mkii
Sporthojsnörd
den här tråden har jag följt länge nu, fy fan va bra den är! jag vill ha start 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kul att det närmar sig start (följer noga). Använder du någon programvara typ "GasTurb" när du beräknar prestandan eller räknar du "för hand"?
den här tråden har jag följt länge nu, fy fan va bra den är! jag vill ha start![]()

Va gött =) Hoppas verkligen att du har super tur och att allt klickar någorlunda så att du kan med mindre eller inget utbyte få till en start inom snar framtid![]()
Tror du spånskivan i sadeln är väderbeständig , Eller måste den klarlackas?

Mycket bra synpunkt, polaren Olov tipsade om samma sak när jag kopplade in PWM:en och ska jag vara ärlig vet jag inte hur jag ska komma runt det problemet. En bränsleregulator som justeras så att maxtrycket aldrig kan ge mer än fullgas och en lätt åtkomlig strömbrytare på handtaget är nog enda vägen att gå.
så kan man göra, en knapp som när den INTE är intryckt alltid har motorn på tomgång...
och trycker man in den kan man ge gas...
typ en sekundär bränslekrets som bara har tomgångstrycket och som kopplas in/ur mha en elektrisk tvåvägsventil...














Näe!! Detta går inte längre, JAG MÅSTE ha en egen fräs!![]()

Härlig tråd! Jag begriper inte ens hälften vilket bara förhöjer upplevelsen!![]()






Hmm, du kan ha en poäng där.
Men först den dagen jag kört hojen allt den går för kan jag börja testa såna grejor som lättare kedja, keramiska hjullager osv osv. Att börja i den andra änden är ju som köpa en fartdräkt när man väger 170kg och ska springa stockholm marathon...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |