Träningstråden

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag var in på Cykelogen idag, de har precis fått in ett gäng olika trainers. Dra dit och kolla! Jag ska förresten provköra en Trek Fuel EX 6 efter jobbet...

Nice.
20mil är långt för att bara åka dit och kika vettu ;). Internetbutiker är lämpligt när man bor mitt ute i ingenstans... Jag ska fundera ett tag till på om jag ska investera i en sådan trainer eller om jag ska jävlas på med min tråkiga en säsong till.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nice.
20mil är långt för att bara åka dit och kika vettu ;). Internetbutiker är lämpligt när man bor mitt ute i ingenstans... Jag ska fundera ett tag till på om jag ska investera i en sådan trainer eller om jag ska jävlas på med min tråkiga en säsong till.

En TV med Dexter säsong 5 på framför dig så går det fint!

Ärligt talat, en trainer är nog fan tråkig hur high-tech den än är. Jag sålde min, blev så less på att cykla så statiskt. Bättre att åka skidor.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
En TV med Dexter säsong 5 på framför dig så går det fint!

Ärligt talat, en trainer är nog fan tråkig hur high-tech den än är. Jag sålde min, blev så less på att cykla så statiskt. Bättre att åka skidor.

Det jag hatar mest med trainer är att man inte kan stå upp och bryta som man gör när man är ute och cyklar upp för en brant backe...
Ja, det får väl bli min gamla trainer och ett par bra actionfilmer istället, funkade ju i vintras så det lär funka i vinter också. :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Snart bara en vecka kvar till min första match i thaiboxning :yoparty
för några månader sedan låg man på 75 kg, numera 69, så istället för viktklassen -71 så får det bli -67. går hellre ner två kilo än lägger på mig två just nu.

(har gått ner sakta och säkert utan att anstränga mig, en grym livsstil helt enkelt, Im awesome haha)

Samt att man blivit instruktör på klubben för fortsättningsgruppen, känns riktigt riktigt roligt då man själv började i nybörjargruppen i januari :yoparty jag och polaren har stigit och utvecklats rejält, så jävla gött!

sådär, nu har jag skrytit klart :tungan :tummenupp
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Snart bara en vecka kvar till min första match i thaiboxning :yoparty
för några månader sedan låg man på 75 kg, numera 69, så istället för viktklassen -71 så får det bli -67. går hellre ner två kilo än lägger på mig två just nu.

(har gått ner sakta och säkert utan att anstränga mig, en grym livsstil helt enkelt, Im awesome haha)

Samt att man blivit instruktör på klubben för fortsättningsgruppen, känns riktigt riktigt roligt då man själv började i nybörjargruppen i januari :yoparty jag och polaren har stigit och utvecklats rejält, så jävla gött!

sådär, nu har jag skrytit klart :tungan :tummenupp

Bra jobbat! :tummenupp :yoparty
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Varför finns det inge kampsport här i närheten :(. Hade varit ultimat för mig som behöver öka smidighet och allmän kondition :( så jäkla osmidig som jag är...
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Flytta till en stad/by som har utbudet? ;) Finns mängder med sporter som kräver smidighet + kondition. Simning, klättring, fäktning, ridning, boxning mfl :)

Cykling är min grej... ridning finns ju här, men inget av de andra tror jag det finns någon klubb för. Boxning hade varit kul dock.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fick precis reda på att det inte blir någon match för min (eller polarens) del :mad

Halmstad Muay Thai har dragit ner antalet matcher från 30 till 20, och därmed fick bara två av oss sju fighters från Fight Camp Warberg en match :gråta:finger:6surkart

SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!

Jag som tagit mig ner till 68,1 kg just nu, och fixa 1,1 kg till tills på söndag är ju inga problem... och idag fixat mina sex sista matlådor med kycklingsallad :)zpy) :huvet

CYKLA OCH VÄLT! får jag inte fightas i ringen på söndag ska någon dö! :tungan
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Fick precis reda på att det inte blir någon match för min (eller polarens) del :mad

Halmstad Muay Thai har dragit ner antalet matcher från 30 till 20, och därmed fick bara två av oss sju fighters från Fight Camp Warberg en match :gråta:finger:6surkart

SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!

Jag som tagit mig ner till 68,1 kg just nu, och fixa 1,1 kg till tills på söndag är ju inga problem... och idag fixat mina sex sista matlådor med kycklingsallad :)zpy) :huvet

CYKLA OCH VÄLT! får jag inte fightas i ringen på söndag ska någon dö! :tungan

:såjaponken:krama
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag tänkte snart gå på ett kaloriunderskott och kommer träna samtidigt, jag kommer ligger på under 2.000kcal/dag har jag tänkt, är det då vettigt att peta i sig en gainer eller något för att få sig lite kolhydrater och så? Det kommer nog annars bli rätt lite kolhydrater för min del men skulle vilja fylla på musklerna lite efter ett träningspass med en gainer, eller om ni har något tips på annat som jag kan fylla på energi med.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Efter en segdragen förkylningsperiod har jag äntligen börjat träna lite försiktigt. Körde ben, bröst och biceps igår och det kändes bra.

Ser fram emot att ge 100 % snart!
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag tänkte snart gå på ett kaloriunderskott och kommer träna samtidigt, jag kommer ligger på under 2.000kcal/dag har jag tänkt, är det då vettigt att peta i sig en gainer eller något för att få sig lite kolhydrater och så? Det kommer nog annars bli rätt lite kolhydrater för min del men skulle vilja fylla på musklerna lite efter ett träningspass med en gainer, eller om ni har något tips på annat som jag kan fylla på energi med.

Mat är godare och billigare. Du nämnde ju chips förut? Eller var det pizza? ;)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Mat är godare och billigare. Du nämnde ju chips förut? Eller var det pizza? ;)

Åt lite tårta som återhämtning efter gårdagens pass :p
Körde så hårt så jag knappt fick upp skeden till munnen sedan, bara skakade...
Köra på chips som återhämtning då kanske, perfekt avvägt mellan kolhydrater och fett :D
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Åt lite tårta som återhämtning efter gårdagens pass :p
Körde så hårt så jag knappt fick upp skeden till munnen sedan, bara skakade...
Köra på chips som återhämtning då kanske, perfekt avvägt mellan kolhydrater och fett :D

Tycker absolut du kan använda gainer efter pass även under deff för att minimera muskelförlusten :) och även fast jag misstänker att du skämtade så måste jag säga, inget fett direkt efter pass :tungan


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tycker absolut du kan använda gainer efter pass även under deff för att minimera muskelförlusten :) och även fast jag misstänker att du skämtade så måste jag säga, inget fett direkt efter pass :tungan


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, får kika efter något lämpligt då att ta före och efter träning sedan, komma igång lite bättre först så jag har någon användning av detta.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Russin direkt efter gymmet funkar kanon, smidigt att ha med också..

nu tar jag detta rakt ur minnet så kan vara lite luddigt, men att använda russing (eller annan frukt) som kolhydratkälla efter träning är inte optimalt eftersom de till största del består av fruktos som endast kan lagras i levern vilket gör att allt överflöde lagras på ett annat sätt som vi alla känner till.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top