BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

Den verkar helt extrem den hojjen. Grym som fan.
185 bakhjulhästar, vad har jag i min retta? Max 140:huvet
Ja, att BMW va bra på att hårdtrimma sugmotorer var väl inget nytt? Men sen vad man ska ha det till, i gathojar, det är ju en annan fråga... Men den kan nog helt klart ge japsmaffian en örfil på bana! Italienare i all ära, men där har ju driftsäkerheten sviktat lite, för att inte tala om reservdelar mm.

Jag tror att BMW r 1200s kostar från 13k hel/hel, jag skulle tro att 1000rr blir lite dyrare.

eller heter den K1200S? hmm

K1300s/K1200s är dyrast idag 11880 lök mest hel/hel. För mig 35+ i sthlm skulle en K1300s kosta 9900 hel/hel. Kolla på BMWs försäkringspremier

S1000RR kommer troligen (iaf enligt de jag hört med på IF som spekulerat i det) kosta som en fireblade, dvs mer än K1300s + en rätt saftig vagnskadesjälvrisk (25 lök).

Man ser ju redan nu vilka japskraschåkare den här modellen attraherar så premien kommer dra iväg. :D

Last edited:
Dessutom den enda i klassen med ett utseende på avgaset som är riktigt snyggt redan original. Gött ljud också.

(För de som kör på gatan och inte i onödan vill tråka sin omgivning, skapa goodwill mao...).

Har just knäckt 200 mil, snittfart 137.5 km/h, men i en BMW bil.
Fan, BMW gör bra grejjer. Aldrig i livet att jag kommer köra nåt annat. Varken bil eller MC.

Dessutom den enda i klassen med ett utseende på avgaset som är riktigt snyggt redan original. Gött ljud också.

(För de som kör på gatan och inte i onödan vill tråka sin omgivning, skapa goodwill mao...).

Tyckte den lät något ovanligt högt för originalavgas asså :yoparty

Bmw s1000rr

Hej alla,har precis varit i Katalonien(Barcelona)och provkört nya S1000RR
och kan bara säga som ett känt vitvaruföretag sa:´´Plötsligt känns allt annat
puckat´´.
Förklaring:hojen har ett antal säkerhetssystem integrerade i varandra som:
Sport ABS(avstängningsbar),Antispinn,slirkoppling.
Där är fyra modeläge vad gäller effekt:Rain,Sport,Race,Slicks(som Suzuki men
mycket mer avancerat).
Stötdämpningen kan ställas på 10 olika punker i 10 olika läge med hjälp av,
lyssna nu:tändningsnycklen(alltså,inga krångliga verktyg).
Hojen kan fås med quikshift(ger håriga fullgasväxlingar med formel 1 ljud)
Formel 1 förresten ventilmekanismen kommer från BMW F bilar därav maxvarv
ca.14500.
0-100 på 2,9sek.toppfart +300(mätaren går till 299)200 ärliga hästar med
övertryck,torrvikt 183 pannor.
Dreglar ni,jag gör.Har en ZX-10 2009 men det blir nog en BMW.

BMW är mest kompakt av alla supersportare men ändå anatomiskt rätt för mig (189cm)samt för min kompis (169cm).Hojen är för övrigt sänkbar på ett lätt vis med 25mm(fram&bak).

Plötsligt känns allt annat omodernt.

Ställ gärna frågor.

Jo, bilar det kan dom göra men hojar! Kvaliteten på bilarna är tio gånger bättre än hojarna, tyvärr är det så.:)

15 hästar mer än riskokarmaffian verkar lite för bra, ska bli kul att se vad den ger vid mätningarna i pressen. Jag gissar på att det inte alls skiljer så mycket mot resten av japsarna.

har fått nys om att en viss svensk em förare fått erbjudande om att köra för ett bmw team nästa år, blir kul att följa.

Bmw s1000rr

Alltså,skillnaden i effekt är omöjlig att avgöra(där finns så det räcker i båda)
men däremot är det skillnad i leveransen.BMW är så mycket mjukare och därmed förmodligen snabbare på bana(kanske inte om du heter Papunen,men för normalföraren).
Vad det handlar om är att du känner dig tryggare,du vågar ge mer gas utan highsider vid utgång,du vågar bromsa senare(nycklen till snabba varv).
Totalkänslan är bättre.För övrigt är annars min nuvarande hoj snabb nog för de flesta att skita på sig.
Vad det gäller kvalitén så kommer nog BMW att bevaka detta som hökar.
Alla de över 100 hojarna som används nu skall skrotas för djupgående analys.
Det ryktas förresten att en Bandag skall ingå vid köp.:banana

måste man nu tänka om ang BMW,s gubbstämpel:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...