Ersättning för hundbett

Nepp, men likväl så blir kulan lösningen för ägaren som inte uppfostrat hunden kommer inte sköta sig bättre framgent och i värsta fall kommer en 4-åring i vägen.

Hundar finns det gott om att handla nya och börja om om man har misslyckats..

Vilken horribel syn du har på levande väsen.

Ser hellre att ägaren fått en kula. :rolleyes:

Vilken horribel syn du har på levande väsen.

Ser hellre att ägaren fått en kula. :rolleyes:

Ja, det kanske jag med gör, men det är i sig en helt omöjlig företeelse i vårt samhälle.

Så du äter inte kött? Det är lika synd om en ko som slaktas som andra levande väsen, eller?

Ja, det kanske jag med gör, men det är i sig en helt omöjlig företeelse i vårt samhälle.

Så du äter inte kött? Det är lika synd om en ko som slaktas som andra levande väsen, eller?

Sant.

Fast en hund är en familjemedlem. Kanske en kossa också kan vara men hade jag känt så för en ko(WTF?) så hade jag inte slaktat den.

Om kon rymt och bitit grannungen allvarligt då? Hade den blivit QP & Co då?

Nu har jag rätt svårt att ens tänka tanken om att en ko skulle anses vara en familjemedlem, men om jag föreställer mig kon som en hund då:

Nej, jag skulle inte bett en vetrinär komma och avliva kossan.
Olyckligt, ja. Men då får man kolla orsaken till varför det hände. Kanske kontakta ko-psykolog( :rofl ) och kolla fästanordningen för kossan lite bättre.
Shit happens.

Hade det gällt en människa så hade jag ringt vetrinär DireCkt!

Nu har jag rätt svårt att ens tänka tanken om att en ko skulle anses vara en familjemedlem, men om jag föreställer mig kon som en hund då:

Nej, jag skulle inte bett en vetrinär komma och avliva kossan.
Olyckligt, ja. Men då får man kolla orsaken till varför det hände. Kanske kontakta ko-psykolog( :rofl ) och kolla fästanordningen för kossan lite bättre.
Shit happens.

Hade det gällt en människa så hade jag ringt vetrinär DireCkt!

Vi ser saker helt olika bevisligen. Hade min katt betett sig illa, bitit och rivit folk utan anledning (drar man katten/kunden i svansen och dom säger till får man skylla sig, däremot vet jag att min katt säger till 1 sekund och sen går iväg.) eller skadat någon hade det blivit sprutan direCkt!

Vi ser saker helt olika bevisligen. Hade min katt betett sig illa, bitit och rivit folk utan anledning (drar man katten/kunden i svansen och dom säger till får man skylla sig, däremot vet jag att min katt säger till 1 sekund och sen går iväg.) eller skadat någon hade det blivit sprutan direCkt!

Ingen fara, jag har stött på fler som saknar ett hjärta Jens ;)

Om ditt nya barn blir nya hagamannen - ska du fixa en spruta då med?

Men herregud. Det gör inte så ont om jag biter dig i armen heller, men om jag sprungit runt och bitit folk i armarna hela tiden hade jag ganska snart blivit inspärrad :fakta

Så, hund+bita = kula

Fast du är ju ingen hund så det blir väl lite konstigt att jämföra. Jag tror du hade blivit inspärrad om du sprang omkring på alla fyra och pissade på lyktstolpar, sket på gatan och nosade dina artfränder i röven också.

Nä, jag röstar på att man försöker jobba med hunden först och tar kontakt med nån typ av expert som säkert kan göra en bättre bedömning än vad vi kan.

Hon är dessutom tjej :tuttar

Det visste jag väl. Vad kallas en kvinnlig brandman? ;)

Fast du är ju ingen hund så det blir väl lite konstigt att jämföra. Jag tror du hade blivit inspärrad om du sprang omkring på alla fyra och pissade på lyktstolpar, sket på gatan och nosade dina artfränder i röven också.

Jag kan inte föreställa mig att ha en ko som familjemedlem, men jag kan lätt föreställa mig att Jens springer runt på det viset :banana

Last edited:
Nepp, men likväl så blir kulan lösningen för ägaren som inte uppfostrat hunden kommer inte sköta sig bättre framgent och i värsta fall kommer en 4-åring i vägen.

Hundar finns det gott om att handla nya och börja om om man har misslyckats..

men gå o lägg dig :tungan
i 9 av 10 fall där en hund avlivas är pga ägaren är en äcklig wt som har noll koll på hur man uppfostrar en hund.

om det slår slint i huvudet på en hund med en bra ägare så är avlivning självklart befogat, men att avliva en hund för att ägaren varit en idiot? nää, träning och/eller omplacering är lösningen.

handla en ny hund? nä det fungerar inte så, hundar är individer med personligheter.
om man misslyckas med en hund så mkt att den måste avlivas så ska man inte heller handla nån ny hund, då är en guldfisk mer passande som husdjur.

ja jag är medveten om att jag låter som en moralkärring, delar bara med mig av mina kunskaper:)

men gå o lägg dig :tungan
i 9 av 10 fall där en hund avlivas är pga ägaren är en äcklig wt som har noll koll på hur man uppfostrar en hund.

om det slår slint i huvudet på en hund med en bra ägare så är avlivning självklart befogat, men att avliva en hund för att ägaren varit en idiot? nää, träning och/eller omplacering är lösningen.

handla en ny hund? nä det fungerar inte så, hundar är individer med personligheter.
om man misslyckas med en hund så mkt att den måste avlivas så ska man inte heller handla nån ny hund, då är en guldfisk mer passande som husdjur.

ja jag är medveten om att jag låter som en moralkärring, delar bara med mig av mina kunskaper:)

Det är klart att det är en familjemedlem, men det är ju en massmördare med, bara att det finns inte hundfängelser (som tur är). I ett fall där ett djur blir aggressivt är det ju ofta ägarens fel osv (precis som med knasiga ungar), men det tar inte bort problemet. Hundpsykologer och trams, skaffa en vandrande pinne istället :tungan

Det är klart att det är en familjemedlem, men det är ju en massmördare med, bara att det finns inte hundfängelser (som tur är). I ett fall där ett djur blir aggressivt är det ju ofta ägarens fel osv (precis som med knasiga ungar), men det tar inte bort problemet. Hundpsykologer och trams, skaffa en vandrande pinne istället :tungan

http://spa.118100.se/charms/170183

Du är tyvärr körd Jensan! :(

men vänta lite nu...

så hunden valde att bita just i jackan. fel märke på jackan?

så morsan har också gått lydnadskursen. har kursen gett önskat resultat?

Definitivt fel märke på jackan. Vi har tränat honom att markera när något är utpräglat WT. Den jackan måste ha varit the very pinnacle av allt som är WT.

Morsan lyder fint, det funkade även på henne. :tungan

ja, hundvärlden är full av skojjare.
men trams vettefan, kolla cesar millan, han vet hur man få bli på hundskrället :tungan

men nån blekfet wt kärring som påstår sig kunna prata med hundar för att dryga ut semesterkassan är däremot trams.

ja, hundvärlden är full av skojjare.
men trams vettefan, kolla cesar millan, han vet hur man få bli på hundskrället :tungan

men nån blekfet wt kärring som påstår sig kunna prata med hundar för att dryga ut semesterkassan är däremot trams.

Pli, heter det :fatta!

Nåja, jag vet inte vad du kan och är bra på men hundar är
uppenbarligen inte sånt du har ett hum om.
Men jag skulle inte gå så långt som att kalla det en funktionsnedsättning.
Bara helt normal nollkoll helt enkelt.

Den slutledningsförmåga du försöker tillskriva hunden har inget med verkligheten att skaffa.
Tror du på fullt allvar att hunden, när den ser sin matte ligga ner automatiskt kommer
att klura ut att en människa i närheten måste ha varit den som "fakking gjorde ´re"?
Hundar tänker inte som skogsturkar.

Du får gärna lista aktuella utbildningar och kunskap du har om hundar?
Hur i hela helvete vet du att personen var i "närheten" och inte direkt intill tantan?
Nog för hunden antagligen inte har någon direkt träning men vad vet du hur hunden varit tränad?
Är ägaren osäker blir hunden likadan och kommer skydda, men neeej det gör ju inte hundar...
Jag kan rekommendera lite läsvärda böcker om du vill stärka din kunskap men det skulle jag inte tro att du vill.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti