handlar om så stor effektskillnad.
Lägre laddtryck, kanske andra kolvar, andra tändstift, kanske till och med olika porting och andra ventiler i toppen.

Att reducera effekten med 50% på att bara byta kammar och ha en snällare mapp hade jag inte förväntat mig.
Det för ju prisskillnaden mellan modellerna helt omotiverad.
 
Ja, det förvånar mig lite. Jag hade förväntat mig större skillnader när det handlar om så stor effektskillnad.
Lägre laddtryck, kanske andra kolvar, andra tändstift, kanske till och med olika porting och andra ventiler i toppen.

Att reducera effekten med 50% på att bara byta kammar och ha en snällare mapp hade jag inte förväntat mig.
Det för ju prisskillnaden mellan modellerna helt omotiverad.

Frågan är ju vart effekten hamnar på gatmodellen?
Vad jag förstod så var inte den siffran släppt än? :va

Edit: 50% så är vi ju nere på 150hk vilket känns bra klent.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top