TL-tråden - v2 !

Köpte en tlr för ett tag sen, o fick med en powercommander i en låda. Blir de nån märkbar skillnad om man monterar på den?? har Yoshimura slipon
 
Köpte en tlr för ett tag sen, o fick med en powercommander i en låda. Blir de nån märkbar skillnad om man monterar på den?? har Yoshimura slipon
Det blir märkbar skillnad om du monterar den och dessutom laddar in en map som passar. Annars kan det gå åt vilket håll som helst.
Tipset är att ta tid för dynokörning.

Nä nu djävlar!!!

Skulle tura idag, men det sket sig. Soppapumpen ville inte gå......:mad: Felsökning, kom inte ström från reläet, men det klickade om det. Ingen ritning på reläet hur det skall jobba.....:huvet Påtar runt lite och tänkte börja följa kabel, då går "Ignition säkringen" sönder. reläet helt dött. Byter säkring och soppapumpen startar!???!!!!??:va Motorn går ojämnt igen efter en provtur då tempmätaren nått endast 67 grader, men så här ojämnt skall den inte gå. Går som mest på en cylle och hoppar igång på båda ibland. Skall prova att byta soppareläet ifall det är dålig kontakt så att pumpen går ojämnt, men jag tror dessvärre inte på den teorin. Det jag inom mina kunskapsramar har kvar att göra är att lyfta ventilkåporna och kolla ventilspel, sen är det gonatt.....:död

Någon som är sugen på en billig Tiller? Jag har faan inte tid med sådant här, inte lust heller för den delen! En skabbig -98 som går ojämnt. Kan vara en skitjustering eller ett stort fel, jag tar inget ansvar för vad det är för problem. När den väl går som den skall så finns det iaf kraft i motorn, så jag tror inte på ett stort, krångligt och dyrt fel. Jag tar ej bud UNDER 30.000

0704-670890
Utan att "veta"... Jag har hört många historier om ärg och dålig kontakt i stiften som sitter i det centrala relät. Ta och titta på det först innan du river för mycket.

Jag tror inte att du har bränt idiriumstift, men du kan alltid prova Bosch-stiften.

Se också till att batteriet är toppladdat. De här grisarna går inte bra alls om batteriet är lite halvtrött.
 
Last edited:
Håller med Octo. Chansen att du bränt Iridium stiften är bra mycket mindre än att det ärgat eller någon annan sorts glappkontakt.

+1 på batteriet oxå.
 
Det är inte stiften det är fel på,det låter som du har dålig kontakt,eller rent av ett överslag mot jord någonstans när du säger att att säkringen drar när du ruskar i kabelhärvan.

1,Kolla batteripolerna så att kablarna är fastdragna.

2,kolla så någon kabel inte har isoleringen avnött börja under tanken/gångjärent där kablarna är sträckta som mest.

3.kolla som Octofingret säger, ärgade kontakter stift eller skarvkopplingar

För mig låter det som en avnött isolering på en kabel som jordar och stör ECU signalen till den cylindern.
:banana

Är det inte det så är det ett allvarligt fel och då bjuder jag 15 900 :- med studentrabatten för hojen kanske,för det ska vara "rätt" pris :yoparty
 
Last edited:
Är det inte det så är det ett allvarligt fel och då bjuder jag 15 900 :- med studentrabatten för hojen kanske,för det ska vara "rätt" pris :yoparty

+ moms? Då är det taget!!! :huvet

+1 på batteriet oxå.

Batteriet nytt, 12ah från BT. :tummenupp

Utan att "veta"... Jag har hört många historier om ärg och dålig kontakt i stiften som sitter i det centrala relät. Ta och titta på det först innan du river för mycket.

.

Vad menar du för relä? Inte soppapumps reläet va?

3.kolla som Octofingret säger, ärgade kontakter stift eller skarvkopplingar

dragit isär alla kontaktstycken och sprejat med elektronikspray (CRC), lossat och satt ihop flera gånger för att nöta bort oxid/ärg
 
Last edited:
För mig låter det som en avnött isolering på en kabel som jordar och stör ECU signalen till den cylindern.
:banana

Låte vettigt, skall kolla

Håller med Octo. Chansen att du bränt Iridium stiften är bra mycket mindre än att det ärgat eller någon annan sorts glappkontakt.
.

Har funderat starkt på tändspoleproblem. Kan det bete sig så här då?
 
Last edited:
Och kolla jordflätan till motorn från chassiet. Det är bara o riva som gäller det går inte sitta här och gissa.:)

Låte vettigt, skall kolla



Har funderat starkt på tändspoleproblem. Kan det bete sig så här då?

Mät upp spolen enligt verkstadshandboken så vet du,har du inte den så kolla första sidan för nedladdning av den.
 
Last edited:
Och kolla jordflätan till motorn från chassiet. Det är bara o riva som gäller det går inte sitta här och gissa.:)
.

Sant, så sant!

Mät upp spolen enligt verkstadshandboken så vet du,har du inte den så kolla första sidan för nedladdning av den.

Den är redan nerladdad!Så det är väl bara att leta rätt på det stycket. :tummenupp
 
Last edited:
Ahhh jag har redan svaret och det är sam :D

Japp, det är ben från en GSXR750K4 och Sam fixar distanserna. Men först ska de få uppgraderade innanmäten :tungan

Är det någon här som har monterat Rifleman's 1/5 throttle??

Har en 1/5'a på men inte riflemans...

Score 2!

96815bm_18.jpeg
 
Last edited:
Back
Top