empo021
Bannad
hur faen döljer en hund att något är fel, spelar de schack då eller?![]()
ja precis, när hunden har ont så sätter dom sig och spelar schack, trodde alla visste det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men herrejisses, personen som blev biten bad ju inte om det och hennes krav är rimliga. HON kanske inte har möjlighet att träffa er efter tisdag, det är ju ändå ni som är skyldiga henne något och då får ni göra det hon ber om.
Kan väl inte vara så omständigt att åka dit ge henne pengarna o be om ursäkt. Jag hade verkligen skämts som en hund om någon av mina hundar bitit en annan person.
Du säger din mamma redan haft en depression varför då vilja dra ut det på tiden eller riskera en polisanmälan bara för att man är tjurskallig.![]()
nån som läst för mycket aftonbladet?Är det en kamphund?![]()
Om en hund biter en passerande kärring av något skäl överhuvudtaget.
Rädd/ont/hungrig/pissed off, spelar ingen som helst roll.
Förutsätter att tanten inte var hotfull eller aggressiv.
En balanserad hund gör aldrig ett sånt misstag, aldrig!
Något är fel och då fixas det till (träning) eller oxå låter man denna gå vidare till de sälla...
Om en hund biter en passerande kärring av något skäl överhuvudtaget.
Rädd/ont/hungrig/pissed off, spelar ingen som helst roll.
Förutsätter att tanten inte var hotfull eller aggressiv.
En balanserad hund gör aldrig ett sånt misstag, aldrig!
Något är fel och då fixas det till (träning) eller oxå låter man denna gå vidare till de sälla...
Nåja, jag vet inte vad du kan och är bra på men hundar ärKnappast att det behöver vara det, det kan ha varit så att hunden var på annat håll när ägaren trillade och då såg det som den förbipasserande varit den som gjort det.... och voila skydda matte gäller.
Sen kan ägaren ha blivit lite paff när dem trillade och inte reagerade i tid att säga till hunden.
Om man avlivar sin hund för en sån sak så måste man ha en funktionsnedsättning själv.
Anser ni verkligen att man bör avliva en hund för att den satt bitmärken i en jacka?
Knappast att det behöver vara det, det kan ha varit så att hunden var på annat håll när ägaren trillade och då såg det som den förbipasserande varit den som gjort det.... och voila skydda matte gäller.
Sen kan ägaren ha blivit lite paff när dem trillade och inte reagerade i tid att säga till hunden.
Om man avlivar sin hund för en sån sak så måste man ha en funktionsnedsättning själv.
Va nog den tråden som haft sjukast svar jag läst på lääänge!
Snålkewkar hela bunten. Att ifråga sätta 600 kr??? Hade jag vart tanten hade jag krävt bra mycket mer. Det kostar inte 600 kr att åka till affären fram och tillbaka för att köpa en nya jacka oavsätt vad den gamla kosta.
Var ute o sprang i morse då jag sprang förbi en gubbjävul som stog med ryggen till o blev paff när jag sprang förbi han. Hunden var på andra sidan trottoaren på gräset och när han såg mig, rusa hunden i fullfart mot mig och försökte bita men kopplet tog stopp... Hade jag gått förbi hade den hunnit bita mig. o då hade jag inte bara krävt pengar för jackan.
De ska svida för såna som inte har koll på sina hundar. Ska man behöva va rädd varje gång man är ute o springer o springer förbi en hund?
Fy fan för hundägare säger jag, mer arrogant folk får man leta efter.
Visst den är jätte snäll men jag vill helst inte ha en "herrelös hund" nosandes i arslet på min hund när vi är ute och går.
Påstår du motsatsen?
Om den är herrelös är det väl bara att ta den och göra vad man bdömer lämpligast? Ingen herre, inget vittne.
Man behöer iofs inte vara så dramatisk, ge den till snutten eller något hund-hem
Skulle du gått ist för att springa så skulle hundne förmodligen inte gjort nåt.. Det är inte allt för ovanligt att en hund kan reagera på det sättet när nån kommer springadens förbi från ingenstans..
Alla hundar har nåt som kallas för "jaktlust" och "förstarslust" olika raser har givetvis olika mycket...
Det tillsammans med tex för lite motion och/eller stimulans/aktivering kan leda till att hunden reagerar så...
Men oavsett så är det ju så klart inte din uppgift att hålla koll på andras hundar och många hundägare slarvar tyvärr med och kan vara väldigt nonchalanta...
Jag har själv hund och fattar ibland inte vad det är för fel på vissa hundägare.. Bor tex som ibland bara släpper ut sin hund och låter den gå runt ute själv..
Visst den är jätte snäll men jag vill helst inte ha en "herrelös hund" nosandes i arslet på min hund när vi är ute och går.
Hade en lös hund kommit framspringande till mina hade jag sparkat bort hunden. Spelar ingen roll hur snäll mina är eller den är. ALLA hundar går inte ihop och det finns hundar som har sjukdomar. Lika mycket som mina hundar kan vara sjuka så kan den lösa hunden vara sjuk! Blir jävligt förbannad på folk som inte har koll på sina hundar o har dom ingen pli på hunden får dom hålla dom i koppel.
Hade oxå som Tommy blivit förbannad om en hund naffsat efter mig när ja varit ute o sprungit. Mina hundar gör inte sånt, tycker det är normalt hyffs att lära sin hund att inte "jaga" människor, varken som springer eller går förbi en.![]()
Va nog den tråden som haft sjukast svar jag läst på lääänge!
Snålkewkar hela bunten. Att ifråga sätta 600 kr??? Hade jag vart tanten hade jag krävt bra mycket mer. Det kostar inte 600 kr att åka till affären fram och tillbaka för att köpa en nya jacka oavsätt vad den gamla kosta.
Absolut, jag hade gjort allt för at få kräket dödat om det hänt mig. Speciellt om ägaren hade haft tillstymmelse till attitydproblem när jag krävde ersättning endast för skadan och inte för lidandet att behöva ha ett vilt djur hängandes i mig som om det var mitt i Afrika.
Möjligen att jag hade benådat djuret när ägaren bytte attityd.
Fy fan för hundägare säger jag, mer arrogant folk får man leta efter.
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |