Pucken
Arbete ger frihet !
- Gick med
- 7 Feb 2006
- Hoj
- Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Så nu sitter det nya (beg) skivor på hojen och vibrationerna försvann.
Passade även på att slänga på ett par renthal road race medium-grepp, rekommenderas!
MEN, varför går min hoj upp till 100+ i temp så fort jag kör sakta, kör jag 80+ så ligger den stabilt på 76 grader.
Hur beter sig era hojar? (Mille 00:a)
Min 02a blir varmare när jag tvingas till kökörning och till slut går fläkten igång jag kommer dock inte ihåg exakt hur varm den blir.
Frågan är om min givare är paj eller om det är något annat fel.
Tempen kan gå från 76->110 på 20 sekunder.
När jag parkerar hemma t.ex. så är den alltid 100+ men kylarslangarna går att ta på, självklart varma, men vettefan om det är över 100 grader.
http://www.blocket.se/malmo/Aprilia_RSV1000R__endast_1_agare__620_mil_29239273.htm?ca=20&w=3
ett klipp på blocket för den som är sugen på en Mille
Hej!
Letar efter en reservdel. Vet inte exakt vad den kallas. Men det är någon sorts packning som styr trycker i kopplingen. Den som är vid kopplingshandtaget och inte den som är vid lamellerna vid motorn.
Behöver endast den delen snarast, inte hela paketet.
Vill ha min hoj körklar då jag har uppkörning denna veckan.
Nån som vet något företag som kan ha reservdelar till min Aprilia SL 1000 Falco - 02?
Hör isåfall va er snarast.
Tack. Skicka Pm.
trycket*
Hej!
Letar efter en reservdel. Vet inte exakt vad den kallas. Men det är någon sorts packning som styr trycker i kopplingen. Den som är vid kopplingshandtaget och inte den som är vid lamellerna vid motorn.
Behöver endast den delen snarast, inte hela paketet.
Vill ha min hoj körklar då jag har uppkörning denna veckan.
Nån som vet något företag som kan ha reservdelar till min Aprilia SL 1000 Falco - 02?
Hör isåfall va er snarast.
Tack. Skicka Pm.
trycket*
Jag har från min Tuono... tyvärr funkar den inte hellerÄr det någon gammal apriliaåkare som har en speed sensor till en falco liggande?
Tror även att millens sensor ska passa.
Min har tyvärr börjat balla ur, enligt den körde jag 450km/h i förrgår.![]()
Jag har från min Tuono... tyvärr funkar den inte heller
De här är dock justa:
http://global.ebay.com/03_Aprilia_Falco_Speed_Sensor/320577340843/item
http://global.ebay.com/RSV_R_1000_APRILIA_TACHO_SENSOR_TACHOSENSOR_COCKPIT_04-/400127679002/item
![]()
Instrumenten spelar inte så stor roll, sensorn sitter med en kontakt under sadeln. Kolla att infästningen är lika och kontakten ser bekant ut bara. Det är iaf samma sensor på alla Mille/Tuono årsmod 01-09.Ja jag har kikat lite på dessa.
Däremot är jag inte alls helt säker på vilka modeller om är kompatibla med falcon. RS250 borde ju passa tycker jag. Dashboarden är ju likadan, vilken den är på de flesta äldre aprilia.
Instrumenten spelar inte så stor roll, sensorn sitter med en kontakt under sadeln. Kolla att infästningen är lika och kontakten ser bekant ut bara. Det är iaf samma sensor på alla Mille/Tuono årsmod 01-09.
till vilket kopplingskit är det man ska byta, när orginalkopplingen gett upp på en mille -99?
Någon som ligger på en termostat till en Mille-00?
Jag skulle behöva en under dagen idag (framförhållning)
Har du en och bor i/runt stockholm så skicka ett PM direkt.
Tack!![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |