rookie
www.mixpix.se
Jag har bara erfarenheter från diverse presstester. Antar du kör Canon.
Du har minst 3 bättre enligt dem.
1.Canons 10-22
2.Tokina 11-16
3.sigma 10-20
Jag har själv Tokinas 11-16 till Nikon, och den är klockren.
http://www.kenrockwell.com/tech/digital-wide-zooms/chart.htm
Listan från Jan 2009.
Tillkommit:
Sigma 8-16 samt sigma 10-20 3.5 (kanske fler?).
Har man canon tror jag fortf canon 10-22 och tokina 11-16 anses "bäst"?


