Diskutera Digital Fotografering här

  • Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Undrar om det finns nåt inlägg i denna tråd som har blivit raderad av moderator..hehe
Sällan vi bråkar , eftersom vi alla vet att NIKON är bäst :p
 
Haha,,joru . Har man fabriksstöd så måste man ju göra lite PR.
 
Last edited:
Lugnt, jag kallar tillbaka mobben :krama

Ja, dels där, å sen kollade jag på en sida på nätet där man ser bilder tagna med gluggarna och man kan jämföra olika gluggar :tummenupp Dom hade dessutom ett test mellan just min glugg, Canon 100 och Tamron 90. Tyvärr minns jag inte adressen och kommer inte till jobbet på en vecka, där jag har länken, men det finns länkat till den sidan i den här tråden om jag inte missminner mig :) Eller så va de på Fotosidan jag hittade den kanske... :va Hursom, grym sida iaf :fakta

Den här?

http://www.the-digital-picture.com/...&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=377
 
  • Gilla
Reaktioner: R2
Någon som vet vars man kan få tag på kalibrerings streck för att skriva ut?
Min 7D bakfokuserar en aning med en del objektiv så jag tänkte ratta in dem=)
 
Nu är det snarare datorn som är seg med dessa stora jpeg bilder. Mmmm vill ha en mac. Dock är det ett jäkla pussel med inställningar, vilka punkter kör ni med mitten eller 5 punkter?
Vad har du för skrot som inte klarar jpeggarna direkt från 7D utan att slöa? :va

Psd-filen för den här bilden låg på strax över 500mb. Då är det nio stycken jpeg som kommer direkt från min 7D, sedan är de lagda på varandra och åkaren har maskats fram (efter det är såklart bilden konverterad till jpeg, storleksminskad och beskuren innan jag laddade upp den). Den hanterade jag på en 2,66ghz P4 med 2gb minne utan större problem. Jag har även kört filer på ett par hundra mb i Photoshop på min netbook (1,6ghz Atom prolle och 1gb minne).

bildserie.jpg


Jo, finns hur många inställningar som helst. Vilken fokusmetod jag kör beror på situationen.


Btw vad har ni för inställning ang ljuskorrigering.
Avstängd mestadels.


Någon som vet vars man kan få tag på kalibrerings streck för att skriva ut?
Ja, det finns en länk någonstans i den här tråden. :tungan
 
Tackar!
Smutt den jag letade efter hittade nåe liknande med hjälp av google men denna var lite bättre.

Jo ar wellkam! :)

Testat en del med AF microjustering men kan inte påstå att jag blivit nöjd.
Det som funkar på ett avstånd verkar fel på ett annat avstånd osv.

Tänk på att ha 45 grader och att inte vara för nära närgränsen iaf.
Berätta gärna om dina framsteg. :)
 
Inte jag, men bästa polaren har en.
Så fort jag har råd ska jag nog ha en dock.
Verkar och känns så jävla bra.
Just ja dig jag pratade med förut=)

Jo ar wellkam! :)

Testat en del med AF microjustering men kan inte påstå att jag blivit nöjd.
Det som funkar på ett avstånd verkar fel på ett annat avstånd osv.

Tänk på att ha 45 grader och att inte vara för nära närgränsen iaf.
Berätta gärna om dina framsteg. :)

So far 50mm1.8 framfokus till bra fokus ett gammal kitt 18-55 tok bakfokus precis som jag antog.
Nua har jag inte den gluggen jag verkligen vill kolla här=(
Ja förutom 50mm då.
Men smutt o snabbt ta reda på vilket håll det bär åt iaf.
 
Last edited:
Läst igenom i slutet utav denna lilla tråd eller något=)
Hur många sitter med en 7D hemma i huset?


Jupp jag sitter på en 7D dock har jag inte kollat ordentligt om den fokuserar galet, än så länge funkar det. Provad filma lite på lillsyrrans student, herre jäklar vad det ser bra ut i lilla skärmen så ska prova köra den på tv någon dag i full HD. :)
 
Ni som har 7D, använder ni blixtstyrningen`? Jag använder inte den i dagsläget men det diskuteras flitigt om mååååååånga hus som har problem med den. Ska kolla närmare efter sommaren på detta.
 
Ni som har 7D, använder ni blixtstyrningen`? Jag använder inte den i dagsläget men det diskuteras flitigt om mååååååånga hus som har problem med den. Ska kolla närmare efter sommaren på detta.
Du såg väl bilderna som jag la in tidigare? De är tagna med blixtstyrningen som fick styra en Speedlite 430EX med paraply. Funkar så bra så att jag nästan är förvånad.

Nu har jag iofs bara testat den inomhus utan så många andra ljuskällor som kan störa, det är ju annars en akilleshäl för IR-system.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top