Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Låter bra! Passa på att höja myndighetsåldern till 24 också, när de ändå håller på...
![]()
Håller med, höj b-kortsgränsen till 24 också // 25åringen
Seriöst, framtiden ser ut att bli.. tråkig![]()
Någon aning om datum? Mitt kort blir tung 11e maj 2013 och det skulle vara tragiskt om jag fick göra om allt igenoch ovanpå det vänta 4 år till
Jag tror att man kör lugnast då och försiktigast. Ärligt talat. Sen drar folk på och inte kan hantera kraften rätt ofta. Som slutar illa.
Nej det står att dem ska göra beslutet i höst angående 2013Höst 2013 sägs det ju.
Och sen har dom inte råd med kort, så då köper dom en Aprilia RSV4 och kör ihjäl sig totalt![]()
Viktigt att poängtera är att 24-årsgränsen gäller direktaccess till tungt kort. Tar man korten stegvis så får man tungt redan från 20.
Viktigt att poängtera är att 24-årsgränsen gäller direktaccess till tungt kort. Tar man korten stegvis så får man tungt redan från 20.
Det här borde någonting göras åt,
Varför inte gå tillsammans och knyta handen i byxfickan,
Det är väl den värsta protesten som görs i sverige när vi tycker att det är en orättvis behandling,![]()
jag hoppade över första steget, gör det något? (lätt)
Kravet för obegränsat vid 20 är att man ska ha haft A2 (mellanklass) i två år. Detta är likadant oavsett om du går efter nya eller gamla reglerna.Dvs jag som när som helst tar A1 och A begränsad år 2013 (18 år) får mitt körkort när jag blir 20 ändå?![]()
![]()
Som Degenerate redan sagt så gör det inget. (se ovan)jag hoppade över första steget, gör det något? (lätt)
Dvs jag som när som helst tar A1 och A begränsad år 2013 (18 år) får mitt körkort när jag blir 20 ändå?![]()
![]()
Det där handlar mer om att man på körskolor lär sig ta körkort, inte hur man hanterar fordonet. Den biten får man sköta själv genom kurser och utbildningar.
Skulle man istället lägga prioriteringarna på bättre utbildning tror jag man skulle komma till rätt med en större del av problemet än att göra som dom gör nu.
Men det är som med all politik. Det är lättare att bota symptomen än att bota sjukdomen. Därför är det enklare att förbjuda och göra inskränkningar än att ändra på folk och deras synsätt.
Vi har ju redan en förening med motorcyklister som aktivt knyter handen i fickan varje gång en försämring införs.
Det förutsatt att det inte är dom själva som försöker genomdriva förändringen...
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |