Triumph Street Triple-tråden

Str3 R

Guest
Hmm, låter som jag får sätta på tankskydd på min kommande, man vill ju så klart ha den fortsatt matt i så fall för annars kan man lika gärna köpa en med blank lack.
 

Desmoholic

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2010
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Läser man runt lite på nätet ser man allt från att det är OK att vaxa till att man absolut inte får vaxa.
En del verkar använda medel för behandling av plast eller tom möbler...

Min gissning är nog också att det går att vaxa men kanske inte polera...
Skulle vara intressant om någon av Er testat med tex Sonax vax eller liknande som är någorlunda lättapplicerat.
 

Desmoholic

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2010
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
alltså, vaxar man inte för att få upp lyster?

annars kan man tydligen klarlacka den matta lacken, ger lite ball effekt:
http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=43331

Jo, absolut, men också för att skydda lacken och göra den enklare att tvätta.
Dessutom kan ju även en matt yta ha en viss "lyster" utan att vara blank. Det är väl nå´t sånt jag är ute efter.
(Eller så är det bara att man är van att putsa och det känns konstigt att låta bli!)
 

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
Trelleborg
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Styrändspegel

Testar igen och hör om någon har några tips på nån snygg styrändspegel som passar streetens utseende. Eller några slimmade "vanliga" speglar...
Ha en skön kväll!
 

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Säljes!

Tjenare alla där ute, har lite tillbehör som jag hade tänkt göra mig av med från min Street triple.

Triumphs egna Effektljuddämpare, Ser exakt likadana ut som Orginal fast låter betydligt mer och bättre. Har suttit på ca 800 mil men är i perfekt skick och ser helt nya ut. Enligt Mcweb.se så ligger nypris på 3830:-. Jag hade kunnat tänka mig gå loss på runt 2200:- vid snabb affär. Perfekt för dig som kör bana med din street triple och inte kan använda helsystem pga för högt dB. *SÅLD*

Sen har jag ett Gel-seat som jag fick med när jag köpte hojen, Själv har jag aldrig använt det och tidigare ägaren hade den endast på ett fåtal gånger då hans böna åkte med där bak. Nypris ca 1900:- enligt MCweb.se. Jag hade kunnat tänka mig runt 1000:- då den knappt är använt och ser mycket fin ut.


Raisers, för 28 mm diameter, Silvriga. 400:-

Pma vid intresse:)
Mvh
 
Last edited:

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)


Nu har jag ett par frågor, bar-end speglar, vart inhandlar man det på bästa sätt? Fråga nr 2; Jag tänkte dra en liten längre tur med hojen nu på semestern och då är packningen ett problem... Har kikat lite på triumph:s tankväskor, någon med erfarenhet av dem?
 

Str3 R

Guest
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)

Aah, du skådade ljuset. :)
Grattis till förvärvet, hoppas du får många roliga och härliga mil på hojen. :tummenupp
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)


Nu har jag ett par frågor, bar-end speglar, vart inhandlar man det på bästa sätt? Fråga nr 2; Jag tänkte dra en liten längre tur med hojen nu på semestern och då är packningen ett problem... Har kikat lite på triumph:s tankväskor, någon med erfarenhet av dem?

Jag har en 10-15L har jag för mig att det är iaf... Och den är kanon! Sitter kanon bra. Går att expandera med hjälp av dragkedjor och ett bra regn överdrag är med åxå.... Går att använda tankväskan som "ryggsäck" när man har parkerat :p
 

åzkar

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple, 2009
Snabb fråga.. vad är rekommenderat lufttryck (fram & bak) enligt manualen till street triple?
Vilket lufttryck (fram & bak) använder ni er av när ni skjutsar folk?
 

Pudding

...en man med stora drömmar!
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Västkusten
Hoj
En liten naken 3:a
Nu har jag en fråga till er gubbar & gummor. När jag gasar på ibland låter det som ett litet metalliskt rassel. Det låter inte speciellt högt och det låter som om det kommer från främre delen av hojen. Den har bara rullat strax över 100 mil och uppkommer just när jag gasar. Hörs mest när jag lutar hojen åt vänster sida. Är det jag som e nojjig? :confused:

Sedan låter det som om bromsarna ibland ligger på (typ skev bromsskiva) men det är ju lite märkligt just med tanke på det låga miltalet.

I övrigt en fantastiskt rolig bike :Bugar
 

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
HBG
Hoj
SuperDuke -09
Nu har jag en fråga till er gubbar & gummor. När jag gasar på ibland låter det som ett litet metalliskt rassel. Det låter inte speciellt högt och det låter som om det kommer från främre delen av hojen. Den har bara rullat strax över 100 mil och uppkommer just när jag gasar. Hörs mest när jag lutar hojen åt vänster sida. Är det jag som e nojjig? :confused:

Sedan låter det som om bromsarna ibland ligger på (typ skev bromsskiva) men det är ju lite märkligt just med tanke på det låga miltalet.

I övrigt en fantastiskt rolig bike :Bugar

Jag märkte samma sak med min hoj förra veckan, efter att ajg hade satt på mitt helsystem. Dock så var det nog mest för att man försökte höra efter ifall det var något som lät fel osv, och eftersom jag inte riktigt hade tagit mig tid till att lyssna ordentligt innan så klart blev man nojjig.. Dock så kom min polare över med hans Street Triple (bådas har gått runt 1000 mil) och hans lät exakt likadant. Nu vet jag inte varför det låter som det gör, men kanske det är något som blir så efter inkörningen? Hur som helst så lät hans betydligt mer än min, men det är nog bara som det ska vara.. Annars hade MC-handlaren som han köpte hojjen av åtgärdat det skulle jag tro innan försäljning.
 

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Ort
by
Hoj
1989
speed vs street

Kanske en dum fråga, som kanske ställts tidigare. Men vad är skillnaden på en speed & en street triple?


Passar även på att kolla, finns "de" i både 955 och 1050cc utförande eller är det frågan om årsmodell?
/G
 

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Torshälla
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Kanske en dum fråga, som kanske ställts tidigare. Men vad är skillnaden på en speed & en street triple?


Passar även på att kolla, finns "de" i både 955 och 1050cc utförande eller är det frågan om årsmodell?
/G

Street Triple kom 2008 (tror jag) motorn är en 675 cc radtrea, finns även i R version, dock samma motor.

Speed Triple är storebror och har funnits i olika versioner sedan 90-talet, 855cc , 955cc (från -97 tror jag) och sedan den nuvarande motorn 1050cc från 2005, alla är radtreor.

Tror det står ganska mycket på Wikipedia om modellerna, kolla där.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top