Modifieringar XT660 X/R

Har inte känt av några ryckningar alls hitills den här säsongen efter uppdrevningen. Tycker att det blev kanonbra, nu man kan till och med använda 1an mer än 1,5m.
Kör för övrigt med ryckt snorkel, O2 controller och fuel mod samt uppstyvade ryckutjämnare och korrekt justerad kedja.

Har nu också beställt en uppsättning R hjul till min X, måste testa om det går innan jag tror på någon annan ;)

Skulle du vilja skriva en liten guide exakt hur du justerar kedjan korrekt? :)
Tycker inte det är särskilt bra beskrivet i manualen nämligen.. Ska hojjen vara belastad? Hur mycket i så fall? Var mäter man slacket på kedjan? o.s.v... :)

Hej alla!
Så nu är man en av gänget :-D
Har kört 1 dag till jobbet nu och är nöjd med hojen :tummenupp
Kommer bild senare också ;)
Sen ska det bli bra väder hela veckan är inte fel heller ;)

//GG

Ugh, idag ville hojjen knappt starta, tog ett tag på startmotorn innan den motvilligt gick igång, och innan den blev varm dog den väldigt lätt och var svårtstartad.
Någon som har någon idé om vad det skulle kunna vara?:confused:

Jag gissar på att det mår bra, den lyckades dra runt startmotorn i åtminstone 30s utan att börja låta speciellt trött, men det är kanske inte ett bra riktmärke ?

Jag gissar på att det mår bra, den lyckades dra runt startmotorn i åtminstone 30s utan att börja låta speciellt trött, men det är kanske inte ett bra riktmärke ?

Så länge den drar runt och inte klickar så verkar ju batteriet vara ok. Kan ju dock vara lämpligt att mäta spänningen på det.

Får vara uppmärksam när jag kör hem igen samt ta och mäta batteriet ändå.
Men det känns inte riktigt som detta då den är ganska trött på låga varvtal (nära tomgång) och ett gaspådrag får den att dö istället.

Startade direkt...
Kan det vara att den tjurade för att jag inte gett den uppmärksamhet på runt en månad?

Hej Xt-vänner. Har just sålt min Honda cbr 954 -03 och imorgon ska jag kolla på en 660 r 2005. 2200mil. Bänkad med powerncommander. Leo Vincislipon. Är det något jag ska tänka på. Den är ny servad. Några som har haft problem. Milantal, något hinder eller är det en rejäl motor?

Hej Xt-vänner. Har just sålt min Honda cbr 954 -03 och imorgon ska jag kolla på en 660 r 2005. 2200mil. Bänkad med powerncommander. Leo Vincislipon. Är det något jag ska tänka på. Den är ny servad. Några som har haft problem. Milantal, något hinder eller är det en rejäl motor?

Kraftigt nedbytte i alla fall =)
XT är original är ganska tråkig, men den hade ju powercommander mm, testa den såklart först.
2200mil är inte mycket, se till och checka bara att stora servicen är gjord vid 2000mil (Ventiljustering, den är lätt att göra själv)
Jag fick byta hjullager bak, styrlager och drivpaket vid 2000 mil (hört att andra fått göra samma vid det miltalet) Kan vara värt att kolla upp,
Samt priset på hojen såklart =)

Har en 2008, som jag köpte sommaren 2009. Har kört 6000 mil med den sedan dess. Under denna period har jag bytt styrlager 2 ggr, gjort en fullständig gaffelrenovering (då jag även bytte fjädrar) samt kollat ventilerna 2 ggr (behövde inte justera någon av gångerna).

Har även plockat ner sving och länkage i samband med bakdämparbyte vid ca 5000 mil. Det var i sista minuten, då allt var snustorrt och i behov av rengöring och smörjning. Har dessutom bytt hjullager 1 gång samt lagret på drivpaketet 2 ggr. Har bara bytt tändstiften gång. Just det ja, kylarfläkten skar förra säsongen, så den är också bytt. I övrigt inga konstigheter :tummenupp. Och motorn verkar som sagt bomsäker.

Inga dyra kostnader då. Hojen var väl inte i bästa skick. Men jobbar som lackeraren så ska ändå lackera om den. Motorn gick fint vid provturen. Kanske slår till, eller kollar vidare.

kedo.com
Lokala handlare brukar också ha, men tar löjligt mycket betalt.

Frågan kanske är dum. Men ska snart skaffa en xt. Är det mycket som skiljer R och x sm modellerna? Eller är det bara fälgarna och däcken. Kan man kränga på grövre mönster på fälgarna på x sm modellerna?

Frågan kanske är dum. Men ska snart skaffa en xt. Är det mycket som skiljer R och x sm modellerna? Eller är det bara fälgarna och däcken. Kan man kränga på grövre mönster på fälgarna på x sm modellerna?

Fälgarna och framgaffeln diffar modellerna emellan, men man kan väl ha mer mönstrade gummin på X'en tex Dunlop mutant eller dyligt.

Fälgarna och framgaffeln diffar modellerna emellan, men man kan väl ha mer mönstrade gummin på X'en tex Dunlop mutant eller dyligt.

Ska man köra några rundor på grusvägar är r modellen att rekommendera då eller funkar det med x med mönstrade däck?

TKC80 kan man väl få rätt brett?

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...