TL-tråden - v2 !

Score!

forks.jpg


:D
 
Känns som om det var så länge sen jag hade tid att titta in... :huvet

Gelbatterier tål inte överspänning för då torkar de ut. Till skillnad från "vanliga" blyackar så kan man inte fylla på vätska i gelbatterier. Om de lämnas på recond-laddning så ligger det en, om inte kontinuerlig, så peridisk överspänning på batteriet för att toppa upp det med jämna mellanrum, och det torkar ur batteriet och det dör. Generellt kan man nog säga att livslängden på gelbatterier är kortare än vanliga, men att fördelarna med fri placering och inget underhåll väger upp.
 

Men Jocke då ! Har du börjat spendera på gamla bettan igen :D

Du vet väl att TL-en inte ska ha radialbromsar för de förstör linjerna :)

Hur ska du få dit dom,vilka distanser får du byta ?
 
Last edited:
Jag använder detta:

12V 12Ah 151 x 87 x 145 4,65 kg Art.nr. 80-821 499,00 kr

Fungerar mycket bra.

Vill höja varningens finger!!!!

Detta batteri passade inte så bra som jag mätte mig fram till!! :brinnerup :glömdet

Det fattas några millimeter för att jag skall få dit kåpan som täcker batteriluckan. Så mitt tips är att välja det något lägre batteriet.
12V 10Ah 151 x 87 x 133 4,00 kg Atr.nr. 80-818 449,00 kr

Att det blev så här tokigt nu beror på att jag först idag har kåpat på hojen och fått mig denna kalldusch......:död Får se hur jag löser det......

Det finns inga problem, bara möjligheter...... :rolleyes:
 
Last edited:
Hello TL-fans!

Förhoppningsvis kommer jag snart, efter c:a åtta års suktande, få tummen ur och införskaffa mig en TLR.

En utav dom som jag blivit erbjuden att ta över är en tyskimport och dom är, enligt ägaren, nertrimmade till 100hk för att falla in i en annan försäkringsklass.
Detta ska gå att åtgärda med två insugningsgummin och jordning av en pinne i motorstyrdonet.

Nån som kan bekräfta att de ligger nån sanning i de?
Eller är svensksåld att föredra?
 
Hello TL-fans!

Förhoppningsvis kommer jag snart, efter c:a åtta års suktande, få tummen ur och införskaffa mig en TLR.

En utav dom som jag blivit erbjuden att ta över är en tyskimport och dom är, enligt ägaren, nertrimmade till 100hk för att falla in i en annan försäkringsklass.
Detta ska gå att åtgärda med två insugningsgummin och jordning av en pinne i motorstyrdonet.

Nån som kan bekräfta att de ligger nån sanning i de?
Eller är svensksåld att föredra?

Bra! :tummenupp

Detta behandlades för inte så länge sedan, leta tillbaka lite i tråden så hittar du svaren.
 
Men Jocke då ! Har du börjat spendera på gamla bettan igen :D

Du vet väl att TL-en inte ska ha radialbromsar för de förstör linjerna :gnissla

Hur ska du få dit dom,vilka distanser får du byta ?

Ahhh jag har redan svaret och det är sam :D
 
skrev för ett tag sedan hur jag kunde skruva för att få mina dämpare hårdare.

här är en bild varför jag vill ha dom hårdare. har satt en stripes på dämparen och varit uta och kört.

visabild.php
 
Känns som om det var så länge sen jag hade tid att titta in... :huvet

Gelbatterier tål inte överspänning för då torkar de ut. Till skillnad från "vanliga" blyackar så kan man inte fylla på vätska i gelbatterier. Om de lämnas på recond-laddning så ligger det en, om inte kontinuerlig, så peridisk överspänning på batteriet för att toppa upp det med jämna mellanrum, och det torkar ur batteriet och det dör. Generellt kan man nog säga att livslängden på gelbatterier är kortare än vanliga, men att fördelarna med fri placering och inget underhåll väger upp.

:hoppa

Wohooo! Jag visste väll att du hade en förklaring innanför västen. :)

Hello TL-fans!

Förhoppningsvis kommer jag snart, efter c:a åtta års suktande, få tummen ur och införskaffa mig en TLR.

En utav dom som jag blivit erbjuden att ta över är en tyskimport och dom är, enligt ägaren, nertrimmade till 100hk för att falla in i en annan försäkringsklass.
Detta ska gå att åtgärda med två insugningsgummin och jordning av en pinne i motorstyrdonet.

Nån som kan bekräfta att de ligger nån sanning i de?
Eller är svensksåld att föredra?

Även Svenska hojar är strypa till 72kW orginal.
Och, ja, det är så man av-stryper den. Finns några bilder åp det ett par sidor (8-10 sidor, eller nått) bakåt i tråden.

Jag är lite osäker på funktionen på att ta bort jordningen, men "åke" kan förklara mer exakt, om inte någon av de andra ulvarna skriver. (Jag har en rätt bra aning, men jag vill inte skriva om sådant jag inte är 100% säker på)
Det är i vilket fall som inte den mest viktiga delen, det är insugs tjofräset som ska rensas sedan går den bra igen. :)

Antar att det är samma med C-tec laddaren?

Errr. ja det var ju C-tec jag menade... :D
Se Octos förnämliga förklaring :)

Precis så vill jag göra... Riktigt rent och snyggt men jag hoppar nog över enkelsvingen :yoparty

Jag får ta orginalet somm mall och bygga eget från grunden. Tur att det är vinter snart :D

Man kan inte hoppa över enkelsvingen och få det snyggt.
Lances hela bygge bygger på just att det är en enkelsving. Allt annat blir bar klumpigt och ser konstigt ut. IMHO.

Lance
0303_tiller2nv.jpg


:hej
 
Last edited:
Hello TL-fans!

Förhoppningsvis kommer jag snart, efter c:a åtta års suktande, få tummen ur och införskaffa mig en TLR.

En utav dom som jag blivit erbjuden att ta över är en tyskimport och dom är, enligt ägaren, nertrimmade till 100hk för att falla in i en annan försäkringsklass.
Detta ska gå att åtgärda med två insugningsgummin och jordning av en pinne i motorstyrdonet.

Nån som kan bekräfta att de ligger nån sanning i de?
Eller är svensksåld att föredra?

Själva insuget kan du läsa mer om i min blogg
Abrakadabras blogg med insugsmodifiering :D .
 
Hejsan alla TL1000X Ägare. Har tänkt att titta på en S -97 och förhoppningsvis köpa den. Är det något särskilt o tänka på när det gäller dom?
Den är importerad nyligen men besiktigad o klar här i Sverige.
Verkar vara en rolig cykel att åka på och jä..... snygga tycker jag.

Mvh Håkan
 
NU vet jag hur Ducce ägare har det!!!!

Nä nu djävlar!!!

Skulle tura idag, men det sket sig. Soppapumpen ville inte gå......:mad: Felsökning, kom inte ström från reläet, men det klickade om det. Ingen ritning på reläet hur det skall jobba.....:huvet Påtar runt lite och tänkte börja följa kabel, då går "Ignition säkringen" sönder. reläet helt dött. Byter säkring och soppapumpen startar!???!!!!??:va Motorn går ojämnt igen efter en provtur då tempmätaren nått endast 67 grader, men så här ojämnt skall den inte gå. Går som mest på en cylle och hoppar igång på båda ibland. Skall prova att byta soppareläet ifall det är dålig kontakt så att pumpen går ojämnt, men jag tror dessvärre inte på den teorin. Det jag inom mina kunskapsramar har kvar att göra är att lyfta ventilkåporna och kolla ventilspel, sen är det gonatt.....:död

Någon som är sugen på en billig Tiller? Jag har faan inte tid med sådant här, inte lust heller för den delen! En skabbig -98 som går ojämnt. Kan vara en skitjustering eller ett stort fel, jag tar inget ansvar för vad det är för problem. När den väl går som den skall så finns det iaf kraft i motorn, så jag tror inte på ett stort, krångligt och dyrt fel. Jag tar ej bud UNDER 30.000

0704-670890
 
Har du bränt ena stiftet?
 
hej , jag håller på och sätta turbo på min tl-motor och tänkte jag höra på tl-tråden om var jag kan få tag i starkare kopplingsfjädrar.
 
Last edited:
Back
Top