Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

Blåsta? Vad menar du nu?

Två bänkklörningar med 2011 ZX10R:

• 170 hk original
• 188 hk (+10%) med slip on och annan mappning

Vari ligger blåsningen? :va

Hur mycket har de tagit bort vid montering av slipon, hela mekaniken för avgaskraven= rakt rör ut, luftburk, nytt filter eller flapper bort, samt monterat race ECU. Ganska kraftiga moddar kan vara gjorda. 170hkr original är ju +3-4hkr mot den gamla, i så fall inget WoW!
 
Hur mycket har de tagit bort vid montering av slipon, hela mekaniken för avgaskraven= rakt rör ut, luftburk, nytt filter eller flapper bort, samt monterat race ECU. Ganska kraftiga moddar kan vara gjorda. 170hkr original är ju +3-4hkr mot den gamla, i så fall inget WoW!
Det är väl standard att man låter motorn andas fritt?

Tänk om man gått efter "originaleffekt" på motarder, hade inte blivit så många pållar på dom flesta då.. :näsblod
 
Last edited:
Om ni verkligen vill veta hur stark 2011 ZX-10R egentligen är, ring Stiggy!!

www.fastbikes.se/index.php/nyheter/fbs-blogg/3644-fastbikesse-provkoer-2011-ars-kawasaki-zx-10r

Vi andra som redan vet vad vi vill ha och kan läsa innantill, fixar en Ninja till jul via UK.

Helmut Dähne lever han...anyhow man kan faktiskt bara bli ännu säkrare OCH snabbare runt Ringen med en supersmooth, state of the art Japanese powerhouse. Nya Ninjan kommer bli 2011 års motorcycle/SBK of the year, ska vi slå vad?
 
Last edited:
Är ju lite skillnad på borr/slag mot S1000RR iaf.

Kawan är iaf intressant, skall bli kul att testa antispinn och abs. :tummenupp
 
Uppgivna 210hk.

Säkert då med de typiska menlösa övertrycket.

Jag skulle tro att den är stark nog för vem fan som helst som inte är van vid turbomatade hojar.
 
Nej, varvräknaren fladdrar inte in real life!

Vaasaru?! "Hvar mange hestekrafter haer denne ninja-knallert??"

www.youtube.com/watch?v=FfxdWPUhUZQ&feature=related

Edit: Tocar, stämmer bra det. Vi får vänta in körningar i samma dynobänk (o test vs. BMW inom 10min av varandra o lika mkt luft i bakdäcket :tungan) på en full EU-spec Ninja om vi ska bli nåt klokare på alla dessa 50-11 olika bänkningar, ifrån det stora landet i väster.
 
Last edited:
Här en text från "ulitimate Motorcycling", från första "testet".

//So, the great engine company Kawasaki Heavy Industries wanted to beat the BMW S 1000 RR in the only place it seem it can, on the spec sheets. 200 PS Kawasaki claimed as loud as it could from the Intermot launch!!! According to Canadian tuners Redline Motorsports, Kawasaki has already been caught lying and grossly exaggerating the horsepower figures of its new 2011 Ninja ZX-10R launched at the Intermot show recently. According to the Calgary based firm the 2011 Kawasaki ZX-10R they already tested on their Dyno only produced a meagre 159.8 horsepower on the rear wheel. That was a whopping 7 horsepower less than the BMW S 1000 RR they tested at the same time that claims 193 crank horsepower. Don't get me wrong, 159.8 RWHP are impressive enough to me, but if it can be proven that Kawasaki claims 200PS on the 2011 ZX-10R and it actually produces 7 horsepower less than the year old BMW S 1000 RR that themselves again claim 7 horsepower less than the Ninjas from Japan then it's extremely misleading information. We all know that horsepower sell a lot more //
2Bros.jpg


Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.
 
Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.

Tror nog jag också. Amerikanarna och Kanadensarna verkar ju ha fått moppeversioner av ZX:en. Jag kommer ju förfasen att ha nästan 159hk på bakhjulet med min gammel knarr efter vinterns uppgraderingar. :näsblod
 
Här en text från "ulitimate Motorcycling", från första "testet".

//So, the great engine company Kawasaki Heavy Industries wanted to beat the BMW S 1000 RR in the only place it seem it can, on the spec sheets. 200 PS Kawasaki claimed as loud as it could from the Intermot launch!!! According to Canadian tuners Redline Motorsports, Kawasaki has already been caught lying and grossly exaggerating the horsepower figures of its new 2011 Ninja ZX-10R launched at the Intermot show recently. According to the Calgary based firm the 2011 Kawasaki ZX-10R they already tested on their Dyno only produced a meagre 159.8 horsepower on the rear wheel. That was a whopping 7 horsepower less than the BMW S 1000 RR they tested at the same time that claims 193 crank horsepower. Don't get me wrong, 159.8 RWHP are impressive enough to me, but if it can be proven that Kawasaki claims 200PS on the 2011 ZX-10R and it actually produces 7 horsepower less than the year old BMW S 1000 RR that themselves again claim 7 horsepower less than the Ninjas from Japan then it's extremely misleading information. We all know that horsepower sell a lot more //
View attachment 323347


Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.

Men vafan, har dom fipplat i paint med grafen eller???
 
Turbogubbarna på forumet skrattar nog gott åt en denna tråden. Även de som tycker det är kuligast när det svänger.

Men visst är det viktigt för känslan på ngt psykologiskt sätt, och icke att förglömma vid korvkiosken!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top