Modifieringar XT660 X/R

På Ktm 660 körde jag en bakslang på framfälgen tck80 med dubb på vintern =P
Men X'en kan ha schyssta mönstrade däck.
R'en funkar skitbra på grusvägar, men jag som kör över 90% på asfalt dödar mina tck80 relativt snabbt =)
 
Fick bli en beställning från xlmoto på slang som jag hoppas ska kunna passa, passade samtidigt på att beställa lite annat godis inför sommarens långtur.. Hasplåten och nya däcken ligger redan hos postombudet och väntar. :)

Vart åker du? Jag och några polare tänkte köra in i Norge via Arvidsjaur/Arjeplog till Bodö. Sen färja över till Lofoten och köra Lofoten, efter det får vi se hur vi tar oss in i Sverige igen. :banana
 
Det är inte så lyckligt att någon har en uppsättning väskbågar för Givi-väskor till en XT660Z liggande och kan tänka sig att skiljas från dom?
 
Hej Alla!
Igår var det premiär för lite grusåka med min nya XT 660 R :D
Sören vad skoj det är :D
Lite bilder från gårdagen :D

2014-05-27 20.31.14.jpg2014-05-27 20.31.44.jpg

Mer grusbus åt folket säger jag!
//GG
 
Det är en Xt 600 från 1997 :)

Jag lyckades med att lägga hojen en liten snabbis också igår.
Det hände inget med hojen.
Var nästan helt stillastående högst upp och kom för sakta så tyngdlagen tog över ;)
Så nu är man invigd i offroad ;)

//GG
 
Last edited:
Det är en Xt 600 från 1997 :)

Jag lyckades med att lägga hojen en liten snabbis också igår.
Det hände inget med hojen.
Var nästan helt stillastående högst upp och kom för sakta så tyngdlagen tog över ;)
Så nu är man invigd i offroad ;)

//GG


Ha ha så kan det gå, jonas kunde inte vara utan så han köpte en XT600 1994 tillfälligt som jag kollar igenom nu m 1600mil på mätaren så kanske han bestämmer sig till slut. ;)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1401270108692.jpg
    uploadfromtaptalk1401270108692.jpg
    64.2 KB · Visningar: 95
Hehe nej när man väl har smakat på grus så vill man bara ha mer :)

Vad skönt då blir det lite åka på adventur days för er alla tre :D
Skönt att ha något att åka på tills man bestämmer sig :)
Dock "lite" skillnad på xt 600 och xt 660 r ;)

//GG
 
Grusbus i norr

bild (5).jpg

En liten glimt av hur trevligt det är med Adventure Day i norra landets skogar.
Vägen är kärleksfullt benämnd "Roliga grusvägen från Pålkem" och den dagens rutt slutade på ca 20 mil grus och 3 mil asfalt. :tummenupp
Vill man hänga med nån dag så pm:a här på forumet så får vi planera ihop.
Fördel är om man bor inom "fyrkanten"
 
Last edited:
View attachment 406649

En liten glimt av hur trevligt det är med Adventure Day i norra landets skogar.
Vägen är kärleksfullt benämnd "Roliga grusvägen från Pålkem" och den dagens rutt slutade på ca 20 mil grus och 3 mil asfalt. :tummenupp
Vill man hänga med nån dag så pm:a här på forumet så får vi planera ihop.
Fördel är om man bor inom "fyrkanten"

Paus vill man inte se utan action, nåt surhål också.
 
View attachment 406649

En liten glimt av hur trevligt det är med Adventure Day i norra landets skogar.
Vägen är kärleksfullt benämnd "Roliga grusvägen från Pålkem" och den dagens rutt slutade på ca 20 mil grus och 3 mil asfalt. :tummenupp
Vill man hänga med nån dag så pm:a här på forumet så får vi planera ihop.
Fördel är om man bor inom "fyrkanten"

Ser trevligt ut men som Gnutten skrev lite actionbilder med ;)


Gnutten hur var den asiatiska billiga full hd kameran?
Vad tyckte du om den?

//GG
 
Ser trevligt ut men som Gnutten skrev lite actionbilder med ;)


Gnutten hur var den asiatiska billiga full hd kameran?
Vad tyckte du om den?

//GG

Ja du den har jag glömt att testa, lite mkt nu. Jonas XT håller ju på att kitas m Stålomspunna slangar, fatbar, handskydd mm men ska ta fram å ladda samt skaffa kort så kan ja prova lite smått dock ej på hoj.
 
Givetvis fick jag framhjulspunka 1 mil hemifrån första turen med nya XT660Z'n så det blev att tuffa hem sittandes längst bak på sadeln i 30km/h.

Väl hemma så inser jag att i verktygssatsen som hängde med hojen så ingår inget 14mm insex-verktyg för att få av framhjulet (inget för att få av bakhjulet heller för den delen, HURRA för Yamaha!!) och i verktygslådan låg det bara 2st 12mm, ingen 14mm.

Jag orkar inte tänka, var köper man en 14mm insexnyckel, verkar inte finnas på Biltema eller Swedol.
Hur gör ni andra med framhjulet, finns det något "knep" jag missar?
 
Last edited:
Givetvis fick jag framhjulspunka 1 mil hemifrån första turen med nya XT66Z'n så det blev att tuffa hem sittandes längst bak på sadeln i 30km/h.

Väl hemma så inser jag att i verktygssatsen som hängde med hojen så ingår inget 14mm insex-verktyg för att få av framhjulet (inget för att få av bakhjulet heller för den delen, HURRA för Yamaha!!) och i verktygslådan låg det bara 2st 12mm, ingen 14mm.

Jag orkar inte tänka, var köper man en 14mm insexnyckel, verkar inte finnas på Biltema eller Swedol.
Hur gör ni andra med framhjulet, finns det något "knep" jag missar?

Biltema har väl hela satsen man kan köpa HÄR, köpte till min frambult/insex.

Håller med dig angående medföljande verktyg (idiotiskt)
 
Behöver man något för mothåll på andra sidan framhjulet? Håller precis på att ordna upp en komplett verktygssats. Kan verkligen rekommendera Motion Pro Comby Tire levers.
 
Insex krafthylsa ifrån biltema dom man har till XTR/X borde inte den passa XTZ också?

Får faktiskt erkänna att jag gillar XTZ lite, den ser inte så klumpig.
 
Biltema säljer även 14mm krafthylsa styckvis.
Då får det bli en sväng förbi Biltema imorgon.


Insex krafthylsa ifrån biltema dom man har till XTR/X borde inte den passa XTZ också?

Får faktiskt erkänna att jag gillar XTZ lite, den ser inte så klumpig.
Jag har haft en XT660R och den fick jag av framhjulet på så det verkar vara olika insex-storlekar.

Vet inte om Z'n är klumpig eller inte, har fortfarande inte fått någon vettig provtur, den är skittråkig att köra utan luft i framhjulet i alla fall, det vet jag!

Bytte min XT660R mot en WR250R för att jag ville ha ett bättre chassie, men den var lite för trött så det blev en KTM 690E efter den, och nu har jag bytt 690'n mot en 660Z, ska bli spännande att se hur den är under sommarens resor.
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top