Diskutera Digital Fotografering här

  • Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Kul att SH har en fototråd.
Köpte en digitalkamera igen efter att ha varit utan i några år.

Blev en Powershot sx220 hs.
Känns som en bra instegskamera, 1500kr med höghastighetsvideo, bra zoom och möjlighet till en hel del enga inställnigar. Ville ha en kompaktkamera så att den får följa med överallt.
CHDK ska fixas i framtiden för ännu mer roliga möjligheter.

Jag stoppade i ett klass 4 sd kort. Vinner jag något på att köpa ett snabbare (10)?

Hoppas att jag lär mig såpass så ja får några presentabla bilder i framtiden.
 
Börjar bli dags att utöka fotoutrustningen lite. Det jag just nu har är:
Sony A350
Sony 18-70/3,5-5,6 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61916
Sony 75-300/4,5-5,6 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31930

Fotar lite varierat, mest saker som rör på sig, bilar/motorcyklar/maskiner.
Men även djur och natur.

Vad ska jag titta på för objektiv?
Kommer åka till New York i början av juni, så blir antagligen att handla där.
Men tänkte att man kan börja kika runt lite innan.

Samt om någon har tips på var man ska köpa minneskort (Compact Flash)?

Tack på förhand :)
J
 
Börjar bli dags att utöka fotoutrustningen lite. Det jag just nu har är:
Sony A350
Sony 18-70/3,5-5,6 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=61916
Sony 75-300/4,5-5,6 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31930

Fotar lite varierat, mest saker som rör på sig, bilar/motorcyklar/maskiner.
Men även djur och natur.

Vad ska jag titta på för objektiv?
Kommer åka till New York i början av juni, så blir antagligen att handla där.
Men tänkte att man kan börja kika runt lite innan.

Samt om någon har tips på var man ska köpa minneskort (Compact Flash)?

Tack på förhand :)
J


Jag gjorde ett besök på b&h photo förra våren när jag va i NY. Gigantisk affär som har allt!

http://www.bhphotovideo.com/
 
äntligen, en knappt använd 7D för vettig peng blev min igår,
nu blev det kul att fota igen.
har ni koll på köp av Canon optik i USA, ska väl va världsgaranti på optiken?
 
äntligen, en knappt använd 7D för vettig peng blev min igår,
nu blev det kul att fota igen.
har ni koll på köp av Canon optik i USA, ska väl va världsgaranti på optiken?

Tror inte det lönar sig att köpa optik i USA längre med tanke på moms och frakt..
Jag köper mitt från tyskland och UK om jag inte köper beggat...
 
Tror inte det lönar sig att köpa optik i USA längre med tanke på moms och frakt..
Jag köper mitt från tyskland och UK om jag inte köper beggat...

hm ja
strax över 18000 för ett nytt 70-200 2,8 is II i tyskland,
och strax under 16000 i USA.

Vad säger ni och skärpa och snabbhet på följande generationer av 70-200:
2,8
2,8 is
2,8 is II

II ska ju tydligen sopa mattan med de andra men är ju svindyrt,
så eg gäller frågan mest de andra två.
 
...............
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top