Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
JA precis. :) Fast jag har inte dyra raskatter, köpte 2 för 400. 200/katt e ju bra :) Skulle aldrig släppa ut dom i mitt område då det finns många småbarn som gillar att skrämma/misshandla katter...

Du har inte tänkt på att inte släppa ut dem med tanke på att katterna kanske skrämmer barnen?

:rolleyes:

Barnet var kanske ute och gick med katten i koppel?

Vilken jävla tråd för övrigt. Kan vi inte bara döda varenda katt?:crash

Ett djur har en egen vilja och bör inte alls vistas bland fordon på allmän väg då uppförande kan ändras från ett ögonblick till ett annat utan att människan kan påverka detta.

Exaktomundo.

Obegripligt att en liten tös på 35 kilo och 12 år får kommendera ett djur som väger 400 och dessutom vistas på 70-vägar som man ser alltsom oftast. Men samma tös får inte köra en sketen moppe som toppar 30 knyck. :dummer

Låter man sitt husdjur springa vind för våg får man kanske räkna med att det blir skadat. Att sedan lägga någon typ av skuld på den som körde över djuret är ju bara larvigt.

Är du på riktigt eller?? Om man kör på nåt som ett djur eller vafan som helst så stannar man väl o kollar??? det spelar väl för fan ingen roll om det var ett tamdjur, barn eller vilt djur:mad:

Är du på riktigt eller?? Om man kör på nåt som ett djur eller vafan som helst så stannar man väl o kollar??? det spelar väl för fan ingen roll om det var ett tamdjur, barn eller vilt djur:mad:

Är DU på riktigt?

Om du släpper ut en katt får du räkna med att den kan bli påkörd. Gör du inte det vet du nog nå´t som inte jag vet.

Om du sen menar att det personens fel som kör på katten, som sprang ut framför fordonet... Då är du riktigt ute och snedseglar.

Roligt?? med djur som blir påkörda och dödade eller lämnade vid vägen och får sig en plågsam död tillmötes.. visst ingen människa men ETT LIV ÄNDÅ.

Fattar inte hur de som är kattägare inte kan se problemet med det hela??

Om någon står vid sidan av vägen och slumpvis slänger ut skit på den blir de arga. Men om någon släppet ut tre fyra katter som också slumpvis springer fram och tillbaka på vägen är det inget fel :va

Om jag kör på en katt och det inte finns hus i omedelbar närhet kollar jag om den är död. Är den inte det och är rejält skadad finns det ju tyvärr ingenting bättre att göra än att avsluta det plågsamma.

Jag är kattägare och tycker att problemet är att vissa kör åt helvete för fort helt enkelt :rolleyes: . Då är katter, små flickor, gamla gubbar eller vad som helst som kan befinna sig på en väg i högre grad utsatta för risk.. och det är ju inte bra, eller?

Om man håller hastighet och är uppmärksam, blir det en beklaglig olycka och jag tycker inte att nån ska lastas.

Sedan tycks det ju finnas några här som har VÄLDIGT svårt för katter, dom har nog svårt med det mesta tror jag.

Läsa halsband eller vända runt på kroppen och läsa tatueringar/leta efter ett chip... Det är väl helt ok om djuret är dött.
Är det skadat kan det vara en helt annan sak, då är det inte ens säkert att husse och matte får komma i närheten.

En annan fundering:

Hur skall de göra som är allergiska mot pälsdjur ? :va

Då återstår väl bara att ringa polisen när man kommer åt en telefon ? :confused:
Det är inte säkert att alla har nån med sig, så att man fortsätter behöver ju inte betyda att man smiter... :rolleyes:

Undra om ligisterna gjorde fuckyouburnout på katten?

Kanske är det dags för reg.nr i däcken så att man kan se på märkena vilken det var/är som gör något olagligt.

Jag tyckte inte heller att det var något roligt i det hela...

Man hittar alltid människor som saknar all respekt för djur och liv - krävs ingen större utbildning för att inse att något är galet hos dessa!

Ni som skulle skita i att leta upp ägaren till katten:
Skulle Ni göra likadant om det var en hund? Skulle Ni skita i det om katten hade halsband?

SKITTRÅKIGT!! som sagt förstår inte heller hur vissa folk uppenbarligen vara sånna katthatare!!! de är djur som alla andra...då e det kanske bara människor som skall leva i det fria kanske!!!! :mad:

Bara för att man är allergisk behöver man inte visa sin avsky på det viset som många här gör.... nästan skadeglädje ju... Precis som de skulle kvitta om man kör på en katt! ett liv är ett liv...och katter har lika stor rätt och ströva runt som tex rådjur eller annat...bara säger va jag tycker...

Last edited:
Folk som är less på nonchalanta oansvariga kattägare som låter sina djur springa vind för våg och svina ner överallt....... precis en sådan person som du verkar vara :fatta!

Är det något vi har problem med här i stockholm är det vuxna karlar som kissar i portar och gränder så det stinker över hela staden. I närheten stureplan kan det vara så många människor som pissar så man får hoppa över en "bäck" med piss vid trottoarkanten!!!
Att släpa med sig engångsgrillar och vinlådor är inget problem, men när de är klara så låter de allt ligga så våra parker ser ut som brasilianska soptippar.
Hundägarna låter sina hundar klossa på trottoaren, ger fan i att plocka upp skiten så vi andra trampar i det när vi glömmer hålla ögonen på var vi sätter fötterna!

Din inställning beror på att du inte växt upp med katt och att du totalt saknar kunskap i hur dessa fungerar och att du har en empatistörning.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back