Jag vet, man ska inte lita på allt man läser, men nu har jag sett totalt 3 olika bänkningar av BMW S1000RR och måste säga att jag är minst sagt imponerad av den kraft som BMW lyckas ta ur från 1000-kubiks motorn vid drygt 13.000 varv 
Akrapovic mätte sitt exemplar till drygt 185 Hk på bakhjulet original och 188 med sitt slip-on (även jag inte riktigt får ihop hur det blir en effektökning på endast 1.6 Hk
).
Arrow mätte drygt 188 Hk original och lite till med sitt slip-on.
Ett av de testexemplar som rullat i USA under sommaren mättes till 179 Hk.
(De bänkade en Suzuki K9 samtidigt och den hade 162 Hk).
Blir till att hålla i styret ordentligt till våren
Mer info:
http://www.sandstream.se/default.asp?id=311
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/bmw/model/s1000rr-2010/slip-on-1f8573ef88/

Akrapovic mätte sitt exemplar till drygt 185 Hk på bakhjulet original och 188 med sitt slip-on (även jag inte riktigt får ihop hur det blir en effektökning på endast 1.6 Hk

Arrow mätte drygt 188 Hk original och lite till med sitt slip-on.
Ett av de testexemplar som rullat i USA under sommaren mättes till 179 Hk.
(De bänkade en Suzuki K9 samtidigt och den hade 162 Hk).
Blir till att hålla i styret ordentligt till våren


Mer info:
http://www.sandstream.se/default.asp?id=311
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products/bmw/model/s1000rr-2010/slip-on-1f8573ef88/