Nya Kawasaki H2.

Att den går som bara f-n det har jag förstått. Men ni som faktiskt köpte en: Vad tycker ni? Funkar den i vardagen? Går det att pendla på den? En lite längre tur? Blir jag besviken om jag byter in Hayabusan, som jag använder varje dag på sommaren?
 
Jag tycker att den fungerar riktigt bra även vid lugnare körning. Den har en lite mer aggresiv körställning en vad hayabusan har så det kan kännas om du kör varje dag.
Nu vet jag inte vad Hayabusan har för försäkringskostnader men denna klassas inte som en R hoj vilket gör att den är otroligt mycket billigare I försäkring än ex, BMW RR eller ZX10r

Jag betalar 8500:- hel år hel försäkring, även om hojen är lite dyrare så vart min månadskostnad billigare :)
 
Måste ha missat något i videon, de har alltså inte bytt till en kam som liknar den som sitter i H2R, utan bara mappat/flashat om H2, med nytt avgas och luftfilter i princip?

Hmmmm.... man skulle ju kunna tro att de borde varva upp kompressorn, så den tryckte in med luft/soppa i förbränningsrummen.... Hmmmmm....:va
 
Hmmmm.... man skulle ju kunna tro att de borde varva upp kompressorn, så den tryckte in med luft/soppa i förbränningsrummen.... Hmmmmm....:va

Både luftfilter och avgassystem är så strypt/tillslutet att det tar ner den presumtiva effekten, allt för ljud och miljö på gatan. De mappar ju för den verkliga luftmängden som kan processas vilket ger 200-220 hästar som standard. När de då tar bort strypningarna och mölar på med soppa så ökar effekten så mycket som det gör, kompressorn får helt enkelt snurra fritt utan mottryck. Det är som med vissa turbobilar (Ford Focus RS) där det är lätt att öka från 300 till 450 hästar genom att öppna "stalldörrarna" och skjuta på med soppa. Turbo/kompressor är vääääääldigt roligt i trimmarsammanhang...:D:tummenupp
 
Här kommer ett förhandsklipp på hur det vart med lite ljud :) ska iväg till Motospeed nästa vecka för att se vad den ger i bänkningen!
 
Både luftfilter och avgassystem är så strypt/tillslutet att det tar ner den presumtiva effekten, allt för ljud och miljö på gatan. De mappar ju för den verkliga luftmängden som kan processas vilket ger 200-220 hästar som standard. När de då tar bort strypningarna och mölar på med soppa så ökar effekten så mycket som det gör, kompressorn får helt enkelt snurra fritt utan mottryck. Det är som med vissa turbobilar (Ford Focus RS) där det är lätt att öka från 300 till 450 hästar genom att öppna "stalldörrarna" och skjuta på med soppa. Turbo/kompressor är vääääääldigt roligt i trimmarsammanhang...:D:tummenupp

Okay! Tack för info!!!:tummenupp
 
Ruggigt snyggt! Vad kostade hela kalaset med frakt, moms o tull?
Antar att du har flashat den också, vad gjorde du det nånstans?

Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
 
Riktigt spännande att se resultatet, ruggigt gott ljud.. :tummenupp

Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.
 
Jag betalade ca 25.000 inkl allt, riktigt prisvärt om man jämför med Akropovic full system som kostar ca 30 och inte alls ser lika bra ut.
Jag har bokat en tid hos Motospeed den 5 Feb för flash :)
Ska bli kul att se vad den ger på bänken.

riktigt prisvärt och det lär bli grymma siffror på bänken.
 
20160408_180858.jpg

Äntligen fått siffror på hojen, det vart 250 hk på bakhjulet med nytt full system samt flash av ECU, Tack Motospeed för ett bra jobb. Hoppas kunna få en video på bänkningen också snart.
 

Bifogat

  • untitled.png
    untitled.png
    28.3 KB · Visningar: 552
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top