Pickup-besatt.

Jag får nästan hålla med, den var ganska äcklig :D
Men som pilsnerhäck duger den väl.

Bakbladfjäderbyte på polarens gammeltjeva i vårsolen. Nu blire öl.
IMG_1485web.jpg

Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele

Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele

Det var tvenne 4" höjbladisar som skulle ersätta original + block. Inget fel på tjevan.

Jag har länge vidhållit att den är en myt. :fakta
Coola bilar dock.
Som dom sade på Top Gear nångång, "pålitlighet är ju såååå tråkigt".

Man kan ju köpa en tüsk "kvalitets bil som BMW där bakfjädrarna går av efter några tusen mil och hela framvagnen börjar vobbla efter ytterligare ett par tusen (E46)... För att inte tala om all elektronik som utan anledning pajar och måste fixar med en specialdator för hutlösa pengar.

Själv fick man ovationer för blåfordens ypperliga bromsar på besiktningen och de har jag inte rört på de 15 år jag ägt bilen.

Men som tidigare nämnt i tråden så kan man ju köpa en snikpickis med klenaxlar och då blir det knut och ledbyte på reguljär basis som gäller.

Som gubben sade::glömdet
"Jag har haft samma yxa hela mitt liv, bara bytt skaftet åtta gånger och huvudet tre"

Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.
Visst det har bytts olja 20ggr, totalt 200liter. Hade jag istället haft en tysk kvalitetsbil typ audi med 2.0tfsi och kört 40000mil med, hade den konsumerat de där 200literna i ren förbrukning, utöver de 53 som åtgått vid byte. Men den hade troligen skurit innan dess... 1liter/200mil är "ganz normal" enligt tidigare nämnda tillverkare. Nä, jag fortsätter nog va naiv trots allt.

Last edited:
Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.

Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....

Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....

Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Bara så du vet så är jag inte av åsikten att vissa saker krånglar mer än andra, det är i regel samma skit alltihop.:gnissla

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon