Aprilia-tråden

Min ljusbild är taggig i överkant där det skall vara ett skarpt streck. Reflektorer etc ser ok ut. Är det ngn annan som känner igen sig i detta? Har std lampan med 3st lampor i "2 uppe o en nere i mitten"
 
Min ljusbild är taggig i överkant där det skall vara ett skarpt streck. Reflektorer etc ser ok ut. Är det ngn annan som känner igen sig i detta? Har std lampan med 3st lampor i "2 uppe o en nere i mitten"

Det är halvljus du är ute efter va? Antar att du har en H7 lampa då din är såpass ny. Prova en annan glödlampa.
 
Ja halvljus. Du menar en ny H7 lampa?

Ja, om reflektorn är hel hel och fin är det bara glödlampan kvar.

Hade lite lustig halvljusbild på millen när jag hade xenonlampa. Med lite justering av lampans läge blev det mycket bättre. Kan ju testa om det är så att lampan inte sitter exakt i brännpunkt (vilket kan orsakas av en defekt, dåligt konstruerad, osv glödlampa) genom att ta bort låsningen och flytta, vrida lampan när du kollar in ljusbilden mot en ex. en vägg. Har hur som råkat ut för att just H7 lampor har allmänt taskig kvalité... Är rena hobbexsprylen jämfört med en H4.
 
Last edited:
Jag köpte ett begagnat CBR1000 stöd från årsmod 04-07 som passar bolt on på äldre generationen Mille/Falco/Tuono 98-03. Kanske är samma för nya generationen? Lirar tom med uttaget för sidostödswitchen!:yoparty
Det är längre och lite utvinklat och jag är inte alls orolig vid parkering numera!

Någon som vet om det funkar med Akrapovic 2-2? Mitt stöd vek sig, förmodligen pga touringpackning i kombination med kass vinkel på underlaget. Och jag som har talat mig varm om bubseywoos sidostöd :gnissla

Tur att det fanns stenar man kunde snabbsmida lite med i Geiranger...
 

Bifogat

  • Sidestand_1.jpg
    Sidestand_1.jpg
    92.2 KB · Visningar: 76
  • Sidestand_2.jpg
    Sidestand_2.jpg
    75.9 KB · Visningar: 72
  • Sidestand_3.jpg
    Sidestand_3.jpg
    76.2 KB · Visningar: 64
Någon som vet om det funkar med Akrapovic 2-2? Mitt stöd vek sig, förmodligen pga touringpackning i kombination med kass vinkel på underlaget. Och jag som har talat mig varm om bubseywoos sidostöd :gnissla

Tur att det fanns stenar man kunde snabbsmida lite med i Geiranger...

Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.
 
Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.

USA-leverans känns långt bort i tid, jag vill gärna ha det fixat så snart som möjligt. Jag chansade och stack till RN MC, de hade ett stöd från en CBR1000 -06 som ser ut att passa. Jag testar det ikväll, förhoppningsvis blir det perfekt!
 
Intressant, va fick du pröjsa för stödet hos RN? :nyfikenienstrut
 
Jag pyntade 400. Inte superbilligt men snabbt...det går mao säkert att få tag på billigare. :näsblod

Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.

Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.
 
Äntligen i garaget.

Vilken hoj! Svårt som fan att hålla sig kvar o man ser bara himmlen.:tummenupp Rek alla att prova en.:yoparty

Aprilia sxv 550

SeeYou
 
Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.

Bara stödbenet, Hondas fästplatta har inte samma bultdelning. Det blev bra men inte helt perfekt, jag fick rodda en liten distans så att stödet i uppfällt läge inte går i avgasröret. Jag är nöjd för den här gången iaf! :tummenupp

EDIT: Ehum, försök att inte titta för mycket på den touringkittade och genomskitiga hojen strax bakom stödet på bilden...
 

Bifogat

  • sidestand_finished.jpg
    sidestand_finished.jpg
    49.7 KB · Visningar: 75
Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.

Nu är det några år sen jag monterade mitt, men jag vill minnas att USA-stödet kom med fästplatta också.
 
Nu är det några år sen jag monterade mitt, men jag vill minnas att USA-stödet kom med fästplatta också.

Då tror jag det skiter sig som lösning på gen2.
Var nere i garaget och skruvade bort stöd och platta och jämförde med ett gammalt stöd jag hade kvar från Millen (-02) och det passade inte. Stödbenen var i stort sett identiska, men den gamla fästplattan hade annan hålbild och passade inte i chassit.
 
E
Då tror jag det skiter sig som lösning på gen2.
Var nere i garaget och skruvade bort stöd och platta och jämförde med ett gammalt stöd jag hade kvar från Millen (-02) och det passade inte. Stödbenen var i stort sett identiska, men den gamla fästplattan hade annan hålbild och passade inte i chassit.

Flytta över benet till rätt platta, done deal?
 
E

Flytta över benet till rätt platta, done deal?

Jo, det var så jag tänkte när jag frågade tidigare om det var plattan eller benet som skiljde på USA-modellen. För om skillnaden ligger i plattan, och den bara passar på gen1, så är det ju kört. Eru me?
Har fortfarande inte fått klarhet i var skillnaden ligger.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top