Triumph Street Triple-tråden

Hmm, låter som jag får sätta på tankskydd på min kommande, man vill ju så klart ha den fortsatt matt i så fall för annars kan man lika gärna köpa en med blank lack.
 
Läser man runt lite på nätet ser man allt från att det är OK att vaxa till att man absolut inte får vaxa.
En del verkar använda medel för behandling av plast eller tom möbler...

Min gissning är nog också att det går att vaxa men kanske inte polera...
Skulle vara intressant om någon av Er testat med tex Sonax vax eller liknande som är någorlunda lättapplicerat.
 
alltså, vaxar man inte för att få upp lyster?

annars kan man tydligen klarlacka den matta lacken, ger lite ball effekt:
http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=43331

Jo, absolut, men också för att skydda lacken och göra den enklare att tvätta.
Dessutom kan ju även en matt yta ha en viss "lyster" utan att vara blank. Det är väl nå´t sånt jag är ute efter.
(Eller så är det bara att man är van att putsa och det känns konstigt att låta bli!)
 
Styrändspegel

Testar igen och hör om någon har några tips på nån snygg styrändspegel som passar streetens utseende. Eller några slimmade "vanliga" speglar...
Ha en skön kväll!
 
Säljes!

Tjenare alla där ute, har lite tillbehör som jag hade tänkt göra mig av med från min Street triple.

Triumphs egna Effektljuddämpare, Ser exakt likadana ut som Orginal fast låter betydligt mer och bättre. Har suttit på ca 800 mil men är i perfekt skick och ser helt nya ut. Enligt Mcweb.se så ligger nypris på 3830:-. Jag hade kunnat tänka mig gå loss på runt 2200:- vid snabb affär. Perfekt för dig som kör bana med din street triple och inte kan använda helsystem pga för högt dB. *SÅLD*

Sen har jag ett Gel-seat som jag fick med när jag köpte hojen, Själv har jag aldrig använt det och tidigare ägaren hade den endast på ett fåtal gånger då hans böna åkte med där bak. Nypris ca 1900:- enligt MCweb.se. Jag hade kunnat tänka mig runt 1000:- då den knappt är använt och ser mycket fin ut.


Raisers, för 28 mm diameter, Silvriga. 400:-

Pma vid intresse:)
Mvh
 
Last edited:
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)


Nu har jag ett par frågor, bar-end speglar, vart inhandlar man det på bästa sätt? Fråga nr 2; Jag tänkte dra en liten längre tur med hojen nu på semestern och då är packningen ett problem... Har kikat lite på triumph:s tankväskor, någon med erfarenhet av dem?
 
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)

Aah, du skådade ljuset. :)
Grattis till förvärvet, hoppas du får många roliga och härliga mil på hojen. :tummenupp
 
Hej alla glada! Nu efter ungefär 100 mil på ett par dagar så har man landat lite grann :D Jag förstår till fullo vad alla pratade om; "ta med kreditkortet" hahaha! Det blev en begagnad street triple -08 :)


Nu har jag ett par frågor, bar-end speglar, vart inhandlar man det på bästa sätt? Fråga nr 2; Jag tänkte dra en liten längre tur med hojen nu på semestern och då är packningen ett problem... Har kikat lite på triumph:s tankväskor, någon med erfarenhet av dem?

Jag har en 10-15L har jag för mig att det är iaf... Och den är kanon! Sitter kanon bra. Går att expandera med hjälp av dragkedjor och ett bra regn överdrag är med åxå.... Går att använda tankväskan som "ryggsäck" när man har parkerat :P
 
Snabb fråga.. vad är rekommenderat lufttryck (fram & bak) enligt manualen till street triple?
Vilket lufttryck (fram & bak) använder ni er av när ni skjutsar folk?
 
Nu har jag en fråga till er gubbar & gummor. När jag gasar på ibland låter det som ett litet metalliskt rassel. Det låter inte speciellt högt och det låter som om det kommer från främre delen av hojen. Den har bara rullat strax över 100 mil och uppkommer just när jag gasar. Hörs mest när jag lutar hojen åt vänster sida. Är det jag som e nojjig? :confused:

Sedan låter det som om bromsarna ibland ligger på (typ skev bromsskiva) men det är ju lite märkligt just med tanke på det låga miltalet.

I övrigt en fantastiskt rolig bike :Bugar
 
Nu har jag en fråga till er gubbar & gummor. När jag gasar på ibland låter det som ett litet metalliskt rassel. Det låter inte speciellt högt och det låter som om det kommer från främre delen av hojen. Den har bara rullat strax över 100 mil och uppkommer just när jag gasar. Hörs mest när jag lutar hojen åt vänster sida. Är det jag som e nojjig? :confused:

Sedan låter det som om bromsarna ibland ligger på (typ skev bromsskiva) men det är ju lite märkligt just med tanke på det låga miltalet.

I övrigt en fantastiskt rolig bike :Bugar

Jag märkte samma sak med min hoj förra veckan, efter att ajg hade satt på mitt helsystem. Dock så var det nog mest för att man försökte höra efter ifall det var något som lät fel osv, och eftersom jag inte riktigt hade tagit mig tid till att lyssna ordentligt innan så klart blev man nojjig.. Dock så kom min polare över med hans Street Triple (bådas har gått runt 1000 mil) och hans lät exakt likadant. Nu vet jag inte varför det låter som det gör, men kanske det är något som blir så efter inkörningen? Hur som helst så lät hans betydligt mer än min, men det är nog bara som det ska vara.. Annars hade MC-handlaren som han köpte hojjen av åtgärdat det skulle jag tro innan försäljning.
 
speed vs street

Kanske en dum fråga, som kanske ställts tidigare. Men vad är skillnaden på en speed & en street triple?


Passar även på att kolla, finns "de" i både 955 och 1050cc utförande eller är det frågan om årsmodell?
/G
 
Kanske en dum fråga, som kanske ställts tidigare. Men vad är skillnaden på en speed & en street triple?


Passar även på att kolla, finns "de" i både 955 och 1050cc utförande eller är det frågan om årsmodell?
/G

Street Triple kom 2008 (tror jag) motorn är en 675 cc radtrea, finns även i R version, dock samma motor.

Speed Triple är storebror och har funnits i olika versioner sedan 90-talet, 855cc , 955cc (från -97 tror jag) och sedan den nuvarande motorn 1050cc från 2005, alla är radtreor.

Tror det står ganska mycket på Wikipedia om modellerna, kolla där.
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top