TL-tråden - v2 !

fattade inte riktigt det,

Men är det så viktigt att byta bakdämparen?
tycker mer att det är fram som suger.

Men min gnisslar som fan min bakdämpare. så fortman sätter sig eller bara trycker lite på baken.
har försökt smörja men hjälper inte
 
Har lite tl-saker som jag vill bli av med.

Pazzo-grepp. broms/Koppling.

En låg cuts.

Orginal drev fram.

Bara att pm:a vid intresse:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00632.jpg
    DSC00632.jpg
    237.7 KB · Visningar: 48
  • DSC00386.jpg
    DSC00386.jpg
    235.7 KB · Visningar: 42
men det kan väll inte gälla när dom har varsin ljudämpare. hade ju varit annerlunda ifall dom skulle gå i samma.

Man gör ju lika långa väll för att avgaserna skall dra ut varandra, och inte vara som motstånd:confused:

J-bone. var har du köpt rear seat till din hoj? eller vad dom nu kallas "fotpinarna"

Mina är av fabrikatet Rosmoto, har köpt dem från 2wheeljunkie.com

fattade inte riktigt det,

Men är det så viktigt att byta bakdämparen?
tycker mer att det är fram som suger.

Men min gnisslar som fan min bakdämpare. så fortman sätter sig eller bara trycker lite på baken.
har försökt smörja men hjälper inte

Det är väl vad man tycker själv och beror på vilken typ av körning man gör men de flesta är rörande överens om att bakdämparen är bättre lämpad som bojsänke...
 
Last edited:
Sen är det väl ofta så att man tror att felet ligger i framänden för att det är där det känns konstigt, inte så mycket som rör sig där bak i sidled...
 
Nu måste någon hjälpa mig.

Jag skall ge hojen lite mer soppa på höga varv för jag modade luftburken.
så skall man trycka på knappen high på PcII???

men det händer ju fna inget.

tändningen är igång och den jävla led som är till vänster lysser bara en grön på?

fattar inget av denna.

Mina är av fabrikatet Rosmoto, har köpt dem från 2wheeljunkie.com



Det är väl vad man tycker själv och beror på vilken typ av körning man gör men de flesta är rörande överens om att bakdämparen är bättre lämpad som bojsänke...
känns som den sidan var ner lagd.

hittade på ebay för ca 2000kr med frakt och allt.
 
Last edited:
Sen är det väl ofta så att man tror att felet ligger i framänden för att det är där det känns konstigt, inte så mycket som rör sig där bak i sidled...

Ursäkta mig, men jag fattar ingenting nu, vad pratar ni om?

Nu hittade jag bilder på hur man moddar luftburken. Vilken tur att jag hade gjort precis lika dant :D :tummenupp
Airbox mod
 
Last edited:
Nu måste någon hjälpa mig.

Jag skall ge hojen lite mer soppa på höga varv för jag modade luftburken.
så skall man trycka på knappen high på PcII???

men det händer ju fna inget.

tändningen är igång och den jävla led som är till vänster lysser bara en grön på?

fattar inget av denna.


känns som den sidan var ner lagd.

hittade på ebay för ca 2000kr med frakt och allt.

De här är det jag har, justerbara...
modelset.jpg


Hittar du dem för 2000 ?

Eller är det de fasta kanske... ser ut såhär
rosmoto.jpg
 
Service på TL1000r

Jag vet att det står någonstans på någon av de snart 400 sidorna i våran tråd men jag kan inte hitta det.

Vad är rekommenderat, kan man skriva något på första sidan kanske?

Service (byte):
Vilka stift kör ni med?
Vilka bromsklossar kör ni med?
Vilken bromsvätska kör ni med?
Olja?
Oljefilter?
Luftfilter?

Fungerar bromsklossarna man kan köpa från S-Racing?

Något annat som är bra att kontrollera/byta på en liten service?
 
Fotpinnar

Tja
De fasta svarta fotpinnarna 2 inlägg upp.Vet nån var man finner dessa??
M V H Tomas:yoparty
 


Aha, ja det finns ju en uppsjö av olika rearsets att välja på, de där såg ut som Sato kopior. Jag har aldrig pillat på knapparna själv så jag kan inte hjälpa dig där men tanka ner manualen då, det borde stå där.

Service (byte):
Vilka stift kör ni med?
Vilka bromsklossar kör ni med?
Vilken bromsvätska kör ni med?
Olja?
Oljefilter?
Luftfilter?

Fungerar bromsklossarna man kan köpa från S-Racing?

Något annat som är bra att kontrollera/byta på en liten service?

Vilka stift kör ni med? NGK Iridium
Vilka bromsklossar kör ni med? Galfer HH
Vilken bromsvätska kör ni med? DOT 5.1
Olja? Biltema racing helsyntet
Oljefilter? K&N
Luftfilter? K&N

Kolla i manualen men det ska väl räcka så. Kolla kedja och drev, sätta TPS, efterdra muttrar och bultar med jämna mellanrum är inte fel.
 
Last edited:
Ni som är ute efter rearsets... bra deal. Typ Sato kopior men bra kvalisort
http://www.tlzone.net/forums/looking-sell/110993-nice-rearsets-cheap.html#post1458525

det var nästan samma pris på dom som dom jag hittade på ebay. vill ha tagi ett par guldiga för jag skall skaffa guldig kedja med =) (nördvarning på mig):banana

mailade med s-racing och dom tar ca1200kr för komplet drivpaket. med fram/bak drev och en 520 xring kedja som är guldig.

det är rätt biligt?
 
Aha, ja det finns ju en uppsjö av olika rearsets att välja på, de där såg ut som Sato kopior. Jag har aldrig pillat på knapparna själv så jag kan inte hjälpa dig där men tanka ner manualen då, det borde stå där.



Vilka stift kör ni med? NGK Iridium
Vilka bromsklossar kör ni med? Galfer HH
Vilken bromsvätska kör ni med? DOT 5.1
Olja? Biltema racing helsyntet
Oljefilter? K&N
Luftfilter? K&N

Kolla i manualen men det ska väl räcka så. Kolla kedja och drev, sätta TPS, efterdra muttrar och bultar med jämna mellanrum är inte fel.

Drivpaketet är redan fint, ska bara bada kedjan i fotogen sedan är allt som nytt.

Vad brukar ni ha i kylarn?
Vad är det för fel på orginalstiften (NGK CR9EK)?
 
Last edited:
Nu måste någon hjälpa mig.

Jag skall ge hojen lite mer soppa på höga varv för jag modade luftburken.
så skall man trycka på knappen high på PcII???

men det händer ju fna inget.

Man lämnar in på bänkning så man ser vad som händer när man pillar på PC:n. När MC-mecken väl customiserat en spcifik map till just din hoj så går den som den skall sen. Glöm ej att kopiera så att du har en säkerhets backup. Att bara pilla och justera på måfå utan att få ett resultat mer än din känsla av att det gåt bättre eller sämre känns lite vågat då det är allmänt känt att man kan bränna ventilerna bara genom att byta till slipon och sen inte mappa om PC:n alt. inte montera en PC.

Jag vet att det står någonstans på någon av de snart 400 sidorna i våran tråd men jag kan inte hitta det.

Vad är rekommenderat, kan man skriva något på första sidan kanske?

Service (byte):
Vilka stift kör ni med?
Vilka bromsklossar kör ni med?
Vilken bromsvätska kör ni med?
Olja?
Oljefilter?
Luftfilter?

Fungerar bromsklossarna man kan köpa från S-Racing?

Något annat som är bra att kontrollera/byta på en liten service?


Finns en massa bra länkar i första inlägget i denna tråd. Bla. till en service manual där allt står. Bara att tanka hem.

Vad är det för fel på orginalstiften (NGK CR9EK)?

Jag har läst inlägg här där det står att dom går sönder väldigt lätt. Mina gick sönder 2 veckor efter att jag köpt hojen men jag vet dock inte hur gammla dom var. Men jag tror på dom som har sagt att det är så.

Dessutom så kan man köpa Iridiumstift till samma pris som CR9EK, så varför inte satsa på något som borde vara bättre? Jag pratade med en kille om stift och han rangornade dom liknande

Bra: NGK CR9EK
Bättre: Samma som ovan fast Platinum
Bäst: Samma som ovan fast Iridium
 
Last edited:
Man lämnar in på bänkning så man ser vad som händer när man pillar på PC:n. När MC-mecken väl customiserat en spcifik map till just din hoj så går den som den skall sen. Glöm ej att kopiera så att du har en säkerhets backup. Att bara pilla och justera på måfå utan att få ett resultat mer än din känsla av att det gåt bättre eller sämre känns lite vågat då det är allmänt känt att man kan bränna ventilerna bara genom att byta till slipon och sen inte mappa om PC:n alt. inte montera en PC.




Finns en massa bra länkar i första inlägget i denna tråd. Bla. till en service manual där allt står. Bara att tanka hem.



Jag har läst inlägg här där det står att dom går sönder väldigt lätt. Mina gick sönder 2 veckor efter att jag köpt hojen men jag vet dock inte hur gammla dom var. Men jag tror på dom som har sagt att det är så.

Dessutom så kan man köpa Iridiumstift till samma pris som CR9EK, så varför inte satsa på något som borde vara bättre? Jag pratade med en kille om stift och han rangornade dom liknande

Bra: NGK CR9EK
Bättre: Samma som ovan fast Platinum
Bäst: Samma som ovan fast Iridium

Jo jag skall lämna in den för att få den ställd i bänk.
Men den gick mycket bättre när jag har fixat luftburken och bytat till map 506
 
Någon som är ute efter en TL1000s 97:a gått endast 2505mil mkt billig att äga. har en till salu

mvh Tompa
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top