när lägga upp annons på blocket?

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
när ska jag lägga upp annons på blocket om jag vill få hojen såld för så mkt som möjligt? sålde min cbr 125 för 17000 i våras och jag tyckte det var ett väldigt prutat pris. nu dyker det upp annonser på samma hoj på 14000 och det hade jag aldrig sålt min egen för! är det tiden eller är det för att det är sensommar?

så om jag vill få hojen (yamaha tzr 125 -92) såld för så mkt som möjligt, ska jag lägga ut den så snabbt som möjligt, eller ska jag vänta till i vår när hojsäsongen börjar?

våren är väll lämpligast vad jag har förstått.

en hoj för 40k i mitten av säsong = 30k på vintern och 50k i början av sommarn.

Sedan har vi ju alltid folket med R1 98-01 där ramen är gjuten i 24karats guld som går för runt 60k:D:D:D, men då ska jag vara rättvis och nämna att de flesta "bara" rullat runt 8000mil. :D

Som wdac sa, våren är väl då alla är mest köp sugna.

Vill du bli av med den så lägg upp den nu. Får du inte det pris du vill ha så lägger du ut den i vår igen...

Svårt att säga när rätt spekulant dyker upp men rent generelt så finns det mer spekulanter på våren . Men det betyder inte att det går att sälja på vintern oxå .

Prova & sätt ut en annons , det värsta som kan hända är att du inte får den såld & det lär du inte heller få om du inte sätter ut en annons .

Sedan har vi ju alltid folket med R1 98-01 där ramen är gjuten i 24karats guld som går för runt 60k:D:D:D, men då ska jag vara rättvis och nämna att de flesta "bara" rullat runt 8000mil. :D

Ja det är lustigt att precis dom där årsmodellerna av R1 aldrig går ner i pris...
Ska bli kul och se vad dom kostar om 10år med 15000mil på mätaren och tredje ventiljusteringen precis ska göras, gissar på 45tusen inkl extra blinkers
:huvet

Ja det är lustigt att precis dom där årsmodellerna av R1 aldrig går ner i pris...
Ska bli kul och se vad dom kostar om 10år med 15000mil på mätaren och tredje ventiljusteringen precis ska göras, gissar på 45tusen inkl extra blinkers
:huvet

HAHA du kommer att se dem på antikrundan för 75000:-

Jag skrattar varje år när jag kollar blocket. Dessa hojar går aldrig ner. Såg en snubbe som försökt att kränga en 98:a som saknade kåpor och hade bucklor samt gått långt för 48k eller nåt som han senare sänkt till 35k hahaha

Den enda hoj jag inte garvar år är den R1 98 i polkarfärgerna som verkar vara i extremt fint skick, dessa kommer att bli/är kult samt att jag tycker den är för jävla läcker så den är möjligen värt lite pengar.

CBR -97-99 är också ganska duktiga på överpris, de är också fula som stryk!

jora R1 folket är i de blå. skulle man ge ett vettigt bud skulle de skrika "SKAMMBUD!!!" åt den tills öronen trillar av. så jag drar mig för att ens ringa eller åka å titta på grejerna om priset inte är rätt från början, har hittat en cykel som kräver reg besikining för 2500:- samt nya puckar osv. å räknar man på allt som behövs för att få den godkänd så är den uppe i samma pris som andra iaf.

jora R1 folket är i de blå. skulle man ge ett vettigt bud skulle de skrika "SKAMMBUD!!!" åt den tills öronen trillar av. så jag drar mig för att ens ringa eller åka å titta på grejerna om priset inte är rätt från början, har hittat en cykel som kräver reg besikining för 2500:- samt nya puckar osv. å räknar man på allt som behövs för att få den godkänd så är den uppe i samma pris som andra iaf.

Men du glömmer väl inte att det är en R1:a? :tuttar Det är den coolaste hojen, alltid värd sitt pris! :D:D:D

Haha, äntligen någon som tycker som jag, Fan, hojen är ju värd runt 25k oavsett skick och mil. En 98:a är fan över 10 år gammal hoj.

men betyder detta fenomen att man kan sälja hojjen dyrare på våren att man ska passa på att köpa hoj på blocket nu också, innan priserna stiger?

och det hade jag aldrig sålt min egen för! är det tiden eller är det för att det är sensommar?

Eller för att du är snål in absurdum? 3000 spänn skillnad i marknadsvärde i början respektive slutet på säsongen är ju typ ingenting.

Om du säljer din 125:a från -92 nu eller på våren tror jag inte spelar nån som helst roll i kronor räknat.
Du lär inte få över 10 papp varken nu eller till våren.

Som denna?

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_21061975.htm?ca=23_10&w=3

omlackad 99a, Ninja slip-on (sic!), "ombyggd till -01 endast ramen är från -99".

Bara 59k, antar att det blir slagsmål om den... :rolleyes:

Iof företagsannons, men här finns privat en 00a för 55 känns också som ett riktigt klipp :D

http://www.blocket.se/orebro/R_1_22395358.htm?ca=23_10&w=3

Eller för att du är snål in absurdum? 3000 spänn skillnad i marknadsvärde i början respektive slutet på säsongen är ju typ ingenting.

3000 är kanske inte mkt i sig på en hoj som säljs för runt 50000, men % blir det större skillnad :)

och ja, jag är snål också, jävligt är det..

Om du säljer din 125:a från -92 nu eller på våren tror jag inte spelar nån som helst roll i kronor räknat.
Du lär inte få över 10 papp varken nu eller till våren.

eftersom att jag köpte den för 6000 så har jag inga förhoppningar på att sälja den för 10000+, men jag har inte bråttom, så om jag kan tjäna en 1000 mer i vår så väntar jag såklart :)

Last edited:
Som denna?

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_R1_21061975.htm?ca=23_10&w=3

omlackad 99a, Ninja slip-on (sic!), "ombyggd till -01 endast ramen är från -99".

Bara 59k, antar att det blir slagsmål om den... :rolleyes:

Iof företagsannons, men här finns privat en 00a för 55 känns också som ett riktigt klipp :D

http://www.blocket.se/orebro/R_1_22395358.htm?ca=23_10&w=3

HAHAH det är dessa annonser som gör min dag!:D Den svartlackade se ju riktigt fin ut! :D Varför tveka? Receptionisten hos den firman lär ju få plugga ur telefonjacket för det lär ju ringa så inni-hvette! :tungan

När det gäller din 125:a så spelar det nog inte någon roll när du lägger ut den, tror inte du får mer än 10k för den ändå, en bra prutgräns, 10k snabbt och smidigt! :tummenupp 1000:- hit eller dit, en krogkväll för fasen, tänker man så vågar man ju inte fisa i soffan pga värdeminskning!

Last edited:
3000 är kanske inte mkt i sig på en hoj som säljs för runt 50000, men % blir det större skillnad :)

och ja, jag är snål också, jävligt är det..

eftersom att jag köpte den för 6000 så har jag inga förhoppningar på att sälja den för 10000+, men jag har inte bråttom, så om jag kan tjäna en 1000 mer i vår så väntar jag såklart :)

En sån hoj får du inte 1000 mer för i vår. Skillnaden är snarare om du får den såld eller inte. Sätt ut den nu eller i vår så kanske du får den såld. Sätt ut den i höst och det kommer inte ringa en käft.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back