BMW S1000RR: 185 bakhjulshästar original!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag vet, man ska inte lita på allt man läser, men nu har jag sett totalt 3 olika bänkningar av BMW S1000RR och måste säga att jag är minst sagt imponerad av den kraft som BMW lyckas ta ur från 1000-kubiks motorn vid drygt 13.000 varv :)

Akrapovic mätte sitt exemplar till drygt 185 Hk på bakhjulet original och 188 med sitt slip-on (även jag inte riktigt får ihop hur det blir en effektökning på endast 1.6 Hk :va).

Arrow mätte drygt 188 Hk original och lite till med sitt slip-on.

Ett av de testexemplar som rullat i USA under sommaren mättes till 179 Hk.
(De bänkade en Suzuki K9 samtidigt och den hade 162 Hk).

Blir till att hålla i styret ordentligt till våren :yoparty

1_bmw_s1000_rr_so_short_2010.jpg


Mer info:
http://www.sandstream.se/default.asp?id=311
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/bmw/model/s1000rr-2010/slip-on-1f8573ef88/
 
vilken färg köpte du?
Jag tog den gröna.
Inte för att den är snyggast, snarare tvärtom, utan istället för att jag ville ha den silverfärgade svingen och inte hade lust att betala 5.100:- extra för den vit/blå/röda modellen då jag ändå ska ta av kåporna direkt och montera kraschkåpor.

De två kvarvarande färgalternativen har en grå/brun/svart sving, inte snyggt.
 
Jag tog den gröna.
Inte för att den är snyggast, snarare tvärtom, utan istället för att jag ville ha den silverfärgade svingen och inte hade lust att betala 5.100:- extra för den vit/blå/röda modellen då jag ändå ska ta av kåporna direkt och montera kraschkåpor.

De två kvarvarande färgalternativen har en grå/brun/svart sving, inte snyggt.
Just färgen på svingen har stor inverkan på varvtiderna i R1000 har jag hört... :krama
 
Och den enda som kan hantera den effekten är... Just det, traction control. Till vilken nytta?
 
Mer BHP är alltid bättre oavsett om det går att hantera eller inte.

då kan du tanka nitrometan om det är det du är ute efter.

Jag tog den gröna.
Inte för att den är snyggast, snarare tvärtom, utan istället för att jag ville ha den silverfärgade svingen och inte hade lust att betala 5.100:- extra för den vit/blå/röda modellen då jag ändå ska ta av kåporna direkt och montera kraschkåpor.

De två kvarvarande färgalternativen har en grå/brun/svart sving, inte snyggt.

förstår hur du tänker. Jag som posör hade tagit M-färgerna, och aldrig vågat riskera lägga hojen på bana. Inte utan en helförsäkring som täcker allt i alla fall.
 
Last edited:
Grym toppeffekt, hur ser resten av effektregistret ut? Mellanregister som GSXR 1000 K5?
 
Kommer inga fler köra BMW 1000 RR i tex prosbk eliten ?

Härlig satsning lycka till :tummenupp
 
Att slip-on inte ger så mkt är väl ganska vanligt däremot är originaleffekten imponerande!

Såg och klämde i onsdags på en som står i entrén på stockholm open!

Inte dumt alls!
 
Är det någon som har koll på vad bmw ger ut för märkesförsäkring på den?

BMW och IF har ju ett samarbete,men en bekant som jobbar på BMW sa igår att han trodde att premienivån ska vara satt i början på Januari 2010.
Han nämnde ett pris men jag vill inte gå ut med spekulationer.
 
Den verkar helt extrem den hojjen. Grym som fan.
185 bakhjulhästar, vad har jag i min retta? Max 140:huvet
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top