Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

glöm förbövelen inte o filma när du är där 
)



Stort grattis till att du kommit så långt! Helt galet bygge! Har följt sen första inlägg, mycket trevlig läsning.
En sak jag funderar på rent aerodynamiskt är ifall inte den bakre kåpan riskerar att ta in rätt mycket fartvind fram ifrån och riskerar att fungera som ett uppnedvänd skedvobbler med otrevliga lyftkrafter som resultat?
View attachment 416205
Aerodynamiskt korrekt!
Det första jag kommer o tänka på är ändå hängröv..
Hoppas, hoppas att den jävligt fort!
Kanon!
Lite funderingar bara:
Kedjeskydd?
Måste du inte ha det?
Lite pilligt att få in foten där iofs, men är man kreativ så.....
(Vilket TS ju bevisligen är.)
Alla fina slangar som hänger ner på sidorna?
Skulle man inte dra ihop dessa lite(hårnät?) så att en larvig
lowsider inte medför en massa avsliten finslang?
För övrigt så![]()
![]()
/e
Stort grattis till att du kommit så långt! Helt galet bygge! Har följt sen första inlägg, mycket trevlig läsning.
En sak jag funderar på rent aerodynamiskt är ifall inte den bakre kåpan riskerar att ta in rätt mycket fartvind fram ifrån och riskerar att fungera som ett uppnedvänd skedvobbler med otrevliga lyftkrafter som resultat?
View attachment 416205
Ingen aning om kedjeskydd faktiskt, hur som helst har jag ju fotpinnarna framför framdrevet och en vikt plåt håller inte längt om en 530-kedja smäller av i 200km/h. Får jag inte köra för besiktningsgubben pga detta så är det väl så då.
Inom RR krävs det skydd för att kroppsdelar inte ska kunna fastna mellan drev och kedja och tugga med runt. Vet inte hur reglementet är inom landracing men en "hajfena" som styr bort fladdrande kroppsdelar från drevet är lätt att snida till.
Tycker ramen täcker kedjan rätt bra, ur den synpunkten iaf. Svårt att komma in mellan kedja/bakdrev där ser det ut som, åas så är det ju rätt lätt att klämma dit, och man slipper tänka alls på det.

Blir göör bra det där. Nu ska det väl gå utav bara.....
Se till att filma ordentligt mycket. Var länge sedan jag såg en riktig action rulle![]()





|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |