Pickup-besatt.

Jag får nästan hålla med, den var ganska äcklig :D
Men som pilsnerhäck duger den väl.
 
Bakbladfjäderbyte på polarens gammeltjeva i vårsolen. Nu blire öl.
IMG_1485web.jpg
 
Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele
 
Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele

Det var tvenne 4" höjbladisar som skulle ersätta original + block. Inget fel på tjevan.
 
Tycker det är ett väldans skruvande på dom där inga gamla Dådscharna och TJevOrna, hur är det med den där "kvalitén" ni alla pratar om?:D:arsele
Jag har länge vidhållit att den är en myt. :fakta
Coola bilar dock.
Som dom sade på Top Gear nångång, "pålitlighet är ju såååå tråkigt".
 
Man kan ju köpa en tüsk "kvalitets bil som BMW där bakfjädrarna går av efter några tusen mil och hela framvagnen börjar vobbla efter ytterligare ett par tusen (E46)... För att inte tala om all elektronik som utan anledning pajar och måste fixar med en specialdator för hutlösa pengar.

Själv fick man ovationer för blåfordens ypperliga bromsar på besiktningen och de har jag inte rört på de 15 år jag ägt bilen.

Men som tidigare nämnt i tråden så kan man ju köpa en snikpickis med klenaxlar och då blir det knut och ledbyte på reguljär basis som gäller.
 
Som gubben sade::glömdet
"Jag har haft samma yxa hela mitt liv, bara bytt skaftet åtta gånger och huvudet tre"

Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.
Visst det har bytts olja 20ggr, totalt 200liter. Hade jag istället haft en tysk kvalitetsbil typ audi med 2.0tfsi och kört 40000mil med, hade den konsumerat de där 200literna i ren förbrukning, utöver de 53 som åtgått vid byte. Men den hade troligen skurit innan dess... 1liter/200mil är "ganz normal" enligt tidigare nämnda tillverkare. Nä, jag fortsätter nog va naiv trots allt.
 
Last edited:
Jag återkommer när jag bytt något väsentligt. Min börjar närma sig 40kmil. En elektrisk bränslepump från bosch byttes vid 25kmil. Servicehistorik är loligt. Den är inte rostskyddad heller.

Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....
 
Ni är lika roliga att reta som folk som kör italienskt.:D

Eller HD....

Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.
 
Haha, jag kör aprilia. Go figure. Men nä, retas vetefan. Jag var tidigare av samma åsikt, att det mest var meck med italienskt och amerikanskt. Därför ville jag själv testa. Antar att jag är undantaget som bekräftar regeln.

Bara så du vet så är jag inte av åsikten att vissa saker krånglar mer än andra, det är i regel samma skit alltihop.:gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top