Modifieringar XT660 X/R

widdde

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2011, Kawasaki, ER6-N
Har inte känt av några ryckningar alls hitills den här säsongen efter uppdrevningen. Tycker att det blev kanonbra, nu man kan till och med använda 1an mer än 1,5m.
Kör för övrigt med ryckt snorkel, O2 controller och fuel mod samt uppstyvade ryckutjämnare och korrekt justerad kedja.

Har nu också beställt en uppsättning R hjul till min X, måste testa om det går innan jag tror på någon annan ;)

Skulle du vilja skriva en liten guide exakt hur du justerar kedjan korrekt? :)
Tycker inte det är särskilt bra beskrivet i manualen nämligen.. Ska hojjen vara belastad? Hur mycket i så fall? Var mäter man slacket på kedjan? o.s.v... :)
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Hej alla!
Så nu är man en av gänget :-D
Har kört 1 dag till jobbet nu och är nöjd med hojen :tummenupp
Kommer bild senare också ;)
Sen ska det bli bra väder hela veckan är inte fel heller ;)

//GG
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Ugh, idag ville hojjen knappt starta, tog ett tag på startmotorn innan den motvilligt gick igång, och innan den blev varm dog den väldigt lätt och var svårtstartad.
Någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?:confused:
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Jag gissar på att det mår bra, den lyckades dra runt startmotorn i åtminstone 30s utan att börja låta speciellt trött, men det är kanske inte ett bra riktmärke ?
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag gissar på att det mår bra, den lyckades dra runt startmotorn i åtminstone 30s utan att börja låta speciellt trött, men det är kanske inte ett bra riktmärke ?

Så länge den drar runt och inte klickar så verkar ju batteriet vara ok. Kan ju dock vara lämpligt att mäta spänningen på det.
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Får vara uppmärksam när jag kör hem igen samt ta och mäta batteriet ändå.
Men det känns inte riktigt som detta då den är ganska trött på låga varvtal (nära tomgång) och ett gaspådrag får den att dö istället.
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Startade direkt...
Kan det vara att den tjurade för att jag inte gett den uppmärksamhet på runt en månad?
 

Zamme78

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Bromölla
Hoj
Yamaha Xt 600e 2001
Hej Xt-vänner. Har just sålt min Honda cbr 954 -03 och imorgon ska jag kolla på en 660 r 2005. 2200mil. Bänkad med powerncommander. Leo Vincislipon. Är det något jag ska tänka på. Den är ny servad. Några som har haft problem. Milantal, något hinder eller är det en rejäl motor?
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Hej Xt-vänner. Har just sålt min Honda cbr 954 -03 och imorgon ska jag kolla på en 660 r 2005. 2200mil. Bänkad med powerncommander. Leo Vincislipon. Är det något jag ska tänka på. Den är ny servad. Några som har haft problem. Milantal, något hinder eller är det en rejäl motor?

Kraftigt nedbytte i alla fall =)
XT är original är ganska tråkig, men den hade ju powercommander mm, testa den såklart först.
2200mil är inte mycket, se till och checka bara att stora servicen är gjord vid 2000mil (Ventiljustering, den är lätt att göra själv)
Jag fick byta hjullager bak, styrlager och drivpaket vid 2000 mil (hört att andra fått göra samma vid det miltalet) Kan vara värt att kolla upp,
Samt priset på hojen såklart =)
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Hej Xt-vänner. Har just sålt min Honda cbr 954 -03 och imorgon ska jag kolla på en 660 r 2005. 2200mil. Bänkad med powerncommander. Leo Vincislipon. Är det något jag ska tänka på. Den är ny servad. Några som har haft problem. Milantal, något hinder eller är det en rejäl motor?

Har en 2008, som jag köpte sommaren 2009. Har kört 6000 mil med den sedan dess. Under denna period har jag bytt styrlager 2 ggr, gjort en fullständig gaffelrenovering (då jag även bytte fjädrar) samt kollat ventilerna 2 ggr (behövde inte justera någon av gångerna).

Har även plockat ner sving och länkage i samband med bakdämparbyte vid ca 5000 mil. Det var i sista minuten, då allt var snustorrt och i behov av rengöring och smörjning. Har dessutom bytt hjullager 1 gång samt lagret på drivpaketet 2 ggr. Har bara bytt tändstiften gång. Just det ja, kylarfläkten skar förra säsongen, så den är också bytt. I övrigt inga konstigheter :tummenupp. Och motorn verkar som sagt bomsäker.
 

Zamme78

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Bromölla
Hoj
Yamaha Xt 600e 2001
Inga dyra kostnader då. Hojen var väl inte i bästa skick. Men jobbar som lackeraren så ska ändå lackera om den. Motorn gick fint vid provturen. Kanske slår till, eller kollar vidare.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
kedo.com
Lokala handlare brukar också ha, men tar löjligt mycket betalt.
 

Zamme78

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Bromölla
Hoj
Yamaha Xt 600e 2001
Frågan kanske är dum. Men ska snart skaffa en xt. Är det mycket som skiljer R och x sm modellerna? Eller är det bara fälgarna och däcken. Kan man kränga på grövre mönster på fälgarna på x sm modellerna?
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Frågan kanske är dum. Men ska snart skaffa en xt. Är det mycket som skiljer R och x sm modellerna? Eller är det bara fälgarna och däcken. Kan man kränga på grövre mönster på fälgarna på x sm modellerna?

Fälgarna och framgaffeln diffar modellerna emellan, men man kan väl ha mer mönstrade gummin på X'en tex Dunlop mutant eller dyligt.
 

Zamme78

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Bromölla
Hoj
Yamaha Xt 600e 2001
Fälgarna och framgaffeln diffar modellerna emellan, men man kan väl ha mer mönstrade gummin på X'en tex Dunlop mutant eller dyligt.

Ska man köra några rundor på grusvägar är r modellen att rekommendera då eller funkar det med x med mönstrade däck?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Frågan kanske är dum. Men ska snart skaffa en xt. Är det mycket som skiljer R och x sm modellerna? Eller är det bara fälgarna och däcken. Kan man kränga på grövre mönster på fälgarna på x sm modellerna?

TKC80 kan man väl få rätt brett?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top