Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

Var står det att den kostar 117 000 kr?

Återigen läser du vad du vill och återigen ställer jag mig frågan om du bara gör dig dum eller vill trolla. :confused:

Det står klart och tydligt i texten du kopierat;

"Granted £11,699 is a lot of money – and another £1000 for the ABS version (which adds 3kg) – but this is the price we are going have to pay for the elite of motorcycling."

En brittisk pund motsvarar i runda slängar 10 riksdaler.

11699 brittiska pund = 116990 riksdaler. Avrundat till 117000kr.

"Valuta för pengarna" i Storbritannien, men kommer den vara det här hemma? Det var vad jag syftade på.
 
"Valuta för pengarna" i Storbritannien, men kommer den vara det här hemma? Det var vad jag syftade på.
Man måste ju känna till köpkraften i en valuta för att kunna avgöra om en hoj är billigare i ett land än i ett annat. För övrigt känns ju det ganska off topic i den här tråden.

Hur stark är Kawan??!! Någon? :)
 
Återigen läser du vad du vill och återigen ställer jag mig frågan om du bara gör dig dum eller vill trolla. :confused:

Det står klart och tydligt i texten du kopierat;

"Granted £11,699 is a lot of money – and another £1000 for the ABS version (which adds 3kg) – but this is the price we are going have to pay for the elite of motorcycling."

En brittisk pund motsvarar i runda slängar 10 riksdaler.

11699 brittiska pund = 116990 riksdaler. Avrundat till 117000kr.

"Valuta för pengarna" i Storbritannien, men kommer den vara det här hemma? Det var vad jag syftade på.

Tänk också på att versionen utan ABS inte får säljas till privatpersoner utan enbart till licensåkare.
 
Inte tillräckligt stark tydligen

Där ser man. Tydligen har Kawasaki insett att de måste öka effekten i varje exemplar för att inte göra fiasko. Klantigt att starta leveransen innan de var säkra på att ha ett tydligt effektövertag jämfört med BMW! Nåja, bättre än att de lät sig nöja med att vara lite svagare.

”Kawasaki Motors Corp., U.S.A. is placing a technical hold on the 2011 Ninja® ZXTM-10R sportbike. The company is proactively addressing a remedy which reflects Kawasaki's commitment to excellence and its relationships with its highly valued customers and dealer network.

The following actions are being initiated through the Kawasaki dealer network:

Unsold units will be returned to KMC warehouses. The units will be redistributed once Kawasaki is 100 percent confident they reflect company standards for this highly technical, race-bred machine.

Those who have taken delivery of a unit will be instructed to return the unit to the dealership for a full refund and will be among the first to have the option of receiving a new unit once the technical hold has been lifted.”

http://superbikeplanet.com/2010/Dec/101211kaw.htm
 
Men ise liksom, visst de har säkert jagat ut några jusar til än de andra med ÖVERTRYCK, nåt jag avskyr.

Det kommer visa sig att det inte direkt var nåt tat ojja sig om, utan nån med en modern japs av annan tillerklning komer ligga strax bakom.

Men så har det väl alltid varit inom det här.

En jävöl massa strunt som ägarna yvas över då de trots allt betalt för skiten medans andra rycker på axlarna över då litershojar i vilkte fall inte ÄR dragracinghojar så som de är bygda.

Skriv ad ni vill men det är så jag set på det, det här hanslar om kurvhojar inte om några jävla raktframsracers med max toppfart osv.

Inte sällan har det varit otrevligt at köra dem på det sättet jämfört med de större hojara för ändamålet.
 
Jösses:confused: Har det någonsin hänt i MC-historien!
Det är med hojar som med bilar ,de utvecklar för fort och låter konsumenter testa och ta smällarna, sen rättar de till problemen.

Det vore ju för dj''vligt om den inte är starkast och snabbast:va
 
Det verkar som det är bara yanksen som klagar på effekten (se nedan).
EU-spec. hojar = ostrypta, tror faktiskt ingen kommer klaga på just effekten här...

The trouble with North American ZX-10Rs
This dyno chart shows the difference between a stock, North American 2011 Kawasaki ZX-10R and one that’s had its ECU told to stop restricting throttle openings at high RPM. Both measurements include the same slip-on exhaust canister. Courtesy of Speed Tech Motorsports, this dyno chart is the best illustration we’ve yet seen of the effects caused by Kawasaki’s attempt to meet EPA noise regulations. Stock ZX10-Rs for other markets are rated at 197bhp (at the crank), while North American bikes are rated at 176bhp.

källa: http://hellforleathermagazine.com/
 

Bifogat

  • 2011-Kawasaki-ZX-10R-599x285.jpg
    2011-Kawasaki-ZX-10R-599x285.jpg
    36.9 KB · Visningar: 170
Last edited:
Det verkar som det är bara yanksen som klagar på effekten (se nedan).
EU-spec. hojar = ostrypta, tror faktiskt ingen kommer klaga på just effekten här...

The trouble with North American ZX-10Rs
This dyno chart shows the difference between a stock, North American 2011 Kawasaki ZX-10R and one that’s had its ECU told to stop restricting throttle openings at high RPM. Both measurements include the same slip-on exhaust canister. Courtesy of Speed Tech Motorsports, this dyno chart is the best illustration we’ve yet seen of the effects caused by Kawasaki’s attempt to meet EPA noise regulations. Stock ZX10-Rs for other markets are rated at 197bhp (at the crank), while North American bikes are rated at 176bhp.

källa: http://hellforleathermagazine.com/

Såg på en tidigare dyno att de (usa) räknade SAE hkr.
-------------------------------------------------------------

MCN påstår att det har att göra med avgassystemet "some butterfly valve". // Men att köpa tillbaka alla hojar för det, nä , det är något betydligt allvarligare är min åsikt, de har lagt sån energi på att utveckla SBK-hojen att de glömt den "vanliga".
 
Last edited:
Akrapovic's dynobänk har visat sig stämma riktigt bra med verkligheten o även mot de svenska bänkkörningarna som gjorts tidigare år. Här kommer den senaste infon ZX-10R 2011. OBS!! Ingen om-mapning gjord + standard luftfilter.

Measurements of the Akrapovic EVOLUTION system on the KAWASAKI ZX-10R (without muffler insert):
Power & Torque: The power increase with the Akrapovic system is substantial, and can be seen from 4000 rpm right to the top of the range. At 13300 rpm we measured 183.7 HP, with a max. power increase of 8.9 HP at 9130 rpm. The system’s effect on the torque and power curve is huge and strongest at midrange rpm. The main increase starts at around 5000 rpm and continues right into the over-rev range.
Max. rear wheel power (HP @ rpm) Std: 179.3 @ 13150 Akra EVO: 183.7 @ 13300 Max increase: +8.9 @ 9130


Uträkning följer...13% effektförlust ger: 183.7rwhp / 0.87 = 211crank-hp UTAN max ramair pressure. :tummenupp
 

Bifogat

  • 3_ka_zx_10r_evo_2011.jpg
    3_ka_zx_10r_evo_2011.jpg
    61.4 KB · Visningar: 89
  • kawasaki_zx_10r_complete_evo_.jpg
    kawasaki_zx_10r_complete_evo_.jpg
    71.9 KB · Visningar: 114
Last edited:
Akrapovic's dynobänk har visat sig stämma riktigt bra med verkligheten o även mot de svenska bänkkörningarna som gjorts tidigare år. Här kommer den senaste infon ZX-10R 2011. OBS!! Ingen om-mapning gjord + standard luftfilter.

179.3 @ 13150
179 hästkrafter är ca 5 hästar mindre än BMW. Jag tror det är därför som Kawasaki har tagit tillbaks hojarna till Japan.
 
179 hästkrafter är ca 5 hästar mindre än BMW. Jag tror det är därför som Kawasaki har tagit tillbaks hojarna till Japan.

Ja de kan ju inte släppa en "BMW-dödare" på det här sättet...:)
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2010-12-18 kl. 17.18.54.png
    Skärmavbild 2010-12-18 kl. 17.18.54.png
    112.4 KB · Visningar: 127
  • Skärmavbild 2010-12-18 kl. 17.17.46.png
    Skärmavbild 2010-12-18 kl. 17.17.46.png
    120.9 KB · Visningar: 124
MCN påstår att det har att göra med avgassystemet "some butterfly valve". // Men att köpa tillbaka alla hojar för det, nä , det är något betydligt allvarligare är min åsikt, de har lagt sån energi på att utveckla SBK-hojen att de glömt den "vanliga".

Tror du på det själv ?
 
bara slänga på en turbo så är effekt problemet löst..
 
Akademisk jävla skitsnackstråd. Precis som o hålla på o diskutera huruvida vilken dildo som spänner ut arschelet (vi är ju mest män här) mest. En riktig karl vet att använda det material han har och varför han har det.
 
Det är det som är min poäng. Det är lika få av oss här som kan mata fullgas 1an 2an 3an på en -04 zx-10r som det är bögar på detta forumet. Dvs ca 5%

EDIT: Därav blir effekten hos en -11 jävligt akademisk
 
Last edited:
Det är det som är min poäng. Det är lika få av oss här som kan mata fullgas 1an 2an 3an på en -04 zx-10r som det är bögar på detta forumet. Dvs ca 5%

EDIT: Därav blir effekten hos en -11 jävligt akademisk
Om du hade läst trådens första inlägg så hade du sett att jag skriver att det säkert räcker med 70 hästar för att köra fort längs en kurvig väg.

Och jag skriver att det här är en enögd tråd om toppeffekt.

Du slår alltså in vidöppna dörrar med din märkliga analsexkommentar.

Dessutom är du ute och cyklar med din kommentar att det är 5% av oss som kan ”mata fullgas 1an 2an 3an”.

Både BMW S 1000 RR och 2011 ZX10R har wheelie control, vilket innebär att 100% av oss kan ”mata fullgas 1an 2an 3an”.

Du har också fel i att effekten skulle vara ”jävligt akademisk”.

Den avancerade nivå som elektroniken nu har hamnat på gör att den kan anpassa och tygla de många hästkrafterna, så att varken wheelies eller sladdar får föraren att tappa kontrollen. Effekten är alltså mer intressant än någonsin tidigare. Hög toppeffekt innebär inte längre ett okörbart effektregister.

Så lämna diskussonen åt oss som verkligen är intresserade av om 2011 ZX10R är den starkaste sporthojen, och hitta utlopp för ditt anala intresse i mer relevanta forum än ett för sporthojar.
 
Last edited:
Uj så upprörd man kan bli då. Vi är alla olika, om jag träffade en öm punkt så ber jag om ursäkt.

Jag skrev just -04 för den har inte elektronik så att vem som helst skall kunna köra hojen efter att ha köpt den bara för att den har mest hk för tillfället.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top