Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller själv på och byter koppling och skulle tömma ut oljan men jag får bara ut ca 1 liter!!!!
Vad gör jag för fel?
Du har bara tömt motorn och inte tanken eller tvärtom?
Helt onödigt att tömma olja för att byta koppling dock. Starta bara upp den och låt gå 15-20 sek sen är vevhuset tomt på olja och man kan riva utan oljespill, all olja i tanken.
Man tackar..Du e grym på detta verkar det som.....
![]()
Är jag helt ute om jag byter till biltemas racingolja när jag kör in kopplingen? Jag har fått tag på en racing bajonettkoppling från Starol till ett bra pris.
En andra fråga: Hur kan jag tömma HELA motorn på olja? Var sitter pluggen till oljetanken?

Vart hittar jag en sådan, googlat men ej funnit.
Vid vilket varvtal mäter besiktningen en Tuono -03? Utgår från att det är 103 dBA som gäller.
Planen ser annars ut som följer:
Mäta ljud själv, om underkänt får jag tillverka en själv, men orka :slö
Kom ihåg att du behöver byta tätbrickan på oljepluggen så du inte får ett trist läckage. De går inte o återanvända hur många ggr som helst
På min Apa är det en D8*16*1,5
Brukar bara torka av brickan och hålet noggrant så att det inte följer med skit mellan bricka och tank, har funkat hittills... Men om man behöver en ny, vart köper man det?
Närmsta järnaffär motsvarande. Välj något som kallas för tredoring. ca 14ggr bättre än org.

Hallå!
Någon som har en verkstadshandbok till en rsv 1000 mille r i pdf eller motsvarande att dela med sig av?
// Daniel
Ja, då har jag fått dagens skörd i form av en Barnettkoppling som jag monterat enligt konstens alla regler. Fyllde på ny motorolja och luftade kopplingen upp vid handtaget och nere vid pumpen.
Tyckte kopplingshandtaget gick lite lätt men rullade ut hojen och varmkörde på tomgång. När jag sedan ska iväg och prova så lägger jag i ettan och hojen tvärdör pga att kopplingen inte tar. Vad mer kan jag göra för att den ska funka?
Vill bara tillägga att det knäpper till i kopplingshandtaget varje gång man drar in den. Kan det vara den det är fel på?
Den knäppte innan också men den funkade iallafall...![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |