Jag är åxå imot detta, kommer ihåg min första hoj, Yamaha R6, jag var 23 då,en av bästa åren..sporthojar är starka, men är man dum, så kan man dö av en 45 moppe..
Sportbikes don´t kill people, Idiots just dont think..
sen hoppas jag att detta kommer igenom, äfter som jag är rätt trött på att dom skal bestämma vad man får och inte må göra..
Fakta
I den diskrimineringslag som trädde i kraft den 1 januari 2009 finns skydd mot åldersdiskriminering inom följande områden:
arbetslivet,
utbildningsverksamhet,
arbetsmarknadspolitisk verksamhet och arbetsförmedling utan offentligt uppdrag,
start eller bedrivande av näringsverksamhet,
yrkesbehörighet samt
medlemskap i vissa organisationer.
I dag saknas därmed förbud mot åldersdiskriminering på en rad områden där förbud mot diskriminering på andra grunder, exempelvis sexuell läggning eller etnisk tillhörighet, råder. Utredaren ska bland annat föreslå hur ett skydd mot diskriminering på grund av ålder ska införas på övriga samhällsområden som omfattas av diskrimineringslagen, förutom värnplikt och civilplikt. Det gäller följande områden:
varor, tjänster och bostäder,
allmän sammankomst och offentlig tillställning,
hälso- och sjukvården,
socialtjänsten,
socialförsäkringen,
arbetslöshetsförsäkringen,
studiestöd samt
offentlig anställning.
Syftet är att säkerställa att samma nivå av skydd mot diskriminering ska gälla oavsett diskrimineringsgrund.
Utredare blir chefsrådman Petra Lundh och hon ska redovisa uppdraget senast den 27 augusti 2010.